Arkea-Samsic in 2020 op Canyon
Nairo Quintana rijdt de komende twee jaar op fietsen van Canyon. De Duitse fietsenfabrikant heeft namelijk bekendgemaakt dat het volgend seizoen de fietsen gaat leveren van zijn nieuwe werkgever Arkéa Samsic. Afgelopen seizoen reden de renners van de Franse formatie nog op fietsen van BH Bikes, dat in de zomer van 2018 het aan de kant gezette Look verving.
Canyon leverde in 2019 fietsen aan Quintana zijn huidige ploeg Movistar, Katusha-Alpecin en Corendon-Circus. De renners van Arkea-Samsic gaan volgend seizoen gebruikmaken van aerofiets Aeroad, klimfiets Ulimate en tijdritfiets Speedmax. De Canyon zijn afgemonteerd met Shimano Dura Ace en de banden komen van Continental. Regerend Frans kampioen Warren Barguil krijgt een speciaal exemplaar in de kleuren van de Franse vlag.
Arkea-Samsic – dat in 2019 Barguil en de naar Israel Cycling Academy vertrekkende André Greipel als voornaamste speerpunten kende – heeft zich voor volgend seizoen stevig versterkt. Naast Quintana rijden ook zijn broer Dayer (Neri Sottoli-Selle Italia-KTM), Nacer Bouhanni (Cofidis), Diego Rosa (Team Ineos), Daniel McLay (EF Education First), Thomas Boudat (Direct Energie), Winner Anacona (Movistar), Łukasz Owsian (CCC), Benjamin Declercq, Christophe Noppe (beiden Sport Vlaanderen-Baloise) en de Fransen Donavan Grondin en Matis Louvel in 2020 voor de Franse formatie.
[i]Edit redactie: Bedankt, is toegevoegd.[/i]
Jouw veronderstelling is juist.
Baik-Baik ging ervan uit dat Canyon meeging met de Katusha-Israël fusieploeg. Ze blijven op De Rosa. Is meteen ook een antw. op jouw vraag: Canyon sponsort nu 2 procontis en 1 WT.
Snap ik. Ik vraag het me dan nog steeds af. Een team als Katusha dat systematisch slecht gepresteerd heeft; hoeveel prioriteit kregen die uiteindelijk bij Canyon? En waren ze ergens anders niet beter afgeweest? Ga je achteraf natuurlijk nooit weten.
Kan te maken hebben met het Duitse Alpecin. (Zuig ik dan uit mijn duim) De wereld is klein. Toen ze instapten stond Katusha er nog goed op toch? Afin, momenteel zit Canyon helemaal op rozen met Mathieu van der Poel als uithangbord voor 3 verschillende fietsen.
-
p.s. Terechte opmerking van @havana. Ik ben in geen geval zeker dat De Rosa sponsor/fietsleverancier blijft van de Katusha-Israël fusieploeg.
Of de rest van de ploeg er ook ontevreden over was is niet duidelijk, Barguil is de enige die op een ander kader (argon-kader met look-stickers) is beginnen rijden. Maar dat kan evengoed met persoonlijk budget te maken hebben.
Benieuwd of er binnekort Canyons in zijn winkels staan!
Bedankt voor het leuke weetje.
Ik meen mij toch nog andere negativiteit aangaande Look te herinneren. Kan nu niet meteen zeggen wat. Zo erg zal het dus niet geweest zijn maar neem nu hun vlaggenschip de LOOK 795, hoe pas je de cockpit (balhoofd, stuurpen, stuur) aan naar de noden van de renner?
Ik vind het er ook niet zo fraai uitzien. Je kan er voor zijn, maar het lijkt een beetje op de nek van van een giraf. Of een Okapi. Of gewoon een geit.
Wel nu is de winkel volledig ingericht met het Giant-assortiment.
klopt
Delko reed afgelopen seizoen op Look en heeft het contract verlengt voor 2020.
Overigens fietsen de Delko mannen op de 795 Blade, die heeft niet het cockpit probleem wat jij stelde.
Ten tijde van Arkea (Fortuneo) reden de meeste renners, waaronder ook Barguil op de 785 Huez, ook met een reguliere cockpit.