Visma | Lease a Bike in blauw tenue tijdens Tour de France
Materiaalzone Visma | Lease a Bike rijdt net zoals voorgaande jaren de Tour de France in een speciaal tenue. Dit jaar is dat een blauw shirt, met verwijzingen naar startplaats Florence en de renaissance.
Omdat Visma | Lease a Bike met een geel tenue koerst, moeten ze de Tour de France ieder jaar starten met een andere outfit; hun reguliere shirt lijkt te veel op de gele trui. Dit jaar is het thema van dat tenue de Renaissance. Daarmee verwijst de ploeg naar Florence, waar dit jaar de Grand Départ van de Tour plaatsvindt. Die stad geldt als de geboorteplaats van de Renaissance.Op de ploegwebsite valt te lezen dat het shirt “grenzeloos denken” symboliseert. “Na twee opeenvolgende Tourzeges, gekarakteriseerd door grenzeloze innovatie en ontwikkeling, brengt de Tour de France ons dit jaar van Florence naar Nice. Deze reis, in navolging van de geest van de Renaissance, weerspiegelt onze missie om grenzen te verleggen en iedere dag te verbeteren.”
“Van de plaats waar het zaadje van de Renaissance is geplant, tot het land waar deze tot bloei is gekomen zoals nooit tevoren. Een tijd van revolutionaire ideeën en een onverzadigbare dorst voor kennis en verbetering, gemarkeerd door de geest van het grenzeloze denken.”
Voor het exacte ontwerp van het shirt heeft de ploeg zich laten inspireren door enkele historische gebouwen uit Florence, zoals de welbekende kathedraal. Dat heeft geleid tot een donkerblauw ontwerp wat iets weg heeft van een fresco, met gele details. Tevens prijkt er op de rechterborst een nieuwe sponsor: Bygma. Dat is een Deense keten van bouwwinkels.
Naast de kleding krijgen ook de helm en fiets een nieuwe look. De helm is wit met blauwe accenten, terwijl de fiets blauw is met daarop gele Cervélo-logo’s.
vorig jaar prima opgelost en daarmee de yellow bee's op de kaart gezet. Waarom hier niet in doorgaan. Wel zo herkenbaar voor de doorgaans alleen toervolgers. Volgens mij wilde plugge de kleur geel dan ook bewaren. Dat kwam er vorig jaar met jumbo goed uit. Een geel shirt mag dan wel niet. Een shirt met geeltinten lijkt me wel mogelijk. (het gele gesliert op dit shirt komt bij meer op dat blauw als groen over, wellicht willen ze vergroenen)
Verder eens met sommige opmerkingen: een consistente stijl zoals night and day mode op je telefoon zou wellicht beter zijn geweest voor de branding.
Volend seizoen alle ploegen in het blauw?
Ik ben hartstikke kleurenblind en kan nu de shirts van Premier Tech en Decathlon al niet uit elkaar houden. Soudal heeft er gelukkig nog wat meer wit inzitten, anders zou ik ook die niet herkennen... Dan hebben we nog Movistar, Alpecin, Astana, FDJ en nu ook Visma...
Pak dan gewoon een ander kleurtje, fluoriserend oranje of zo met Noorse en Nederlandse vlaggetjes d'r op.. Of in het discobal zilver, dat valt tenminste op... ;)
They are the defending team- EVERYone knows who they are and who their sponsors are. It's a nice change and does nothing to hurt their branding. They will actually receive more press because of the change of the jersey and reason behind it.