Balende Sebastian Langeveld (10e): “Had hier voor de overwinning willen rijden”

zondag 14 april 2019 om 19:51

Routinier Sebastian Langeveld besloot Parijs-Roubaix vandaag op een tiende plek. De renner van EF Education First baalde na afloop omdat hij zijn goede benen niet kon benutten.

“Ik had zeker de ambitie om hier voor de overwinning te rijden”, vertelde hij na afloop voor de camera van WielerFlits. “Maar we hadden met Sep een goede man mee. We gingen vandaag allebei als kopman van start. Na het Bos zaten we nog maar met zijn tweeën, maar hadden we de situatie goed onder controle. Uiterst vervelend dat hij uiteindelijk materiaalpech krijgt. Voor mezelf ben ik teleurgesteld dat ik met deze benen niet heb kunnen koersen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

Tuubke 14 april 2019 om 20:01

Voor Langeveld geldt hetzelfde als voor Teunissen: helaas net niet goed genoeg om mee te gaan met de groep Gilbert. Of niet goed gepositioneerd. En toen bleek dat Vanmarcke voorop zat, mocht hij niet meer rijden. Maar ja, achter de kachel is iedereen een goede schaatser.

Mwielerfan 14 april 2019 om 22:32

Tsja als hij met gva stybar en theunissen erbij komt, heeft ef twee man en volgens mij alleen maar meer kans.

Jean Dumas 14 april 2019 om 20:14

Had wel het idee dat de besten terecht voorin zaten, zie Van Aert die in totaal 2 minuten goedmaakt op een koppeloton in volle koers. Respect man.

Charlie33 14 april 2019 om 20:19

Wat n pannekoek dat ie zijn fiets afgaf.

Remys 15 april 2019 om 10:00

Heeft ie niet gedaan.

freezeftw 14 april 2019 om 20:27

Hij was degene die een gaatje liet vallen achter Sep zodat die groep weg kon komen. Ik denk dat hij gewoon had aan moeten pikken en dan was het een paar plekken achter hem alsnog wel gebroken. Daar is hij volgens mij zo bitter over.

Mwielerfan 14 april 2019 om 22:33

Ja begrijpelijk dan. Alleen waarom zegt ie dat dan niet?

lander luypaert 14 april 2019 om 20:56

Toch mooi gereden!

pirazzi 14 april 2019 om 21:20

Mooie top 10 plek toch.

MDKIDW 14 april 2019 om 22:28

Mooie reactie.. die is gewoon nog pissed op een gemiste kans want zijn beentjes waaren goed.. de beste man heeft een goed voorjaar gereden

Mwielerfan 14 april 2019 om 22:35

Ja maakte erg goede indruk vandaag en vorige week, hele tijd bij de eersten van peloton. Waarom doet ie dat alleen als ie voor iemand anders rijdt? Heb hem dat anders nooit zo prominent zien doen

drikkes 14 april 2019 om 22:54

Waarom rij je dan op carrefour niet weg Sebastiaan? Vlucht had voorsprong genoeg en als je top bent kan je op carrefour en mons-en-pevele een gat dichtknallen.
Een beetje praat na de vaak dit.

Lennimator 14 april 2019 om 23:03

Zoals eerder gesteld… Alleen Quickstep mag blijkbaar wel met twee man in de kopgroep en de rest niet. Je had mee moeten gaan, nee mee moeten zijn, met zulke benen.

Polleke 15 april 2019 om 08:37

Nergens kan je beter ‘koersen’ als in PR. zeker met wonderbenen….

Remys 15 april 2019 om 10:02

Later gewoon met Stybar en Van Avermaet de oversteek kunnen maken. Hebben ze meer dan 30 km de tijd voor gehad. Snap dat ie baalt hoor, proef ook frustratie.