Tour de Tietema-Unibet kleurt in 2024 lichtblauw, rood en geel: “Nog nooit gezien”
foto: TDT-Unibet
dinsdag 2 januari 2024 om 14:04

Tour de Tietema-Unibet kleurt in 2024 lichtblauw, rood en geel: “Nog nooit gezien”

Materiaalzone TDT-Unibet blijft ook in 2024 een kleurrijk design behouden. Het kenmerkende lichtblauw blijft, maar de geel-oranje onderbuik en de oranje patronen op het lichtblauw zijn vervangen. De onderbuik is nu volledig geel, met daarboven een grote rode ‘verfvlek’ met daarboven een soort paars-zwarte streep. Santini is aan boord als nieuwe kledingpartner.

“Deze samenwerking is een mijlpaal voor Tour de Tietema, aangezien Santini Cycling een van de meest gerenommeerde wielerkledingmerken ter wereld is”, vindt mede-eigenaar Josse Wester van TDT-Unibet. “We zijn zeer vereerd en trots om onze krachten te bundelen voor de toekomst, omdat het een volgende stap is in onze ontwikkeling als profploeg. We hebben het hoofdkantoor in Bergamo een paar keer bezocht en waren verbaasd om te zien hoe alle ontwikkeling en productie in eigen huis wordt uitgevoerd. We kijken ernaar uit om onze renners te voorzien van Santini’s kennis en innovatieve producten.”

De eerste contacten tussen TDT-Unibet en Santini werden tijdens de Tour de France gelegd door de CEO van het bedrijf, Monica Santini. “We hebben de ontwikkeling van Tour de Tietema de afgelopen jaren gevolgd. Ze zijn een van de meest opwindende en innovatieve projecten in de wielersport en nu TDT-Unibet een UCI ProTeam is, liggen onze missies voor de toekomst op één lijn. Ons bedrijf heeft een belangrijk erfgoed in de professionele wielersport en met dit partnership willen we leiders blijven. We kijken ernaar uit om bij te dragen aan dit geweldige project.”

“Ik vind het erg leuk hoe het ontwerp past bij Tour de Tietema en Santini, omdat we allebei bekend staan om onze kleurrijke ontwerpen”, legt de eigenaresse uit. “We hebben in de loop der jaren al heel wat extravagante tenues gemaakt, maar eerlijk gezegd heb ik zoiets nog niet eerder gezien in het profpeloton. Het zal zeker hoofden doen omdraaien en ik kijk ernaar uit om het in de wedstrijden te zien.”

In het verleden maakte Santini ook de tenues van onder meer Liquigas, Lampre, Mapei en LottoNL-Jumbo. Daarnaast is het Italiaanse bedrijf de officiële kledingsponsor van de ASO en de UCI. De leiderstruien in de Tour de France en de Vuelta a España zijn dus van Santini, net als de regenboogtruien tijdens huldigingen na wereldkampioenschappen. Voorheen maakte Santini ook de roze trui in de Giro d’Italia, maar RCS Sports is inmiddels overgestapt op Castelli.

RIDE Magazine
7 Reacties
02-01-2024 14:53
Niet zo gek dat deze kleurencombinatie nog nooit gezien is.
02-01-2024 15:00
Tsja.... mooi is anders zullen we maar zeggen!
02-01-2024 18:46
Waarom lopen de patronen op de zijkant niet vloeiend over in de voorkant? Is dat zo moeilijk fatsoenlijk te drukken en in elkaar te naaien?
02-01-2024 20:44
Ik vind dit echt geen verbetering t.o.v. vorig jaar. Meer mainstream minder TDT
02-01-2024 20:46
[i]Edit redactie: Graag ontopic reageren.[/i]
02-01-2024 20:51
Hou ik wel van. Dit soort kleurstellingen zie je verder vooral in het damespeloton en daar doet het conservatieve mannenwereldje zichzelf toch tekort mee. Die mening maakt mij overigens niet per se gezellig op feestjes. Dat verband snap ik niet helemaal.
02-01-2024 20:52
Toch ben ik wel benieuwd hoe het shirt eruit gaat zien als gokreclames straks niet meer toegestaan zijn.

Ik vind dat de meeste wielershirts eigenlijk altijd "niet echt mooi" zijn. Herkenbaarheid voor de sponsor is belangrijker dan hoeveel mensen uiteindelijk met zo'n shirtje gaan rondrijden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine