Canyon gaat samenwerken met fietsenwinkels in België en Nederland
foto: Canyon
vrijdag 7 maart 2025 om 10:01

Canyon gaat samenwerken met fietsenwinkels in België en Nederland

Materiaalzone Een opvallende nieuwe zet van Canyon. Het Duitse bedrijf staat onder meer bekend om hun verkoopwijze, waarbij fietsen alleen op hun eigen website zijn te bestellen. Sinds enkele jaren kan je de fiets ook op het Canyon Service Centre in Eindhoven ophalen, maar daar komen de komende tijd ook dealers bij. Het Duitse fietsenmerk gaat een zogenaamde collect & ride-service aanbieden bij fietsenwinkels in België en Nederland.

De verkoop van Canyon is op dit moment geheel ‘direct-to-customer’, waarbij er bijvoorbeeld geen dealer tussenzit die de verkoop afhandelt. Dat blijft zo, maar je kan voortaan wel je fiets ophalen bij geselecteerde fietsenwinkels. Waar de fiets nu in een kartonnen doos thuis wordt bezorgd en je nog enkele onderdelen moet bevestigen, kan je er voortaan ook voor kiezen hem opgebouwd en wel af te halen bij een fietsenwinkel.

Daarvoor bestel je de fiets gewoon nog online, maar hoef je dus niet zelf de fiets uit de doos te halen en nog enkele onderdelen te bevestigen. “Deze service overbrugt de kloof tussen online winkelen en de lokale fietshandel en zorgt voor vakkundige montage en gemak bij fietsenwinkels die met Canyon samenwerken”, stelt het fietsenmerk in een persbericht.

Er zijn al verschillende fietsenwinkels in Nederland die gelden als servicepunt van Canyon, waar voortaan dus ook nieuwe fietsen opgehaald kunnen worden. “Collect & Ride is geschikt voor meer dan 90% van de fietsenwinkels waarmee we samenwerken en we zien dat het een aanzienlijk voordeel biedt voor klanten die anders misschien geen fiets bij Canyon zouden hebben gekocht. Deze nieuwe service is een verdere verbetering in de manier waarop we zowel nieuwe als bestaande Canyon-klanten ondersteunen en kan de manier waarop mensen denken over het online kopen van een fiets veranderen. Het draait allemaal om het nog makkelijker maken van onze online winkelervaring en het verhogen van de klanttevredenheid”, stelt Marcus Graeser, Directer 3e Partij Service bij Canyon.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.