vrijdag 22 maart 2024 om 18:05

Arthur van Dongen: “Wout van Aert had zonder val niet bij Mathieu van der Poel moeten lossen”

Video Visma | Lease a Bike zat tijdens de E3 Saxo Classic in de hoek waar de klappen vielen. “Nu moeten we de wonden likken en kijken wat de schade precies is”, zegt de ploegleider voor de camera van WielerFlits. Van Dongen denkt dat Van Aert zonder val met Van der Poel mee had gekund. “Daar ben ik van overtuigd.”

“Vandaag rijden we van het ene pechmoment naar het andere pechmoment”, vat de ervaren rot in het vak de wedstrijd voor zijn ploeg samen. “Dat Begint met Per Strand Hagenes, die zijn neus breukt op twee plaatsen, en Dylan van Baarle die valt in Waregem. Dat is al een slecht begin. Dylan kan terugkomen, maar moet dan van wiel wisselen en daarna nog een paar keer. En dan zitten we lange tijd goed in koers, maar dan verliezen we Tiesj Benoot door een valpartij. Maar het meest cruciale was natuurlijk Van Aert die valt op de Paterberg.”

“Mathieu was beresterk, dat vooropgesteld, maar Wout zag er ook heel goed uit. Ik ben ervan overtuigd dat hij niet meer in de problemen was gekomen op de Paterberg en de Oude Kwaremont. Als je dan uiteindelijk na een achtervolging toch weer meer terrein moet prijsgeven, dan breek je. Mathieu is de terechte winnaar en hij heeft vleugels gekregen. Naast Wout was ook Matteo Jorgenson heel goed. Nu moeten we de wonden likken en kijken wat de schade precies is. Van daaruit de balans opmaken en weer door. Als het meezit komt alles tegelijk en als het tegenzit ook. Vandaag was een heel goed voorbeeld van het tweede. “

RIDE Magazine
89 Reacties
22-03-2024 18:17
Tsja, daar sta je dan. Heb je met afstand de beste klassiekerploeg ooit. Ga je eindeloos op hoogtestage en rijdt je amper koersen.

En aan het einde van de rit heb je straks in de enige wedstrijden die er toe doen misschien 3 fitte renners en wordt je weer tot op het bot vernedert door van der Poel.

En dan ook nog zo extreem misplaatst arrogant zijn. Je moet maar durven..
    22-03-2024 18:23
    Exact. Je ziet hetzelfde patroon jaar in jaar uit bij deze ploeg. Nauwelijks koersen maar met zijn allen gezellig op de berg zitten en zodra de renners in het peloton worden losgelaten gaan ze om de haverklap onderuit.
    22-03-2024 18:42
    Exact dit irriteert me zo aan visma, de misplaatste arrogantie van ploegleiders en managers.
    22-03-2024 18:53
    Je moet toegeven dat ze in voorbereidingskoersen regelmatig meedoen voor de winst
    22-03-2024 19:16
    De trollenfarm maakt weer overuren.
    22-03-2024 19:17
    Het openingsweekend is schijnbaar snel vergeten.
    22-03-2024 19:25
    Man met de hamer slaat spijkers met koppen.
    22-03-2024 19:31
    Wellicht kwam Wout de "man met de hamer" tegen die hem enkele mokerslagen toediende?
    22-03-2024 19:52
    Volgens mij vernederen ze letterlijk iedereen in de enige wedstrijd die er echt toe doet: De tour.

    Odin vernederd daar al 2 jaar het hele peleton
    22-03-2024 20:16
    @FDJ wat doen de Omloop en KBK er nu nog toe?
    22-03-2024 20:18
    @Djaga Djaga wat hebben de Tour en Vingegaard te maken met de TVLAB jacht op een monument met WvA? TVLAB roept al een paar jaar dat enkel deze periode van het voorjaar telt en dat ze vol voor WvA gaan in de Ronde en Roubaix
    22-03-2024 20:21
    De tour is waar het om gaat knul, de grootste wedstrijd
    22-03-2024 20:30
    @Boomi1 dat zeggen we over een week of 2 over de E3 en Brugge de Panne indien Visma die beiden zou winnen als je zo redeneert. Voor mij telt het complete voorjaar en daarin is tot nu toe zowel Alpecin als Visma in verschillende koersen goed voor de dag gekomen.
    22-03-2024 21:04
    Maar ze zijn wel history aan 't maken hè!?
    22-03-2024 22:43
    @Djaga Djaga: de Tour is de belangrijkste koers van het jaar, maar het is onzin dat geen enkele andere wedstrijd “er echt toe doet”. De monumenten doen er ook echt toe. Een stuk meer dan de Vuelta, bijvoorbeeld.
    23-03-2024 02:37
    Uiteraard doet Kragh Andersen nuttig werk, maar voor de zoveelste keer zien we dat de ploeg Visma sterker is. Echter staat MvdP op de hoogste trede. WvA moet met deze ploeg de ronde of PR wel winnen. Beste materiaal, faciliteiten, training en ploeg etcetera.

    Laat het maar in de ronde op een 1vs1 komen tussen die twee. Zie Visma eigenlijk enkel de ronde winnen als ze hun ploegenspel weten uit te spelen.

    @Djaga Djaga:
    Het idee dat enkel de tour in het wielrennen relevant is, voel echt voor je als dat jouw kijk is op het wielrennen.
    23-03-2024 07:17
    MaGarin: hoe kan je spreken van de ‘beste klassiekerploeg ooit’, terwijl Visma LAB nauwelijks klassiekers (=monumenten) weet te winnen? Beetje rare (en vooral onjuiste)opmerking. Alpecin is een grotere ploeg dan Visma in het klassieke werk.
    23-03-2024 08:35
    De dt-regel niet geleerd op school?
    23-03-2024 10:14
    Prachtige koers en je leest eens even terug op WF.
    En jawel hoor de getormenteerde geesten en. trollen komen onder hun tegel uitgekropen. Zijn er weer veel rijp voor een opname bij de CGG en of GGZ.
    23-03-2024 10:20
    Man met de hamer weet de plank volledig mis te slaan.
22-03-2024 18:10
Werd op elke helling gelost, maar tuurlijk hij kon mee.
    23-03-2024 07:58
    Enkel op de taaienberg toch?
22-03-2024 18:56
Zoveelste bewijs dat áchter een peloton aansukkelen je niet veel wijzer maakt…
Zelfs mijn grootmoeder, die alleen koerst kijkt voor de kastelen, had het na 10 minuten al gezien…”Die in die witte trui gaat wegrijden waar én wanneer hij wil…”
22-03-2024 18:26
Natuurlijk staan er hier weer een aantal vooraan met één voorspelbare reactie. Allemaal hebben ze echter geen kennis van en inzicht in de blessure van Van Aert, zijn vermogens en hoe zich dit verhoudt tot vorig jaar. Maar goed, dat maakt natuurlijk voor deze groep niets uit als ze maar anti VLab kunnen reageren. Het is niet eens positief reageren op MvdP of Alpecin, of wat dan ook, maar er zit hier een harde kern die alleen maar kan anti supporteren en trollen zonder ooit enige positieve bijdrage te leveren. Voor de zekerheid; MvdP heeft vandaag terecht gewonnen want hij was zondermeer de sterkste.
    22-03-2024 18:45
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    22-03-2024 18:49
    Zal wel aan mij liggen, maar ik zie enkel realistische reacties gebaseerd op de werkelijkheid en feiten die we vandaag allemaal met eigen ogen hebben kunnen zien.

    En één hele voorspelbare reactie van iemand die in al zijn reacties laat blijken harstochtelijk fan te zijn van de gele bijtjes. Helemaal niks mis mee natuurlijk, maar als je daardoor ook wat moeilijk om kan gaan met terechte kritiek wordt het allemaal wat vermoeiend..
    22-03-2024 19:28
    @MaGarin Laat ik dan eens naar de feiten kijken. Tot de val zat WvA nog bij MvdP. MvdP was op de hellingen de sterkere maar lukte het niet om weg te rijden. WvA valt en heeft meer last dan het leek, maar komt van 30 sec terug tot 10 sec. Dit zijn de feiten. Vooral de laatste; gevallen, geblesseerd en toch 20 sec er af kunnen rijden geeft aanleiding te denken dat Van Dongen best eens gelijk kan hebben. Had Van Aert fluitend in het wiel gezeten; tuurlijk niet. Is dat nodig om een kans te hebben; ook niet. Zie bv de E3 van vorig jaar waarin WvA ook alle moeite had om bij te blijven en te komen.
    22-03-2024 19:41
    Yogi,
    Ik denk dat Van Aert vooral pijn WILDE voelen. Zodat hij nog een soort van excuus had in zijn eigen hoofd. "Gevallen, en daarna veel pijn" is een stuk beter voor de moraal dan "ik hing ondersteboven in mijn kader op de klimmetjes, en daarna werd ik choco gereden op het vlakke stuk, terwijl ik tijdrijder ben".

    Dit is overigens geen feit, maar slechts een mening.
    22-03-2024 19:44
    YogiBear, je goochelt met feiten. "Meer last dan het lijkt" kan toch geen feit zijn? Daarnaast geeft vander Poel aan juist bewust dat gat kleiner te laten worden om hem op de volgende klim (mentaal) te kraken. Wat is dat dichtrijden dan waard?
    22-03-2024 19:59
    @RiccardoRicco. Geen feit, heb je gelijk in. Laat ik het anders verwoorden, waarom ik het zeg zoals ik het zeg. Ik dacht dat de val meeviel door de manier waarop WvA daarna reedt en bleef rijden. Als je daarna het interview met hem hoorde waarin hij aangaf dat er toch een controle nodig was om te zien of er niets ernstigs was. Als je daarbij ook nog zag hoe houterig hij op het podium bewoog. Dank denk ik (maar kan het natuurlijk niet feitelijk noemen) dat het minder goed ging dan dat het in eerste instantie leek.
    22-03-2024 20:01
    @Wouter Ik heb juist het idee dat Wout in interviews nadien normaliter heel eerlijk is. Maar, het zou kunnen dat hij zichzelf op deze manier wil oppeppen.
    22-03-2024 20:20
    Er is maar 1 feit te noemen en dat is de val van Wout. Waarom Wout valt zullen we niet weten. Maar zou het niet enigszins kunnen dat ie op de limiet zat en dus zelf in de fout ging?
    22-03-2024 22:52
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    23-03-2024 07:22
    @Wouter: na zijn val gaat Van Aert all-in op de Kwaremont ( of dat slim was is een andere discussie) en verkleind vervolgens, op het vlakke, het gat van 35 naar 11 seconden. Hoezo, Van Aert wordt choco gereden op het vlakke? Nee, op de eerstvolgende helling kan VDP nog versnellen en zit Van Aert op zijn limiet, waar het gat weer groter wordt. Sowieso had VDP gewonnen want hij was heer en meester op de hellingen tov Van Aert. Maar Van Aert werd niet choco gereden op het vlakke, zoals jij stelt.
    23-03-2024 10:34
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    Yogibear zegt geen vreemde dingen en het is absoluut correct wat hun ook blijkt uit commentaar na de koers.
    Ricci met zijn ik denk,.....

    Van Aert was de enige die kon volgen op de hellingen tot zover met pijn en moeite maar deckoers is lang. Ook voor Matje als hij telkens vol alle hellingen doet.
    Wout viel en kwam toch nog op 11 seconden. Dat hij het niet haalt ligt mede ook aan de val zo bleek uit zijn reactie ook al wilde hij het daar niet op steken. Hard met decheup op de kasseien vallen gaat zelden zonder gevolgen.
    Blijven fietsen om niet direct taai te worden dat deed hij. Het is niet vreemd dat na zo'n val na een uurtje het lichaam wat tegenwerkt. Sterker zonder val waren ze vrijwel zeker bij elkaar gebleven als zo vaak. Anders komt Wout ook niet op 11 seconden na een val en oponthoud.

    Neemt niet weg dat het erna uitziet dat momenteel MvdP toch net wat uitsteekt boven Wout.,Dat is geen schande maar hoe in deze koers zonder val de laatste 10 km waren verlopen weet niemand en zeker de anti supporters niet. Al zie ik het MvdP het liefst winnen,,Wout is ook een klasbak die respect verdient.
    23-03-2024 13:16
    @ Djerkson
    Ach gossie. Ik ben al vanaf 2006 lid van de voorlopers van deze site! Waarschijnlijk zat jij toen nog op de kakschool "op een grote paddenstoel" te zingen!
    23-03-2024 17:56
    @ Van Valouwe: huilie huilie, grote jongen.
22-03-2024 19:06
Volgens mij heeft Van Dongen toch echt een andere koers gezien.

Ik zag Van Aert die compleet losgereden werd op de Taaienberg.
Ik zag Van Aert die zo'n beetje ondersteboven en achterstevoren op zijn fiets zat op de Stationsberg (of hoe heet dat ding.
En ik zag Van Aert zichzelf als tijdrijder stukrijden op VdP, en in de laatste 30 km op 2 minuten wordt gereden.

Maar voor de rest ben ik het helemaal eens met Van Dongen.
    22-03-2024 19:57
    Het feit dat je de naam van de berg niet weet zegt al genoeg knul, Je hebt dus compleet mis gekeken, dat maakt niet uit dat maken de mindere goden wel eens mee
    22-03-2024 20:04
    De druiven zijn zuur bij Djaga... net zo zuur als die karnemelkberg (of hoe heet dat ding).
    22-03-2024 20:22
    Nee knul, domineren in de wedstrijd waar het om gaat is het belangrijkste! Odin vernederd iedereen al 2 jaar op rij knul
    22-03-2024 21:33
    Wel leuk dat Djaga Djaga anderen ook dubbele namen geeft. In dit geval knul knul.
    23-03-2024 10:37
    Lollig zo'n trollen fittie waarbij de ene meent door de ander als knul te bestempelen superieur te zijn.
    Neem een pilletje jongens.
22-03-2024 19:10
Onzin dit. Er is, in tegenstelling tot wat Van Dongen beweert, alle reden om aan te nemen dat Van Aert ook op de Paterberg gelost zou zijn. Hij zat feitelijk al op een gat van een fietslengte toen hij onderuit ging, aangezien Kung tussen hem en Van der Poel reed en op het punt stond om te lossen. Zou dus sneller dan Van der Poel omhoog hebben moeten rijden om nog terug in het wiel te komen, terwijl alles wat we de afgelopen paar jaar gezien hebben er op wijst dat Van Aert in dit soort situaties eerder moet gaan zitten dan Van der Poel.

Ik begrijp dat je de moed er beetje in moet houden, maar je moet jezelf ook niet voor de gek gaan houden. Zonder ziekte, val of pech voor Van der Poel zullen ze het in De Ronde van Vlaanderen voor 100% van het ploegenspel moeten hebben. Kans dat ze daar met een outsider als Van Baarle, Benoot of Jorgensen winnen, lijkt me veel realistischer dan winnen met Van Aert, omdat die altijd zal moeten afrekenen met Van der Poel terwijl die anderen op een onbewaakt moment kunnen wegglippen.
    23-03-2024 10:57
    Heel simpel.
    Wanneer WvA een gat op 11 sec na dicht en niet gevallen was had hij het kleine gaatje boven aan de Pater omdat hij of achter Kung uit moest komen of blijven zitten dus hoogstwaarschijnlijk wel dicht gekregen.

    Hij hoeft helemaal niet persé zoals jij aangeeft het gaatje te dichten op de Pater als het ook erna ook kan wat blijkt uit die 11 seconden. Namelijk op de Pater was het gat ruim 22 seconden en zonder val was dat hooguit een 8 a 9 seconden geweest en zoals WvA na de Pater reed had hij dat gat gedicht.
    Dan moet je nog maar zien of MvdP op volgende hellingen hem nog uit het wiel kwakt omdat Matje dan ook al veel kruit verschoten heeft.

    MvdP die voorheen minder gericht trainde en meer koerste geeft toe nunhij gericht trained en minder koerst nu afgelopen week veel heeft geklaagd. De onzekerheid van de renner die niet in koers is.
    Ook geeft hij aan dat hij echter met het gericht trainen nog beter is geworden dan voorheen.
    Mathieu van der Poel had er maar weinig fiducie in. “Ik voelde me de voorbije week niet zo geweldig op training. Ze zeggen: hoe meer ik klaag, hoe beter ik ben. En ik heb deze week veel geklaagd.”
    Hoewel het ook nu erna uitziet dat MvdP net wat sterker is dan WvA maar in finale van een koers kun je dat niet altijd in één lijn doortrekken die redenatie. Meningen vol op hier maar nuchtere reacties zonder roze brillen zijn hier met een vergrootglas te vinden.
22-03-2024 18:29
Visma is te veel blablablabla….net zoals Zeeman al zat te juichen bij de tijdrit met de toer de frans de grote jongen uit hangen met zijn laptoppie…..en na de tijdrit met de staart tussen de benen hard weglopen.
    22-03-2024 18:40
    Is dan MvdP ook te veel blablabla omdat hij voordat hij het sprongetje miste wel even Olympisch kampioen zou worden? Pogacar omdat hij twee jaar geleden de Tour wel zou winnen? Of zouden we ons allemaal wel eens vergissen en een overwinning als gegeven beschouwen, wat nooit zo is in de sport. Het is ook niet zo dat MvdP, Pogacar of Vlab na die tijd niets meer hebben gewonnen. Maar goed, oude koeien uit de sloot kun je altijd en bij iedereen vinden.
    22-03-2024 18:56
    Ja vdp was in 2021 ook mikpunt van veel kritiek. Te laconiek, teveel gepamperd en te weinig focus meegekregen bij zijn ploeg. Hij heeft dat goed opgepakt vooral in de loop van 2022 na de tour, is serieuzer doelen gaan stellen en voila. Misschien ook een idee voor visma om meer naar Zichzelf te kijken?
    22-03-2024 20:22
    @YogiBear: prima die kritiek op MvdP. Meer dan terecht ook. Maar voorlopig heeft Mathieu 4 monumenten gewonnen en een wereldtitel op de weg. Wout slechts 1. Groene trui ten spijt. Maar dat is waar het om draait.
    22-03-2024 21:05
    @Boomie1 Laat ik nu denken dat het ging over de blablabla van Visma. Als het gaat over monumenten of wereldtitels en over MvdP VS WvA is het duidelijk dat MvdP meer kruisjes achter zijn naam heeft. Maar daar reageerde ik dan ook helemaal niet op.
22-03-2024 19:08
als ze verliezen zijn de excuses niet aan te dragen, pech verhaal we zijn zo zielig, slachtoffer rol
als ze winnen (klassieker?)
dan is de arrogantie niet van Plugges kop af te krijgen en wordt het geestdodende:
'wij willen wielrengeschiedenis promo praatje' afgespeeld

hoe dan ook, dat het recht ten alle tijden moge zegevieren
22-03-2024 19:51
Wat Van Dongen mist is dat Wout al voor het opdraaien van de Pater het wiel kwijt was, vervolgens panikeerde toen ze eraan begonnen en er 5 man voor m zat en, ws door vermoeidheid een fout maakte. Feit dat hij als de betere tijdrijder een gat van 10s laat oplopen tot 1min30 en daarnaast nog een dikke klop kreeg zegt mij dat Van Dongen flink aan wat wishfull thinking doet.
    22-03-2024 21:43
    Dit zie je toch quasi altijd bij renners die in de achtervolging gaan en er net niet bij raken? Geen idee waarom iedereen dat zo vreemd vindt, zeker omdat Van Aert ook pas tegen het einde echt de val zal beginnen voelen zijn.
22-03-2024 22:26
Met de suggestie wekken dat Van Aert vandaag gewaagd was aan Van der Poel zet Van Dongen zichzelf voor joker. Alsof de kijker achterlijk is. Ook voor zijn val reed Van Aert verkrampt rond, was hij weinig koersbepalend en erg reactief. Zijn ploeg zal volgende week in de RvV tot de tanden toe gewapend moeten zijn om hem maar enigszins weerstand te kunnen laten bieden aan Van der Poel.
En als je Van Aert in de winter minder laat veldrijden, laat hem dan tenminste wat meer trainen op explosiviteit. Anders wordt een doel maken van de RvV ietwat potsierlijk.
    22-03-2024 22:37
    Volgens mij was de tactiek vandaag om op de collectieve sterkte te mikken en niet man tegen man de strijd aan te gaan tegen Van der Poel, aangezien hem dat vorig jaar en ook de jaren daarvoor een paar keer slecht is bekomen op punchy terrein.

    Zo slecht leek Van Aert mij niet, reed vlak na zijn valpartij vlotjes weg van de rest op de Oude Kwaremont en is dan wellicht over zijn limiet gegaan om het gat te proberen dichten. Iets wat nog bijna was gelukt.

    Het was toen nog 40 km, met Jorgenson en wellicht nog een paar mannen die hem wat konden aflossen denk ik dat hij tactisch wel in de fout gaat door het gat alleen te proberen dichtrijden.

    En qua explosiviteit is hij nooit een Van der Poel geweest maar toch nog altijd beter dan de rest van het peloton. Vergelijk het eens met bijvoorbeeld Pedersen vandaag, voor dit voorjaar vaak in 1 adem genoemd met Van der Poel en Van Aert.
    23-03-2024 00:08
    Die tactiek zal zeker de insteek zijn geweest, maar als je ziet dat door malheur de nodige mannen wegvallen moet je toch overschakelen naar een ander plan? Met Jorgenson had hij een uitstekende luitenant bij zich, en een handjeklap met Lidl lag ook voor de hand.
    Leuk dat hij vlotjes los kwam op de Kwaremont, maar het leidde wel zijn ondergang in. Waarom hebben ze eigenlijk die oortjes in, vraag je je wel eens af.
    Van der Poel is inderdaad altijd van nature wat explosiever geweest en kan dat als aanvalswapen aanwenden. Van Aert kan het nu slechts als verdedigingswapen hanteren; op de Boigneberg konden Narvaez en Girmay overigens vrij eenvoudig in het wiel blijven bij Van Aert toen die naar Van der Poel reed.
22-03-2024 19:28
Klopt wel wat Van Dongen zegt, Van Aert had de resterende 40 kilometer op het wiel gezeten van Van Der Poel
22-03-2024 18:13
Visma moet beter uitkijken hiermee, tenzij het masterplan is een rookgordijn opwerpen om Jorgensen af te vuren richting de meet vanuit een net te ver weggereden kopgroep.
    22-03-2024 18:52
    Inderdaad als alfa ploeg is het extra afstotend om zoiets te zeggen. Waarom afdoen aan deze glorieuze zegen?
    23-03-2024 13:45
    Zegen zelfs... is een zegen niet altijd glorieus?
22-03-2024 18:46
Gevaarlijk dit soort opmerkingen. Zeker als Wout er straks in de Ronde op de Oude Kruis weer wordt afgepoeft.
22-03-2024 18:50
Zou het onderdeel van de strategie van VLAB zijn? Naar buiten toe niet doen alsof ze in paniek zijn en alsof alles onder controle is. Op zich logisch natuurlijk: waarom kamp MvdP wijzer maken dan dat ze al zijn.
Maar binnenskamers zal er toch best onrust zijn daar, want ook zij zullen gezien moeten hebben dat MvdP ook voor de val van WvA al de sterkere renner was.
22-03-2024 22:07
Voorbarig om dat te zeggen, maar zo slecht vond ik de prestatie nu niet van wva als je alles in zijn geheel bekijkt. Op de taaienberg was het verschil overduidelijk maar naarmate de wedstrijd vorderde vond ik wva wel al verbeteren. Op de stationsberg was het nog steeds harken maar lossen deed hij toch niet. De E3 lijkt mij nu ook niet de beste wedstrijd om er wat in te komen, zowat de slechtste eigenlijk dat was zoals vdp in de strade vorig jaar dat was ook geen groot succes omdat dat meteen zo’n harde koers is.

Ik acht de kans groot dat wva op de pater weer tijdelijk moest lossen maar ik zag hem dan wel terugkomen en aanklampen vanaf dan. Gezien wva vrij passief reed gingen ze dan wellicht met een iets groter groepje naar de meet. Dat passief rijden was ook maar van niet beter kunnen, hoe ging die mvdp ook weer tekeer. Vorige week reed vdp ook passief in MSR in zijn eerste koers dus ik denk dat we wva nu niet meteen moeten afschrijven, maar om deze vdp in de rvv te kloppen moet hij toch wel hopen op een echte superdag en liefst geen superdag voor matje. Al de rest is sowieso gezien maar ik hoop toch op iets of wat spankracht door een wva die goed tegen doet.
    22-03-2024 22:53
    Als je moet hopen op een superdag en geen superdag voor Van der Poel dan kun je net zo goed het hele crossseizoen rijden en geen voorjaarskoersen skippen zoals afgelopen winter het geval geweest is. Als je maandenlang op millimeter niveau je voorbereiding aan het uitstippelen bent en constant rond loopt te bazuinen dat je doelen later liggen, moet je rond deze weken de winst af kunnen dwingen. Maar in plaats van Van Aert is dat uitgerekend precies hoe Van der Poel nu rondrijdt.
    23-03-2024 08:35
    Tja er zijn er wel meer die hopen ooit de rvv te winnen en die er ook heel veel voor laten om hopelijk eens tip top in orde te zijn op die dag en bovendien wonderbenen te hebben, maar als er ene gewoon beter is in die koers en ook perfect aan de start staat heb je gewoon pech maar dat heb je niet in de hand. Het enige wat je kan doen is hopen dat je er zelf staat en dat is wat wva nu probeert dit jaar, met niet zoveel kans op succes tegen deze vdp.
22-03-2024 18:50
Valt me mee dat hij de schuld van de val niet aan Mathieu geeft....of breng ik hem nu op een idee?
    22-03-2024 18:52
    Dat statement komt over een maand of 3
22-03-2024 18:48
Ze hebben natuurlijk ook pech dat Laporte ziek is geworden. Dat scheelt echt wel. Persoonlijk houd ik niet zo van wedstrijden laten schieten wat Van Aert nu doet. Als het een beetje tegen zit zoals vandaag met al die valpartijen heb je straks helemaal niets na Parijs-Roubaix,
22-03-2024 23:53
Ik heb niet het idee dat je Wout hier een plezier mee doet door zulke dingen te beweren.

Gewoon zeggen het zag er goed uit tot die ongelukkige val en of hij anders wel mee had gekund, weet ik niet.

Als je altijd maar zegt dat zonder pech het wel was gelukt dan klinkt dat gewoon arrogant.

En als er nu volgende week een gat moet worden gedicht dan heeft iedereen zo iets van je kon hem toch volgen vorige week rijdt het nu maar dicht dan.
23-03-2024 07:27
Een veldrijder van zijn kaliber die over een randje van een centimeter valt.. En zo kort voor de RvV.. Het geeft weinig reden voor optimisme bij VLab..
23-03-2024 08:01
Het verschil tussen WvA en MvdP. Matje ageert en Wout reageert. Heb Wout alleen maar zien volgen. Nooit zelf het initiatief genomen. Je ziet dat Wout alleen maar zinspeelt op zijn sprint. Qua sterkte doet hij voor Matje onder op de korte hellenkjes. Waar eigenlijk niet in het Vlaamse werk behalve de (lange) sprint?
    23-03-2024 08:07
    Behalve 'mogelijk' de (langere) sprint. Want dat lijkt me na gisteren ook geen 'zekerheidje' meer.
23-03-2024 13:01
Van Dongen vergeet een ding, VLAB stond met beste klassieke specialisten collectief aan start.
Mathieu moest in zijn eentje opboksen tegen het geweld van VLAB, de eerste 100KM heeft de VLAB Wout uit de wind gehouden en Wout heeft 30km in de schaduw van Mathieu mee gekoerst. Daarin tegen heeft Mathieu alles bijna alleen gedaan.
Mathieu heeft gewonnen niet door de pech van de VLAB maar doordat Mathieu iedereen kapot heeft gereden en de koers totaal bepaalt heeft.

Zoals Wout aangaf in een gesprek, E3 prijs wil alles zeggen hoe de machtsverhoudingen zijn.
Het dat is nu duidelijk.
    23-03-2024 15:40
    Nou nou, reken er ook maar op dat de ploeg van mathieu hem ook de eerste 100km uit de wind houdt. En met een val op een heuvel, terug komen zou voor Mathieu ook onmogelijk zijn. De kracht verhouding is nihil tussen de twee. Het komt aan op details en externe omstandigheden(bv pech) die uiteindelijk een winnaar voortbrengt. Mathieu reed de zelfde wattage als wout, hij 'ving' hem op. Omgekeerd zou hetzelfde gebeurt zijn.
    Wout is naar mijn idee te afwachtend, hij zou eerder het initiatief moeten nemen in de koers. Mathieu voelt dat eerder aan.
22-03-2024 20:27
Tja hij zat te ver juist voor de pater en heeft dan een paar risicovolle moves moeten make
    22-03-2024 20:27
    Maken om toch in positie op te draaien. Het vallen tss het gootje en de kasseien is da
22-03-2024 20:53
Ik denk dat het dit jaar het verhaal blijft van net niet. In een week wordt je niet zoveel beter. Ook als ploeg niet. Maar de wolfjes en de Lie vallen ook echt zwaar tegen
22-03-2024 21:05
Mooie overwinning, maar het is ook "maar" de E3.
Nu valt Wout, stel dat Mathieu een gelijkaardige val maakt in RvV, dan zijn de Visma's ook ribbedebie.
    22-03-2024 21:47
    Hij zal in elk geval niet vallen omdat hij wanhopig in het wiel van Van Aert Sikkimese, zoals vandaag andersom wel het geval was…
22-03-2024 21:55
Zou zo maar kunnen dat hij niet had moeten lossen. Maar dat immer defensief koersen... niet om aan te gluren. Hij "mot" idd just niks, maar wel het "plan" van de ploeg precies volgen. En daar gaat het mis volgens mij. Hij mag niet meer koersen op intuïtie, hij is daarin gekortwiekt door de ploeg want neemt hij over bij VdP zijn ze samen weg. Verliest hij hem dan alsnog, dan so be it. Maar je maakt me toch niet wijs dat hij hier zelf gelukkig van wordt.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine