Alpecin-Fenix niet in Ronde van Catalonië: drie stafleden testen positief op corona

vrijdag 19 maart 2021 om 13:25
Alpecin-Fenix niet in Ronde van Catalonië: drie stafleden testen positief op corona

Ter Illustratie - foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix zal aankomende maandag niet van start gaan in de Ronde van Catalonië. De organisatie van de meerdaagse wielerkoers heeft vandaag laten weten dat drie stafleden van de ploeg positief hebben getest op het coronavirus.

De Belgische formatie heeft, na overleg met de organisatie van de Ronde van Catalonië (22-28 maart), besloten om zich terug te trekken voor de wedstrijd. Alle stafleden die aanwezig zouden zijn in Catalonië, blijven voorlopig in isolatie om zo een mogelijke verspreiding van het virus tegen te gaan.

Het is niet de eerste keer dat Alpecin-Fenix zich halsoverkop moet terugtrekken voor een wedstrijd. De formatie besloot in februari ook al om de UAE Tour na één etappe te verlaten na een positieve coronatest van een staflid.

Jonas Rickaert en Gianni Vermeersch moesten toen ook enkele dagen in isolatie in de Verenigde Arabische Emiraten, aangezien zij een ‘close contact’ waren met het positief geteste staflid.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Dikke vrouw 19 maart 2021 om 13:30

Wat een pech…

Jean Dumas 19 maart 2021 om 13:53

Geen pech, het is nu al de tweede keer in de WT. Andere ploegen hebben blijkbaar een betere bubbel.

Turtlehead 19 maart 2021 om 14:06

Tsja, allebei een beetje? ZO’n professionele omgeving uitbouwen kost gewoon een paar jaar, wat dat betreft is het wellicht net want kwetsbaarder allemaal.

Als het een derde of vierde keer gebeurd zou je bijna denken dat ze het expres doen, om zich de reis te besparen… ;)

Barry Batsbak 19 maart 2021 om 18:23

Dat vraag ik me dus af Jean. Is de bubbel van AFX zo matig, of zijn zij zo zuiver op de graat en gebeurt het bij andere ploegen ook maar houden die zich koest zolang het geen rijders betreft…?

Het Rode Rugnummer 19 maart 2021 om 13:31

Shit wat is dit jammer zeg. Hopen dat die niet een paar dagen terug al besmettelijk waren en iemand in het MSR team hebben besmet…

Marveloke 19 maart 2021 om 13:47

Precies dit, ik moet er niet aan denken. Hoop zo dat we morgen na 36 jaar eindelijk weer een Nederlandse winnaar krijgen

Gilberto 19 maart 2021 om 14:18

Hou verdomme nou eens op met dat ge precies-dit en precies-dat

007 19 maart 2021 om 14:25

Precies dat Gilberto!

Jvosje90 19 maart 2021 om 14:40

Precies dit 007

vanSpringel 19 maart 2021 om 15:16

exact dat !

Koers 19 maart 2021 om 15:16

Kom kom, is dat gevloek nou nodig?

Lalsacien 19 maart 2021 om 16:23

Ik maak’m even af…

Barry Batsbak 19 maart 2021 om 18:20

Oei… hier is precies iemand over de zeik…

ProfrondeZevenbergen 19 maart 2021 om 21:02

Precies dat.

koos1 19 maart 2021 om 13:32

Geluk bij een ongeluk voor de ploeg dat het ‘maar’ de ronde van Catalonië is.

xistnc 19 maart 2021 om 13:40

Tevens verklaart Alpecin-Fenix dat de koersen A, B en C op geen enkele manier in gevaar zullen komen. Het is daarbij geen toeval dat dit precies de koersen zijn waarin Mathieu van der Poel als kanshebber aan de start staat.

Wim 19 maart 2021 om 13:42

Niet veel geleerd na het debacle in de UAE tour.

Welleke 19 maart 2021 om 13:42

Gevalletje “leugen om bestwil”?

Turtlehead 19 maart 2021 om 14:07

Lees nu je reactie. Had ik heel gemeen hierboven ook al gesuggereerd… ;)

skylimit 19 maart 2021 om 14:04

Zijn dezelfde stafleden als tijdens UAE ? Al die paniek om een positieve test. Raar dat er geen uitbraak is dan bij AFC.

Frank V 19 maart 2021 om 14:24

Ik wil hier niet over speculeren. Ik hoop dat iedere ploeg zijn verantwoordelijkheid neemt tegen de verspreiding van het virus. Zo kunnen wij koersen blijven zien.

Wie waren dan de stafleden en renners "that were supposed to travel to Catalonia"?
Rij zondag en maandag op de buitenwegen van Vlaanderen. Dat ik ze maar niet tegen kom!

Adorni 19 maart 2021 om 14:24

Wie stond hier gepland van renners en staff?
Vreemd dat het voor de 2e keer op 1maand besmettingen zijn bij de staff en niet onder de renners.

antilek 19 maart 2021 om 14:32

Worden de renners niet elke dag getest??? Dan moeten de renners van Alpechin toch, die MSR rijden, al getest zijn??

007 19 maart 2021 om 14:53

Nee, volgens mij worden ze in de 5 dagen voorafgaand aan een wedstrijd 2x getest. Je 2e vraag klopt dus. De renners van MSR zijn al getest en mogen dus rijden als ze negatief zijn

Parel van Holland 19 maart 2021 om 18:30

Zo’n beetje 7 dagen en 3 dagen voorafgaand van de uci wedstrijd. Aanvullend kan het gastland een coronatest jonger dan 48h oud vereisen. Dit was o.a. in UAE tour noodzakelijk.

kleomantre 19 maart 2021 om 14:39

Is die shampoo al eens bekeken door de wetenschappers?

Olly 19 maart 2021 om 15:06

Wat een prut…. zijn dat zeg.

flores 19 maart 2021 om 16:00

wat een slappe leiding ,daar moet met de vuist op de tafel geslagen worden.
Stel dat Mathieu corona krijgt en dan,dan kunnen ze in het slechtste geval de ploeg opdoeken. Bij corona kunnen de longen zo aangetast worden dat je nog geen 20 meter kunt lopen,dan hoef je zeker geen 200km meer te fietsen.

WernerFranke 19 maart 2021 om 16:45

Overdrijven is ook een kunst. VDP kan overal Corona oplopen, net als alle mensen die in zijn dichte bubbel zitten. Sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand.

Martijn Arensman 19 maart 2021 om 18:33

Oei, dat is een forse tegenvaller.

Headlines

Materiaalzone

Populair