Bauke Mollema blaakt van het vertrouwen: “Benen zijn goed”

zaterdag 29 september 2018 om 15:06

Bauke Mollema is klaar voor het wereldkampioenschap wielrennen. De renner van Trek-Segafredo staat zondag met veel vertrouwen aan de start. “Na de Vuelta ben ik tien dagen thuis geweest om lekker te trainen. De snelheid van de Vuelta heb ik goed weten mee te nemen. Ik ben klaar voor het WK”, zegt Mollema tegen WielerFlits.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

17 Reacties

Romāns Vainšteins 29 september 2018 om 15:10

Benen draait het om dus dat is een goed signaal.

Vincent Lacressonniere 29 september 2018 om 15:15

Hij wint ‘m! Yes!

achterhoeker 29 september 2018 om 15:16

Bauke gaat iedereen verrassen of wordt tweede

AmsterdamCycling 29 september 2018 om 16:46

Haha…

Jean Dumas 29 september 2018 om 15:38

Heerlijk gemotiveerd, eens heeft hij een superdag en als damorgen is vindt hij een parcours op maat.

Lapjestrui 29 september 2018 om 15:43

Hier dan de kopman. Iedereen mag zich voor 'm leegrijden. Dood of de gladiolen!

KennyKlimmen 29 september 2018 om 16:12

leuk, vind ik dat altijd. Dat gezonde zelfvertrouwen van de man. Alles is altijd mogelijk bij hem, zelfs als het nergens op gebaseerd is…. kan ik wel waarderen.

Wielrennertje 29 september 2018 om 16:54

Mollema juichend over de streep morgen, ik zie het al voor me!

Fast Freddy 29 september 2018 om 17:10

Gaat Mollema het dan doen morgen? Dumoulin mist de punch en krijgt geen ruimte. Poels moet er af voor de finale en Kelderman wint eigenlijk nooit. Mis ik nog iemand?

tendam 29 september 2018 om 17:19

@fast freddy
Toen ik Vd Breggen zo zag moest ik even aan Kruijswijk denken. Maar die is misschien leeg.

mollemarijden 29 september 2018 om 17:33

Ik verwacht serieus dat de Nederlanders hier wat voor elkaar spelen. By far de sterkte klimmersploeg. Van ver aanvallen!

Sunnyweb 29 september 2018 om 17:52

Dat optimistische hoor je altijd. Maar die koers is zo apart dat je vooral veel falende en teleurstellende renners achteraf hebt. Het is een koers waar de benen langzaam leeglopen en het toch vooral afwachten is. Dat afwachten maakt vaak dat renners niet lekker in koers komen. Als dan de vlam in de pan gaat omdat bv de niet favoriete Belgen gaan proberen dan zijn er in 1 klap ineens heel veel kansloos die dachten dat het wel goed ging. Ik denk daarom niet dat ndl moet gaan afwachten. Mollema moet de oorlog in. Net als bij de vrouwen vandaag om en om proberen voluit weg te komen. Daar hebben ze wel de mannen voor. Eerst sergeant Oomen, dan Luitenanten Kelderman en Kruijswijk en dan Major Mollema. Wat een rijtje, wie heeft dat… Kolonel Dumoulin dan een keer alles nog geven en een tijdrit rijden als vd Brengen en laat Spion Poels (met hem weet je het niet) de enige maar zijn die afwacht. Maar het loopt morgen dan toch weer anders.

Andreotti 29 september 2018 om 18:40

Ben ik de enige die een parallel legt tussen dit parkoers en de Classica san Sebastiaan ?
Met een zeer steile laatste klim ?

En wie is daar altijd goed ?

Juist. Dus alles voor Bauke en kaat Wout maar in een beschermde rol. Mocht hij, onverwachts, toch een keer een goede dag hebben op een kampioensschap, zou het zonde zijn daar geen gebruik van te maken.

Maar ik zeg, go get it Bauke !

marehoek 29 september 2018 om 21:03

Ik ben benieuwd is het grootspraak of
is zijn geloof goed geweest.

Vincent Lacressonniere 29 september 2018 om 22:00

Heb je het filmpje gezien? Hier is geen sprake van grootspraak. Hooguit wat obligate uitspraken. Het parcours ligt ‘m wel en de benen zijn goed. That’s it.

MAAR HIJ GAAT ‘M WINNEN!! WIE HAD DAT GEDACHT?!

GO BAUKE!

Schollekop 29 september 2018 om 21:24

Hooguit tussen plaats 5 en 10. Komt te kort op mannen als Alaflip, Valverde en Roglic. En mogelijk moet daar ook nog Nibali bij.

assen 29 september 2018 om 23:58

Als het team maar niet in Zjin dienst rijdt, voor plaats 4. Bah!
Gaan voor de overwinning, dus mee in ontsnapping en meerijden als je kans hebt.