Annemarie Worst in ziekenhuis na val tijdens MTB-wedstrijd

maandag 20 juli 2020 om 19:23
Annemarie Worst in ziekenhuis na val tijdens MTB-wedstrijd

foto: Cor Vos (archief)

Annemarie Worst ligt met een schouderblessure in het ziekenhuis van Herentals. De veldrijdster kwam zondag ten val tijdens een mountainbikewedstrijd in het Zwitserse Leukerbad en ze bevestigt tegen WielerFlits dat daarbij enkele pezen afgescheurd zijn die aan haar sleutelbeen verbonden zijn.

Na de val werd Worst per helikopter afgevoerd. Vandaag is ze in het Herentals-ziekenhuis geopereerd aan de schouderkwetsuur. Hoe lang Worst uit de roulatie is, is nog niet bekend.

“Helaas heb ik mijn eerste grote blessure tijdens mijn wielercarrière te pakken”, schrijft ze op social media. “Ik ben gisteren gevallen tijdens de mountainbikewedstrijd van Leukerbad. Zojuist ben ik wakker geworden na de operatie. Nu is het tijd om te herstellen.”

De 24-jarige Worst is van origine mountainbikester, maar maakt de laatste jaren een stevige ontwikkeling door als veldrijdster bij de 777 CX-ploeg. Afgelopen jaar won ze Wereldbeker, maar greep ze ook nipt naast de wereldtitel bij de elites in Dübendorf.

Dit artikel delen:

10 Reacties

poortje de dijkenstoemper 20 juli 2020 om 19:40

Heel veel beterschap

Fred Postma 20 juli 2020 om 20:07

Worst case scenario.

Kelder is de Man 20 juli 2020 om 20:54

En.. moest je zelf lachen om je woordgrap?

EHV 20 juli 2020 om 21:18

Ik wel lol.

Beter een droge kut dan een zure kut maat

Brabander 20 juli 2020 om 21:48

Ik vond hem ook best grappig
En ben fan van Annemarie

Guushovd 20 juli 2020 om 21:49

Ik moest ook lachen en ik ben ook fan van Worst, droge worst vooral en ook van Annemarie.

Dumoulinke 20 juli 2020 om 23:12

Eerlijk gezegd zal het mij worst wezen wat hier geschreven wordt.
Ik vind het vooral ontzettend zuur dat deze voor Nederland zo belangrijke renster tijdelijk uit de running is.

Kosmonaut 20 juli 2020 om 23:54

Gewoon een leuke grap.

Wens het meisje een goed herstel!

Jan Blokland 20 juli 2020 om 20:52

Oei. Hoelang zal zoiets kunnen duren.
Het is gelukkig nog maar juli, maar wanneer begint het crossseizoen voor haar.
In Oktober???
Dan heeft ze nog twee maanden.
Enkele pezen afgescheurd vergt toch wel even wat tijd vrees ik. Of heelt dat snel.
Beterschap Annemarie!

Slappe ketting 22 juli 2020 om 10:46

Oef.
Pezen herstellen zo langzaam.
Bij mij duurde het 3 maanden voordat een doorgesneden pees in mijn vinger weer hersteld was…
Weet natuurkijk niet of dit te vergelijken is met afgescheude pezen in de schouder maar verwacht dat het wel even duurt….
Heel veel beterschap en sterkte!

Headlines

Materiaalzone

Populair