Annemiek van Vleuten dicht bij Team Movistar

Door , maandag 10 augustus 2020 om 18:30
Annemiek van Vleuten dicht bij Team Movistar

© Cor Vos

De handtekening zou nog niet gezet zijn, maar volgens een aantal betrouwbare bronnen verdedigt Annemiek van Vleuten in 2021 en 2022 de kleuren van Team Movistar. De 38-jarige wereldkampioene heeft een aflopend contract bij Mitchelton-Scott en werd eerder al aan het nieuwe damesteam van Jumbo-Visma gelinkt.

Na een paar jaar Rabobank en een jaartje Bigla verhuisde Van Vleuten in 2016 naar Orica-AIS, de voorloper van het huidige Mitchelton-Scott. Maar de regerende wereldkampioene, die sinds het behalen van haar titel in Yorkshire alle wedstrijden waaraan ze deelnam winnend afsloot, is er einde contract. En bij de Australische formatie wordt vandaag naar verluidt in eerste instantie aan afslanken gedacht, zowel wat betreft het heren- als het damesteam.

Jumbo-Visma toonde al zijn interesse voor Van Vleuten, maar volgens onze bronnen staat de wereldkampioene veel dichter bij een transfer naar Team Movistar. Het Spaanse telefoniebedrijf vindt het belangrijk om ook via de wielersport een vrouwvriendelijk imago te creëren. Drie jaar geleden werd de damesploeg opgericht en bij Movistar hebben ze wel wat extra euro’s over om deze tak van de ploeg verder op te waarderen.

Een andere niet-onbelangrijke factor: net als de heren rijden ook de Movistar-dames op Canyon. Het fietsenmerk ziet eind dit jaar met Pauline Ferrand-Prévot een megaster vertrekken bij Canyon-SRAM. Dan is de komst van Van Vleuten bij Movistar uiteraard een geweldig alternatief. Daarom zou ook de Duitse fietsenbouwer de transfer ondersteunen. Ook vanuit Spanje werd ons bevestigd dat de gesprekken in een vergevorderde fase zitten. Het zou gaan om een contract van twee jaar.

Dit artikel delen:

41 Reacties

Wheely 10 augustus 2020 om 18:34

Vamos, niet slecht. Misschien ook wel wat voor VdP dan?

Mille 10 augustus 2020 om 19:16

Ik wassos op de spurtos aan het gokkos :-)

Sorry, grapje, moet kunnen toch?

SnellePelle 10 augustus 2020 om 19:58

Gatver, geef de vrouwen toch de credits die ze verdienen. Begin niet bij elk bericht wederom over de mannen.

xistnc 10 augustus 2020 om 20:30

Bij Movistar kan ze zeker nog wel een jaar of 5 mee.

Wheely 11 augustus 2020 om 10:33

Stel je eens ff niet zo aan Snelle. Als je mijn reacties vaker leest weet je dat ik een groot fan ben van het dameswielrennen.

Scibby 10 augustus 2020 om 18:37

Ik ben echt benieuwd wat de beste dames wielrenner verdient. Zou dat al richting de miljoen gaan?

Martino87 10 augustus 2020 om 18:43

Ik heb dat weleens proberen op te zoeken, maar ben er nooit achter gekomen. Volgens mij gaat het voor de absoluut top om enkele tonnen.

the student 10 augustus 2020 om 18:44

We zullen t nooit weten, ze woont heel bescheiden in ieder geval. ( ze is ook niet veel thuis ). Ze moet nu maar even cashen, want hoe veel jaren houdt ze deze vorm nog vol. Ze is toch al 37.

Kelder is de Man 10 augustus 2020 om 18:56

Zijn er vrouwelijke ploegleiders? Zou tijd worden mss.

Hollow Knight 10 augustus 2020 om 19:39

Ze mag al blij zijn als het richting de 100.000 EUR gaat lol.

rovi 10 augustus 2020 om 19:53

Qua vrouwelijke ploegleiders… misschien even het nieuws rondom Blaak en Van der Breggen van afgelopen mei opzoeken…

007 10 augustus 2020 om 20:50

Rond de 5ton verwacht ik.

En ja, er is een vrouwelijke ploegleidster. Carmen Small. Vorig jaar nog Virtu, nu Hitec volgens mij

Kelder is de Man 10 augustus 2020 om 21:00

rovi en 007..
Leuk.

007 10 augustus 2020 om 21:06

Kelderman ??

Kelder is de Man 10 augustus 2020 om 21:09

007
Ja.. zeg het eens..

007 10 augustus 2020 om 21:12

Uit jouw bericht maak ik op dat je Rovi en mijn reactie niet serieus neemt?

007 10 augustus 2020 om 21:12

Uit jouw bericht maak ik op dat je Rovi en mijn reactie niet serieus neemt?

Kelder is de Man 10 augustus 2020 om 21:16

007
Oh nee.. integendeel. Bedoelde.. leuk dat er vrouwelijke ploegleiders zijn/aankomen.

007 10 augustus 2020 om 21:29

Kelderman

Ha oké! Btw Carmen Small is bij WNT ploegleidster en niet Hitech wat ik eerder verkondigde

Kelder is de Man 10 augustus 2020 om 21:43

007
Dat is het irritante aan geschreven berichten zonder gezichtsuitdrukkingen.. word snel verkeerd begrepen.. Whatsapp is a bitch..

Bjorn75 10 augustus 2020 om 18:56

Wat heeft Pauline Ferrand Prevot hier mee te maken … Ze rijdt voor Canyon-SRAM en niet voor movistar!!

Emergo 10 augustus 2020 om 19:01

Wat dacht je van: Ferrand-Prevot op Canyon weg, van Vleuten op Canyon daarvoor in de plaats m.a.w. commercie.

rahimns 10 augustus 2020 om 19:01

Het gaat om de fietsenmaker Canyon die gewoon graag met een grote naam meer bereik heeft… het heeft inderdaad dus niets met de ploeg ansich te maken maar wel met de fietsensponsor.

Dikke Vrouw 10 augustus 2020 om 18:58

Mooi voor Annemiek

Murcia 10 augustus 2020 om 19:03

Ik denk dat Annemiek blij mag zijn als ze aan de Balkenende norm voldoet.
Verder is het altijd mooi als een groot bedrijf als Movistar het vrouwenwielrennen serieus neemt en er extra geld en faciliteiten voor beschikbaar stelt.

jeffersonpark 10 augustus 2020 om 19:06

Ik denk dat Garcia Cortina blij is met de steun van Annemiek voor de kassei klassiekers….;)

Jacco van Stierop 10 augustus 2020 om 19:11

Lijkt me prima. Vrouwenwielrennen groeit in Spanje, zeker in de breedte en in de traditionele wielerregio’s, al gaat het een stuk minder vlot dan in Italië. Movistar zou dat mooi verder kunnen aanjagen.
Kan me vaag een uiterst hoffelijke Valverde herinneren, die niet onder stoelen of banken stak gecharmeerd te zijn van Van Vleuten. Was dat niet in Innsbruck? Misschien heeft dat ook bijgedragen aan de wil van Movistar haar te willen contracteren.

Michelangelo 10 augustus 2020 om 19:22

Zou een mooie impuls zijn voor het Spaanse dameswielrennen. En ook nog eens mooi dat toppers verspreid blijven over verschillende ploegen.
Ook al is het een mooie naam, ik denk dat het goed is als ze niet jaar TJV gaat. Daar zie ik liever Vos rijden. Als een soort wegkapitein en speerpunt, voorbeeld voor de jongere generatie, etc.

Met haar extreme trainingen brengt Annemiek het vrouwenwielrennen naar een hoger plan, maar of dat ook het voorbeeld is voor anderen? Ik denk dat heel veel andere rensters er fysiek en mentaal aan onderdoor zouden gaan… Een compliment voor de kracht van Van Vleuten.

Mario de Vries 10 augustus 2020 om 20:55

Mee eens. Sommigen hadden het wel mooi gevonden zo’n superteam met de Hollandsche dames, maar ik denk idd dat het veel beter is als het een beetje verspreid is. Ik heb in principe meer vertrouwen in Vos als voorbeeld en ‘leerjuffrouw’ voor de andere ‘jongere’ dames en meiden. Die lijkt me wat meer geduldiger en open daarvoor. Annemiek lijkt me iets te ijverig en ‘egoistisch’ en zeker nog niet klaar om energie te steken in anderen, die wil echt zelf nog te graag

Vlinder 10 augustus 2020 om 21:14

@ Mario; Dat denk ik ook. Vos heeft naast een enorme bak aan ervaring daar ook echt plezier in en vermoedelijk ligt past die rol nog niet zo bij van Vleuten. En haar vermogen van trainen is ook echt uitzonderlijk. Daar kunnen de jonge dames ook niet direct een voorbeeld aan nemen. Dan raken ze binnen no time overtrained. Daar zullen ze bij Movistar ook voor op moeten passen. Dat is volgens mij ook een team met veel vrijheid en dat past van Vleuten goed.

FritsvanHoefelen 10 augustus 2020 om 19:30

Leuke keuze van Annemiek!

Waar gaat PFP heen?

Magician 10 augustus 2020 om 20:19

Die stopt op de weg. En heb zo'n vermoeden na de OS ook met de andere wielerdisciplines.

Mario de Vries 10 augustus 2020 om 20:56

Zeg dan desnoods alleen ff het ene deel van de achternaam ipv die afkortingen, niet altijd helemaal duidelijk op die manier :D

FritsvanHoefelen 10 augustus 2020 om 21:20

@Mario Olympische Spelen

Vlinder 10 augustus 2020 om 20:13

Ben heel benieuwd of dit werkelijkheid gaat worden maar het lijkt me eigenlijk heel goed. Al had ik er zelf nog niet aan gedacht. Ze kan daar het wielrennen ook weer naar een hoger plan tillen en dat komt het vrouwenwielrennen alleen maar ten goede. Als Jumbo Visma Vos aantrekt is er toch een mooie en betere verdeling van de toprensters. Dan wordt dat ook een mooi team om uit te bouwen.

Arema Pro Cycling Team 10 augustus 2020 om 20:17

Staat haar vast goed, dat blauwe truitje.

Mac-S 10 augustus 2020 om 20:45

Gezien het WK-parcours van dit jaar is het best aannemelijk dat Annemiek nog een jaartje in een wit shirt met regenboog-strepen rond mag rijden.

Bummetje 10 augustus 2020 om 22:08

Heb de afgelopen jaren een aantal podcasts geluisterd met Annemiek en daaruit blijkt dat ze het ook goed kan vinden met Valverde. Ze kennen elkaar van hoogtestages e.d. Mogelijk speelt dat ook mee?

Verweggistan 10 augustus 2020 om 22:17

Ik vind het wel opvallend dat ze weggaat bij Mitchelton, ze was eerder zo blij dat het team gered was.

LB117 10 augustus 2020 om 22:35

Het ene Orakel samen in een ploeg met het andere Orakel..
Blijft voor mij een lichte huivering opwekken deze 2 ‘oudjes’

Pauls30303 10 augustus 2020 om 22:38

Movistar kan nog een hoop van van Vleuten leren.

Headlines

Materiaalzone

Populair