Ambitieuze Decathlon-ploeg presenteert nieuwe co-sponsor CMA voor komende jaren
foto: Cor Vos (archief)
maandag 21 juli 2025 om 16:52

Ambitieuze Decathlon-ploeg presenteert nieuwe co-sponsor CMA voor komende jaren

De Franse wielerploeg Decathlon heeft op de tweede rustdag van de Tour de France een nieuwe co-sponsor gepresenteerd. Het gaat om CMA CGM, een multinational gespecialiseerd in overzees transport van containers. Het gaat om een samenwerkingsverband van “minstens vijf jaar.”

“Na de recente aankondiging dat Decathlon aan het einde van het seizoen eigenaar zal worden van het professionele wielerteam, tekent zich al een ambitieus nieuw hoofdstuk af”, laat de formatie weten via sociale media. “CMA CGM, een wereldspeler in oplossingen voor zee, land, lucht en logistiek, treedt toe als co-sponsor naast Decathlon tot eind 2030.”

“Gedreven door prestaties en door een gedeelde Franse ambitie, gaan we samen vooruit. Het is een partnership dat twee grote Franse familiale bedrijven die internationaal erg aanwezig zijn, samenbrengt.” CMA CGM is actief in 177 landen en heeft liefst 160.000 werknemers. Het bedrijf is tevens shirtsponsor van voetbalclub Olympique Marseille.

Eerder werd al bekend dat Decathlon aan het einde van het huidige wielerseizoen de enige eigenaar zal worden van het WorldTeam Decathlon AG2R La Mondiale. AG2R La Mondiale is al sinds 1997 sponsor van de ploeg en werd in 2022 de wettelijke eigenaar van de Franse formatie. Nu wordt dat stokje overgegeven aan de internationale sportwinkelketen Decathlon.

Grote ambities
Dominique Serieys, CEO van France Cycling (de organisatie achter de ploeg), gaf eerder deze maand aan dat er in de laatste anderhalf jaar flink gewerkt is aan het bouwen van een sterke relatie met de nieuwe eigenaar. De overname moet ertoe leiden dat de Franse ploeg nieuwe sportieve ambities kan najagen.

“Deze aankondiging markeert een nieuw hoofdstuk voor het team”, liet Serieys weten. “Als onderdeel van zijn strategische visie bereidt Decathlon zich nu al voor op de volgende fase in de ontwikkeling van het team, met ambitieuze doelstellingen voor 2026 en de jaren daarna. Het doel is duidelijk: blijven groeien in zowel breedte als prestaties, met als streven om tegen 2028 de top 3 van de UCI-wereldranglijst te bereiken.”

RIDE Magazine
6 Reacties
21-07-2025 17:22
Als MSC zich aan Tudor verbindt, moet CMA CGM natuurlijk volgen.
Nu Maersk nog naar UNO-X, Cosco naar XDS-Astana en Hapag Lloyd naar Redbull?
    21-07-2025 18:00
    We hebben een insider in het maritieme verkeer in ons midden
21-07-2025 20:17
Die moeten al flink verdiend hebben met het invaren van al die Decathlon-spullen…
21-07-2025 22:42
Benooth staat al bij de namen.
Dacht dat pas vanaf 1 augustus nieuwe contracten officieel vrijgegeven mochten worden...
22-07-2025 08:40
Leuk, een bedrijf dat zowel een wielerploeg als Olympique Marseille sponsort, back to the 80’s! (Met de mooiste koers truitjes van die tijd)
22-07-2025 09:12
Massaal geld in pompen en zien waar het schip strandt...

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine