Asgreen wil verlengen ondanks interesse van andere teams

dinsdag 6 april 2021 om 18:02
Asgreen wil verlengen ondanks interesse van andere teams

foto: Cor Vos

Kasper Asgreen gaat hoogstwaarschijnlijk op korte termijn een nieuw contract tekenen bij Deceuninck-Quick-Step. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen, die uit zijn contract loopt bij Patrick Lefevere, heeft dat nog niet gedaan en wordt dan ook begeerd door andere ploegen. “Het is geen geheim dat er interesse is van andere teams”, vertelt hij tegen Feltet.dk.

“Dit is een goede timing”, zegt Asgreen met een lach en een knipoog over zijn zege van zondag. Hij weet dat hij door zijn overwinning in ‘Vlaanderens Mooiste’ een betere uitgangspositie heeft voor de onderhandelingen. “Er is de afgelopen weken een beetje gepraat en er volgt binnenkort weer een gesprek.”

Asgreen hoop bij Deceuninck-Quick-Step te blijven. “Je moet de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, maar ik ben erg blij dat ik hier nu ben en ik wil hier graag doorgaan. Onze samenwerking is tot nu toe succesvol, dus waarom zou je dat willen veranderen?”, vraagt hij zich af.

Dat de Deense kampioen zijn contract nog niet verlengd had, was op eigen verzoek. “Ik had tegen Patrick gezegd dat ik liever zou wachten tot na Parijs-Roubaix om bij te tekenen. We konden er wel over praten daarvoor, maar de definitieve handtekening zou pas later worden gezet”, vertelt Asgreen. Nu Parijs-Roubaix is uitgesteld, verwacht hij snel nieuws.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Guushovd 6 april 2021 om 18:16

Het bericht waarvan je wist dat het zou komen en waarvan (je wist dat) je interesse in het wielrennen af zou nemen.

KevinK1986 6 april 2021 om 18:25

Natuurlijk fijn om in zo’n blok te kunnen en mogen rijden… maar zal altijd als schaduwkopman uitgespeeld worden.
Met pech op de koppenberg / Kwaremont had hij kunnen fluiten naar knechten.

Off: daarnaast toch even afwachten wat Lefèvre voor elkaar krijgt mbt budget. Evenepoel voor 5 jaar, Alaphilippe en Asgreen kan na dit voorjaar ook een flinke opwaardering verwachten.

Dikke vrouw 6 april 2021 om 18:44

Ook dat is zo mooi aan quickstep, ze willen altijd blijven

Michelangelo 6 april 2021 om 19:09

De overwinning in de E3 kun je toeschrijven aan het sterke team (en aan de motoren die voor hem reden). Zonder het sterke collectief van DQS was het hem daar waarschijnlijk niet gelukt.

De RVV is een ander verhaal. Daar was DQS uiteindelijk op geen enkel moment dwingend of dominant, en bepaalden ze niet wat er in de koers gebeurde. Die is volledig toe te schrijven aan Asgreen.

Het is uiteindelijk een luxe positie. Als hij net zo sterk is als dit jaar, dan is hij misschien beter af in een ploeg met slechts 1 of 2 kopmannen. Maar als hij net wat minder sterk is, dan heb je meer kans op prijs bij DQS.

Peter Lippens 6 april 2021 om 19:29

wat een onzin, die motoren waren blijkbaar enkel te zien op de Ollandse televies, Asgreen is gewoon een topper, zet die verdomde oranje bril enkele secondes maar eens af

Beer 6 april 2021 om 19:42

Idd onzin. Die motoren worden enkel gezien omdat het een renner van DCQS was.

Michelangelo 6 april 2021 om 19:44

Peter,
Jammer dat je er niet tegenkunt als er een onderbouwde mening is die toevallig tegen je favo ploegje is.

Het mag duidelijk zijn dat in de E3 (onder andere in de afdaling van de Nieuwe Kwaremont) Asgreen nadrukkelijk voordeel had van de motoren. Een ronddraaiende groep bijtrappende renners (waarbij de ene steeds uit het zog van de andere komt) is daar normaal gesproken altijd sneller dan een eenzame koploper die niet trapt maar op zijn buis blijft zitten. En zo waren er meerdere momenten waarin motoren kort voor Asgreen reden, terwijl bij de achtervolgers de motoren achter de groep zaten.

Je mag mij dan ook beschuldigen van een oranje bril, maar ik denk eerder dat jij een blauwe bril op hebt.
EDIT: Net als Beer…

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 20:02

Zoveel motorhuilers heb ik niet rond horen zoemen na de E3, lang niet zoveel als na AGR 19. Persoonlijk vind ik motoren aan te grijpen wedstrijdelementen in de koers en als ze slim vindt, een leuk filmbaar snoetje hebt of op de juiste koers met het juiste paspoort op de juiste plek zit lekker aangrijpen die handel. Het is dan aan de concurrentie om te weten waar en met wie je bent. Te lang er over dooremmeren komt nogal verongelijkt zanikerig over, zeker als het de renner betreft die het grote prijsveulen een dikke week later de nee-nee-nee uit spurt welke zelf al eens mooi dezelfde handgreep aanvatte om een koers, helemaal geweldig, te winnen.

Maar dat is het vaak bij jou M, omgekeerde redenatie. Vanuit je persoonlijke afkeer of voorkeur een of ander ‘mooi’ verhaal formerend, inclusief Albert Verlinde complimentjes vooraf en dan de dikke downplay achteraf.

Beer 6 april 2021 om 20:17

Het gaat er niet om dat er motoren waren. Het gaat er om dat er niet meer waren dan in gelijk welke andere koers en dat Michelangelo er nu mee komt aandraven omdat er een renner van DCQS voordeel van had.

Michelangelo 6 april 2021 om 20:32

Dus je geeft toe dat er een renner van DQS daar voordeel van had? Dan zijn we al een stukje opgeschoven….

Beer 6 april 2021 om 20:53

Heb jij in de E3 iets anders gezien dan in gelijkwelke andere koers?

Richard van Hoof 6 april 2021 om 19:14

Als renner die gaat voor eendaagse wedstrijden zit je bij DQS ook bij het beste team, ik snap hem wel.

Richard van Hoof 6 april 2021 om 19:18

Ik mag die PatLev niet, vervelende kerel.

Maar ere wie ere toekomt, bij DQS komen al jaren talloze renners tot bloei en vaak kunnen die renners het dan bij een ander team niet meer waarmaken als ze een overstap maken. Er is dus iets wat PatLev heel erg goed doet, mijn respect daarvoor.

Maar ik blijf hem niet leuk vinden. ;-)

Dzjof 6 april 2021 om 20:00

Hoe kan het hè

Peter Lippens 6 april 2021 om 19:31

Goede keuze, erg sterke renner die vooral zal renderen in een sterk team, dus zit hij bij DQS op zijn plek en zal hij nog heel wat mooie dingen kunnen laten zien en een mooi palmares bijeenrijven.

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 19:39

Als Asgreen zich graag een kans gegund wil zien om Vlaanderen en Roubaix meerdere malen op zijn naam te schrijven krabbelt ie gisteren nog ‘met veel liefs, Kasper’ onder een nieuwe verbintenis bij Capo van de keien. Beschermd in het voorjaar met vrije keuze welke voorbereiding en programma, en als beukende broodrenner naar de tour voor Evenepoel, Alaphilippe en een eventuele spurter.

Michelangelo 6 april 2021 om 20:03

Veel zal dan wel afhangen van Alaphillipe in mijn ogen. Want Alaphillipe in vorm is al snel het speerpunt van Quickstep. En wordt de koers toch wat meer afgestemd op Flip. Als die dus graag RVV of PR wil winnen…

Maar zelfs met Alaphillipe is Asgreen de beste troef om achter de hand te hebben. Want in tegenstelling tot Stybar, Lampaert of Senechal is hij wel iemand die kan blijven gaan als een brommer. Net als vroeger Jungels (waar is die eigenlijk gebleven).

Ik hoop stiekem dat hij gaat verkassen, want ik vind hem veel te sympathiek voor Quickstep ;-)

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 20:11

Bwoah,.

Asgreen is vanaf nu gewoon de kopman en Alaphilippe eventueel de man die je over het hoofd gaat zien.

Michelangelo 6 april 2021 om 20:15

Bwoah,

het is alleen jammer dat die onopvallende Fransoos nog zo’n opvallend truitje aan heeft… (je weet wel, dat witte truitje met al die gekleurde streepjes)

Thijs E 6 april 2021 om 22:54

Bwoah,
Flip kan Ardennen, Asgreen laat kasseien kreunen, ze vullen elkaar aan. Truitjes hebben ze allebei.

Ward 6 april 2021 om 23:03

Asgreen is de slimste. Die wou wachten tot na Vlaanderen en Parijs – Roubaix omdat hij voelde dat hij ging oogsten. Leuk voor hem dat de puzzelstukjes goed vallen!

Gilberto 6 april 2021 om 23:08

Wat zou zoiets nou feitelijk schelen in wat hij ken vragen, ben ik wel eens benieuwd naar

Lendilonus 7 april 2021 om 02:26

Ik weet natuurlijk niet hoe het budgettair bij Jumbo exact zit maar dit was nou juist die ideale man voor naast/net onder Wout. Sterke gast waar een goede kop op zit en die denk ik ook in dat team zou passen qua persoonlijkheid. Niet te beroerd om als het nodig is de ballen uit de broek voor je te rijden als de situatie daarom vraagt maar is ondertussen ook sterk genoeg om vanuit de favorietengroep weg te rijden en een solo af te maken(en blijkbaar zelfs een sprint a deux te winnen) waardoor je als team het spel kan spelen. Voor Asgreen was het ook aantrekkelijk want je mag nog net iets vaker voor jezelf en net zoals bij Deceuninck heb je met Wout ook altijd een ploeggenoot mee waardoor je het spel kan spelen, wat Asgreen nodig heeft om te winnen. Een beetje Van Avermaet en Naesen maar dan net een niveautje hoger en hopelijk tactisch wat slimmer. Snap echter ook goed dat Asgreen wil blijven waar hij zit, Lefevere betaalt niet verkeerd en ondanks dat hij niet mijn favoriet is, weet je wel dat hij voor zijn renners door het vuur gaat. Daarnaast gedijt Asgreen zelf ook zeker in de situatie waar hij een van de velen is ipv alleen kopman. Ook ligt er bij Deceuninck nooit echt druk op een individu maar altijd op de ploeg wat voor een rustige jongen(zo komt hij tenminste op mij over) als Asgreen wel prettig kan zijn.

Romāns Vainšteins 7 april 2021 om 08:09

Hoe goed kennen wij Asgreen precies om er een persoonlijkheid aan te hangen?

Turtlehead 7 april 2021 om 09:04

Ik wacht op het bericht: ‘Ik laat hem met tegenzin gaan, maar tegen zóveel geld (van andere ploegen, red.) kan ik nooit op. Het zou niet eerlijk van mij zijn tegen mijn andere renners als ik daarin mee zou gaan. Dat heb ik hem ook gezegd. Hij moet voor zijn toekomst kiezen. Iedereen denkt altijd dat wij alles kunnen betalen, maar het tegendeel is waar.’

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair