Ridley keert terug in het profpeloton
foto: Cor Vos
dinsdag 16 juli 2024 om 08:52

Ridley keert terug in het profpeloton

Materiaalzone Uno-X Mobility rijdt vanaf 2025 op fietsen van Ridley. Het Belgische familiebedrijf was tot vorig jaar fietsleverancier van Lotto Dstny, maar verdween daarna uit het profpeloton. Nu volgt dus een terugkeer. Uno-X Mobility en Ridley gaan een samenwerking aan voor maar liefst tien jaar en spreken de ambitie uit om binnen die periode samen de Tour te winnen.

Zowel het mannen- als vrouwenteam van Uno-X Mobility zal volgend jaar op Ridley rijden. De komst van Ridley betekent ook dat het Noorse team afscheid neemt van Dare. Dare is een Noors merk en was sinds 2018 sponsor van Uno-X Mobility, dat destijds nog Uno-X Norwegian Development heette en uitkwam op Continental-niveau.

“Ik ben heel blij met de samenwerking met Ridley”, zegt Thor Hushovd, teammanager bij Uno-X Mobility, in een persbericht. “Van mijn tijd uit het peloton herinner ik me dat Ridley leidde op het gebied van snelheid. Prestatie en optimalisatie van de aerodynamica zijn onze voornaamste prioriteiten, en we zijn beide erg gedreven in deze samenwerking voor de lange termijn.”

Ridley was in het verleden niet alleen sponsor van Lotto Dstny en voorgangers daarvan. Ook Katusha en Vacansoleil-DCM hebben met het fietsenmerk gereden.

RIDE Magazine
1 Reacties
16-07-2024 09:39
Ridley en Uno-X gaan 10 jaar samen. Proficiat! Vraagt de pers aan Uno-X; 'zeg er eens iets stoers bij zodat we een straf verhaal kunnen brengen'.
Zegt Uno-X: ah, we willen binnen 10j een tourwinnaar hebben.

Verplicht nummertje want als je zegt dat je een Girowinnaar wil hebben, dan is dat niet ambitieus genoeg. En in de praktijk weet je dat je al iemand met dat enorme talent moet hebben en als je die dan al vindt, je hem binnen de paar jaar kwijt bent aan een UAE-achtig team die er met zakken geld naar gooit.
Dat is de ziekte van het peloton de laatste jaren. Als gewoon ploegje hoef je u simpelweg geen illusies te koesteren. Al het rondewerk wordt verdeeld onder de 5 ploegen mét kapitaal. Deze met gemiddeld kapitaal kunnen nog gaan voor de ritjes.
Dus ofwel zal Uno-X serieus moeten stijgen in kapitaal, ofwel zullen ze tevreden moeten zijn met een klassieker.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine