Bardet zakt door het ijs: “Weet niet wat de reden is”

vrijdag 12 juli 2019 om 08:02
Bardet zakt door het ijs: “Weet niet wat de reden is”

foto: Cor Vos

Romain Bardet was de grote verliezer op La Planche des Belles Filles. De kopman van AG2R La Mondiale ontplofte volledig in de laatste steile kilometer, waardoor hij meer dan één minuut verloor op titelverdediger Geraint Thomas. “Ik weet niet wat er aan de hand is”, tast de 28-jarige klimmer in het duister.


Bardet moest afgelopen zondag al een eerste tik incasseren, aangezien hij met zijn teamgenoten al meer dan één minuut verloor in de ploegentijdrit. De Franse hoop is dus op zoek naar tijdwinst, maar donderdag kreeg hij weer één minuut aan zijn broek. Hierdoor volgt Bardet al op 2:08 van Thomas.

“Ik was gewoon niet op niveau”, is zijn eerste conclusie. “Het is moeilijk om te accepteren, maar ik ben nog altijd gemotiveerd voor deze Tour. De ronde duurt nog heel erg lang. Het is zaak om te achterhalen waarom ik zoveel tijd verloor” aldus Bardet, die tegelijkertijd realistisch is. “Ik weet dat het een moeilijk verhaal gaat worden.”

“We blijven optimistisch”
Bij Teammanager Vincent Lavenu is het glas duidelijk halfvol. “Dit is uiteraard een teleurstelling, maar het hoort nu eenmaal bij topsport. Het is niet altijd te voorspellen. Het is belangrijk om rustig te blijven en vooral niet in paniek te raken. Er zullen betere dagen komen, daar ben ik van overtuigd. We blijven dan ook optimistisch.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Johnny7 12 juli 2019 om 08:23

Ga eens een keer de Giro doen zou ik zeggen, elke jaar wederom de Tour en hij lijkt wel een Colombiaan want hij is elk jaar slechter. Volg het voorbeeld van Pinot eens zou ik zeggen.

Sonsbach Allstars 12 juli 2019 om 08:27

Pressure my friend

Verweggistan 12 juli 2019 om 08:28

Ik vond hem er ook erg bleek uitzien.

Shinzawai 12 juli 2019 om 09:12

Misschien te mager?

Brummel 12 juli 2019 om 09:23

wellicht een epstein barretje a la cav en chaves.

F4L 12 juli 2019 om 09:56

Vorig jaar reed hij in de eerste week ook vrij matig op de Mur de Bretagne. Misschien heeft hij nu gepiekt naar de laatste week.

Sunrider 12 juli 2019 om 09:58

Aha, als je dus niet vooruit komt zak je door het ijs al is het op een berg.

Polleke 12 juli 2019 om 09:59

Eeeeeuwige belofte…moet uit zijn comfortzone weggerukt worden wil hij de volgende stap zetten…

Giekes 12 juli 2019 om 10:33

In het voorjaar kwam hij er in de rondjes ook niet echt aan te pas. Toen zei hij dat hij dezelfde conditie en wattages had als voorbije jaren, maar dat de concurrentie erg snel ging (Fuglsang, Izagirre, Quintana, Lopez, Yates,…)
Uit berekeningen na de rit van gisteren bleek dat er meer dan tien renners echt enorm goed in vorm zijn op dit moment…Dus dat verklaart een beetje de relatief slechte uitslag van enkele renners.

Alban 12 juli 2019 om 11:19

Dat is interessant, heb je hier een bron van?

assen 12 juli 2019 om 11:55

Zeker interessant. Maar, die laatste km zegt meer over explosiviteit dan over vorm?

Spartacus 12 juli 2019 om 11:58

@Alban Zie deze tweet van onze reken-Fin

Niklas 12 juli 2019 om 12:04

Ben benieuwd wat de volgorde in dat fraaie staatje is in de derde week…

Jean Dumas 12 juli 2019 om 16:22

Zeker mooi staatje. Buchmann doet mee met de groten.

Niklas 12 juli 2019 om 12:02

Hij maakte tijdens de Mont Ventoux Dénivelé Challenge op mij al geen beste indruk. Daar werd hij weliswaar tweede, maar het deelnemersveld was niet indrukwekkend en Herrara pakte hem helemaal in. Toen zag hij ook bleekjes.