Arnaud De Lie over mogelijke contractverlenging: “Voel me hier heel goed op dit moment”

zaterdag 14 mei 2022 om 11:01
Arnaud De Lie over mogelijke contractverlenging: “Voel me hier heel goed op dit moment”

foto: Tim van Hengel

Arnaud De Lie is in gesprek met zijn ploeg Lotto Soudal over een mogelijke contractverlenging. De jonge Belgische sprinter heeft momenteel nog een contract tot aan het einde van het seizoen 2023. “Als we tot een nieuw akkoord zouden komen, zou ik mij liever niet te lang vastleggen.”

Indien die contractverlenging er zou komen, zal dat waarschijnlijk met een salarisverhoging zijn. De Lie gaf in een gesprek met La Dernière Heure aan dat hij wel nog niet helemaal zeker is of hij gaat blijven bij de Belgische ploeg. “Maar het gaat duidelijk de goede kant op. Het belangrijkste voor mijn toekomst is de context waarin ik me zal ontwikkelen. Ik voel me heel goed bij Lotto Soudal op dit moment. Het team heeft een duidelijk plan voor mijn ontwikkeling en ze houden zich er ook aan.”

“Ik krijg zeer regelmatig mijn kans en ik heb veel vertrouwen, wat een sleutelrol heeft gespeeld in mijn eerste maanden in het profpeloton”, in die maanden wist De Lie meerdere keren te winnen. Zo was hij de beste in de Trofeo Playa de Palma-Palma (Challenge Mallorca), de GP Jean-Pierre Monseré en de Volta Limburg Classic.

“Als we tot een akkoord zouden komen, zou ik mij liever niet te lang vastleggen. Deze manier van kijken maakt deel uit van mijn mentaliteit”, aldus de 20-jarige Waal.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Thoin 14 mei 2022 om 11:46

Bijtekenen tot 25. Dan is hij er 23 en klaar voor een topploeg. Nu nog zoveel mogelijk proberen winnen en vanaf dan zo groot mogelijk proberen winnen.

fransestinkkaas 14 mei 2022 om 12:02

Lijkt me dat dit de Vlaamse sprinter is waar PatLef op hoopt. Dus denk dat Lotto van goede huize moet komen om hem binnen te houden.

Dahu 14 mei 2022 om 12:13

Zou op zich opvallend zijn voor een Waal

Kopinkas 14 mei 2022 om 12:25

@Dahu
De Lie spreekt de universele taal van het wielrennen, en andere hele of halve Walen als VDB en Gilbert gingen hem voor bij Lefevere. In een andere fase van hun carrière weliswaar.
Toch zie ik nu Merlier eerder bij QS landen dan De Lie.

Rawolf 14 mei 2022 om 12:59

Lijkt met inderdaad dat Lefevere minstens een goede poging gaat wagen dit talent binnen te halen. Niet alleen als sprinter maar ook als versterking van de klassiekersploeg, als je ziet hoe sterk hij was in bv Volta Limburg

fransestinkkaas 14 mei 2022 om 20:11

Hahaha, oja.

Shinzawai 14 mei 2022 om 12:07

Begrijpelijk dat hij niet voor een lange periode wil bijtekenen. De kans is groot dat Lotto vanaf 2023 geen World Team meer is en dat kan de nodige impact op het programma en de ontwikkeling van De Lie hebben.

JensVdB 14 mei 2022 om 12:11

Ik denk wel dat Lotto nog WT gaat zijn en dat EF en Isreal uit de WT gaan

Gebruikersnaam 14 mei 2022 om 13:10

Programma is geen probleem, die halen wel wildcards voor alle WT-koersen. Het is problematischer dat ze hun huidige panieksituatie projecteren op hem en voorrang geven op zijn ontwikkeling. Stuur dan Wellens, Campenaerts en andere “ouderen” op Europese tournee en spring wat voorzichtiger om met De Lie.

Maar hij zal wel weg zijn voor hij kan doorgroeien tot een echte topper en mee kan helpen om van Lotto terug een veilige middenmoter in de WT te maken. Zie niet in hoe de ploeg (zonder serieuze financiële injectie) uit die neerwaartse spiraal kan raken.

Samamba 14 mei 2022 om 14:57

@Gebruikersnaam

Ik snap niet echt goed waar je het over hebt. De Lie zit aan 19 wedstrijddagen. Bij het minsten van de ploeg (als je de geblesseerde renners buiten beschouwing laat. Heeft net een maand rust gehad na de Volta Limburg en krijgt na het Belgisch kampioenschap weer een maand rust. Wilde zelf na zijn val in de vierdaagse van Duinkerken gewoon terug starten de volgende dag maar mocht niet van de ploeg. Lijkt me dus niet dat ze ook maar iets doet wat slecht is voor zijn ontwikkeling. Ze gaan er juist heel voorzichtig mee om. Het lijkt misschien zo omdat hij heel veel kleinere eendagskoersen rijdt, maar dat is ook meer dan logisch voor een net 20 jarige renner.

Gilbert en waarschijnlijk ook Wellens vertrekken. Ik denk niet dat geld het probleem is om De Lie nog bij de ploeg te houden. Maar het gaat de volgende jaren wel beter en beter moeten gaan, anders zal hij nadien wel weggaan.

Wel akkoord overigens dat iemand als Campenaerts wat meer mag rijden. Beetje onnozel hoe weinig die rijdt als je punten nodig hebt.

Turtlehead 14 mei 2022 om 12:44

Lotto is een zinkend schip. Mijn tip (tegen mijn natuur in): zoek een hele goede en gemene manager en haal het onderste uit de kan. Dreig met tussentijds weggaan als ze dit en volgend jaar niet meer betalen en teken vooral niet voor een verlenging.
Ontwikkel je eerst even verder, dan heb je daarna een ploeg in België of Frankrijk (en misschien daarbuiten) voor het uitkiezen.