Alexander Kristoff: “Ik ben in gesprek met andere ploegen”

woensdag 1 mei 2019 om 08:28
Alexander Kristoff: “Ik ben in gesprek met andere ploegen”

foto: Cor Vos

Alexander Kristoff is bezig aan zijn tweede seizoen bij UAE Emirates, maar de vraag is of hij volgend jaar ook nog uitkomt voor deze ploeg. De Noor is namelijk in gesprek met andere teams. “Ik heb een aanbieding van UAE, maar ik kijk of er betere opties zijn”, zo vertelt hij aan ProCycling.no.


UAE Emirates wil graag verder met Kristoff. De WorldTour-ploeg heeft de 31-jarige sprinter dan ook een nieuw contract aangeboden. “En ik ga er financieel op vooruit”, aldus Kristoff. “Maar ik vind het aanbod nog niet goed genoeg. Ik heb een bepaald bedrag in gedachten”, zo voert hij de druk op.

“Toen ik mijn eerste contract tekende bij UAE Emirates, ging het een stuk minder op sportief vlak. Ik heb dit voorjaar echter aangetoond dat ik weer op topniveau ben”, doelt Kristoff op zijn overwinning in Gent-Wevelgem én zijn derde plaats in de Ronde van Vlaanderen.

Betere aanbiedingen 
“Daarom ben ik met andere ploegen in gesprek. Ik heb nog nergens een contract getekend, maar samen met mijn manager Joona Laukka ben ik de opties aan het bekijken. Om te zien of er nog betere aanbiedingen zijn. Ik hoop tot een bepaald bedrag te komen. Dan kunnen we daarna ook weer in gesprek met UAE.”

Dit artikel delen:

31 Reacties

Pauls30303 1 mei 2019 om 08:40

Een topsporter die gedreven is door een geldbedrag wat hij wil hebben. Dat kan nooit goed zijn.

hartstikkebedankt 1 mei 2019 om 08:42

Bwuh de enige beweegreden lijkt hier geld te zijn. Toch opmerkelijk na zijn lichte onvrede dat Gaviria in bepaalde koersen wordt uitgespeeld.

martini151 1 mei 2019 om 08:52

Jammer dat hij zo’n focus op geld heeft, anders zou het een goede zijn voor TJV. Visma zou daar zeker blij mee zijn

hartstikkebedankt 1 mei 2019 om 09:20

Zou me niks verbazen als we volgend seizoen Boasson Hagen bij TJV zien

Jandepandaman 1 mei 2019 om 09:39

In de ondersteuning van WvA in het voorjaar en verder in een vrijbuiters rol? Want EBH kan ik nog altijd geen vinger op krijgen waar hij goed in is. Zou het een onlogische aankoop vinden.

VerstandOpNul 1 mei 2019 om 09:04

Nou, prachtig, deze loyaliteit.. zou blij mogen zijn met de kans die ze hem boden. Krijgt een verbeterd contract, terwijl hij al voorbij de 30 is..

Mwielerfan 1 mei 2019 om 12:55

Waarschijnlijk een contract voor 2 jaar, dus zoveel risico loopt UAE daar niet mee

Samlambeej 1 mei 2019 om 09:40

Zooo, dies nie op z’n mondje gevallen. Zou het er niet op wagen. Eens het contract getekend en het geld binnen is kan de motivatie weg zijn zo lijkt het. Kan zelf geen koers meer maken. Hij kan het afwerken als die der nog aan hangt. Heeft daar een paar Noren in dienst maar Gaviria zit in de weg voor de Tour.

Rico. 1 mei 2019 om 09:47

Die zie ik wel naar Astana gaan

Romāns Vainšteins 1 mei 2019 om 10:57

Nee man. Astana doet niet aan dit type renners en sowieso niet echt aan spurters, gaan geen heel team in toom houden aan een snelle jelle af te vuren no way. Moet je ook nagaan hoe knap die vele overwinningen zijn zonder zo’n spurter, hup Astana !

KnightBiker 1 mei 2019 om 10:06

Meer dan terecht dat hij kijkt of het ergens anders beter is, zeker na dit voorjaar. Ik neem aan dat hij niet alleen naar het geld kijkt maar ook naar een ploeg waar hij vaker kopman kan zijn. (al moet hij ook zo realistisch zijn dat hij in de meeste vlakke massa sprints niet kan winnen)

Trek zou een goede ploeg kunnen zijn voor hem, die hebben een paar goede kasseien-renners die maar niet echt doorbreken.
Met een renner als Kristoff achter de hand kan kunnen de andere renners zoals Stuyven wellicht ook vaker scoren.
Astana heef inderdaad ook niet zo'n renner dus dat past ook maar de vraag is of hun focus daar voldoende op gericht is om een renner als Kristoff te faceliteren.

Mwielerfan 1 mei 2019 om 12:56

Trek zou wel passen inderdaad

Domestique 1 mei 2019 om 13:48

Zijn doublure John D. zit daar ook wel al.

ivo001 1 mei 2019 om 10:18

Misschien hebben ze bij Ineos nog geld over. Kan hij lekker samen met van Baarle rijden.

superbove 1 mei 2019 om 10:32

dus vorig jaar rijd hij als een natte dweil, en pakt hij veel poen…nu dat hij wat beter rijd , wil hij ze laten stikken…
als ik emirates ben, en ik lees dit interview, mag hij ophoepelen…

Mwielerfan 1 mei 2019 om 12:58

Hij heeft dus ook een lager contract geaccepteerd voor dit jaar. Logisch dat hij na prestaties weer omhoog wil lijkt me. Als jij opeens top klanten binnenhaalt of anderszins top resultaten haalt, verwacht je toch ook dat je hetzelfde gaat verdienen als andere toppers in jouw branch?

Brabander 1 mei 2019 om 10:38

Ik vind dit nogal uitgesproken zeg. Normaal doen ze wat mysterieuzer over financiële zaken. Komt zo wel over als een echte geldwolf

Jori 1 mei 2019 om 10:41

Als UAE je al niet genoeg geld betaalt, betwijfel ik of je wel de juiste sport hebt gekozen…

Covadonga 1 mei 2019 om 11:28

Ik kan me goed voorstellen dat wielerflits dit interview behoorlijk heeft verkracht.

lander luypaert 1 mei 2019 om 11:28

Ik zag em altijd als de sympathie zelf… maar nu leer ik toch wat zen arrogante kant kennen… en ik geloof echt hard dat de emiraten echt bouwen en binnen paar jaar bij de top horen

Mwielerfan 1 mei 2019 om 13:02

Open over geld, wat is daar arrogant aan?

Romāns Vainšteins 1 mei 2019 om 20:15

Ook heel sympathiek hoe hij destijds zijn oude lijfwacht Paolini een trap na gaf je.

ikbenprocycling 1 mei 2019 om 11:37

Oppassen met de cafeïne

wielrenner 1 mei 2019 om 11:54

En dan volgend seizoen bij de nieuwe ploeg weer als een krant rijden…

west 1 mei 2019 om 12:09

Lekkere vertaling… Er wordt, in het kort, in het originele artikel geschreven dat UAE een aanbod heeft gedaan, dat hij een bepaald aanbod voor ogen heeft, en dat ie niet nu gaat bevestigen of dat aanbod van UAE goed genoeg is….

Samlambeej 1 mei 2019 om 14:12

@west@WF
auwtch, link?

Mwielerfan 1 mei 2019 om 13:04

Hij noemt nog geeneens hoe hij zich in veel wedstrijden opoffert als leadout, wat hij op wereldtop niveau doet voor gaviria.

Domestique 1 mei 2019 om 13:45

Heerlijk schaamteloze teksten, meer van dit aub!

Hensie 1 mei 2019 om 14:06

“We kunnen altijd nog terug naar UAE Emirates.” Haha. Heeft ‘ie dat écht zo gezegd? Geloof er niks van. Als ik werkgever zou zijn en dit interview zou lezen (en als deze quote zou kloppen) was het aanbid dat ik gedaan had gelijk weer van tafel. Een ‘bij gebrek aan beter’ zou ik niet wensen te zijn.
Zo goed is die Kristoff nou ook weer niet he.

Mwielerfan 1 mei 2019 om 16:37

Ja jij wil alleen mensen die alleen maar bij jou willen werken? Die kruiperig je naar de mond praten? Dan eindig je niet met de grootste talenten kan ik je verklappen

Hensie 1 mei 2019 om 20:10

Iemand naar de mond praten is wat anders dan je fatsoen houden. Aan jaknikkers en kruiperige slijmballen heb ik een broertje dood, ik hou van een (ergens op gebaseerd) weerwoord en opbouwende kritiek. Maar zodra je wordt weggezet als ‘bij gebrek aan beter’ is het wel klaar, want ik hou ook van fatsoen en respect.