Amandine Fouquenet ging voor zege in Benidorm: “Anders heb je bij voorbaat al verloren”
Fouquenet leidt de dans in de openingsfase - foto: Fotopersburo Cor Vos
zondag 18 januari 2026 om 15:06 Volg in Google

Amandine Fouquenet ging voor zege in Benidorm: “Anders heb je bij voorbaat al verloren”

De strijd om de derde plaats in de Wereldbeker Benidorm voor vrouwen ging tussen twee Françaises: Celia Gery en Amandine Fouquenet. Die laatste trok in een sprint aan het langste eind en mocht dus mee het podium op. Al ging ze vooraf voor de zege.

“Ik denk dat het voor mij heel zwaar was omdat het de vorige crossen behoorlijk koud was, terwijl het nu warm was”, vertelde 24-jarige renster, die vooral in het eerste deel van de cross veel het initiatief nam, in het flashinterview na afloop. “Ik geloofde dat ik kon winnen. Het rondje ligt me. Als je niet voor de zege gaat, heb je bij voorbaat al verloren. Winnen was een doel, maar het podium is ook goed.”

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster