Volg hier de openingsetappe van de Ruta del Sol 2020
woensdag 19 februari 2020 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Ruta del Sol 2020

Na de Challenge Mallorca, de Ronde van Valencia en de Clásica de Almería is het tijd voor de Ruta del Sol. De organisatie zoekt in het uiterste zuiden van Spanje naar een opvolger voor Jakob Fuglsang. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsetappe van Alhaurín de la Torre naar Grazalema.

In de eerste etappe is het al gelijk klimmen geblazen, met in totaal vijf beklimmingen die meetellen voor het bergklassement. Het leuke is dat de Ruta del Sol begint waar vorig jaar werd geëindigd, namelijk in Alhaurín de la Torre. Twaalf maanden geleden spurtte Matteo Trentin er naar de zege, de Italiaan die dit jaar niet van de partij is.

De kans is sowieso klein dat we in finishplaats Grazalema een sprint krijgen van een omvangrijke groep. Daarvoor moet onderweg teveel worden geklauterd en is de laatste klim van de dag (de Puerto las Palomas van eerste categorie) te zwaar. De renners trekken eerst nog door het natuurpark Sierra de las Nieves.

De renners rijden over de Puerto de las Abejas, Puerto del Viento, Puerto de Arriate en de Puerto del Gastor, maar het gaat vandaag toch vooral om de Puerto las Palomas van eerste categorie. Verwacht de nodige aanvallen op deze 12,7 kilometer lange klim (aan 6,5% gemiddeld), aangezien de top op slechts zes kilometer van Grazalema ligt.

De coureurs finishen na een bochtige laatste kilometer. Het peloton vertrekt om 12.00 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16.08 en 16.34 uur. De Ruta del Sol is live te volgen via Eurosport 1 en de Eurosport Player. De sportzender is er dagelijks bij vanaf 15.00 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ruta del Sol 2020

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
48 Reacties
19-02-2020 12:12
Vorig jaar heb ik een tijdelijk gewoond in de omgeving van de finishlocatie. Het is in mijn ogen de mooiste omgeving van Spanje. Mocht je tijd hebben om te kijken (of een kantoorbaan hebben): zeker om die reden al kijken. Daarenboven verwacht ik dat dit (samen met de afsluitende tijdrit) de beslissende etappe is.
    19-02-2020 13:54
    Wat suggereer je nou over kantoorbanen? :o
    19-02-2020 16:00
    Niks teveel gezegd: het is er inderdaad prachtig!
19-02-2020 12:18
zo we zijn vertrokken, lekker klaar voor een namiddagje fietsen ruta dan algarve, en mss beetje werken tussen door :)
    19-02-2020 13:33
    Je kunt zo bij mij in dienst, heb vergelijkbaar schema ;)
    19-02-2020 13:36
    koos werkeloos?
    19-02-2020 13:45
    nee joh wheely
    19-02-2020 13:52
    Oh gelukkig!
19-02-2020 12:35
Een paar (voor mij) onbekende jonge Italianen die toch in de world tour rijden. Benieuwd wat een Covi, Konychev of Oldani voor ons in petto heeft.
19-02-2020 12:55
Samen met bagioli en batistella een sterke lichting Italianen hoor. Het leuke is ook dat ze allemaal wat andere kwaliteiten hebben. De ene de nieuwe bettini, de andere de nieuwe aru of formolo. Alleen van oldani kan ik het moeilijk inschatten, een sprinter of een klimmer? Type swift/mc Nielsen misschien?
    19-02-2020 12:58
    Wat voor type is Covi en Konychev voor u?
    19-02-2020 13:44
    Ik ben geen fanatieke volger van het jeugdwielrennen maar hoe ik het kan inschatten is konychev vooral een hardrijder, zou in het voorjaar dus kunnen uitblinken. Covi is dan weer de sterke ronderenner, type nibali.
19-02-2020 14:34
Wat zou Floris kunnen?
    19-02-2020 14:54
    Die gaat als de tier!
19-02-2020 14:59
we zijn live!
19-02-2020 15:06
Lammertink bij de ontsnappelingen!
    19-02-2020 15:24
    Maurits en Willem Jakobus zijn los.
    19-02-2020 15:36
    Samen met kobe Goossens dus. Wordt wel nog moeilijk met die klim op het eind hoor!
19-02-2020 16:16
Loic is aan het vliegen.
19-02-2020 16:17
Vliegen heeft het stokje overgepakt van zijn ploegmakker Lammertink. Maakt er een mooie solovlucht van.
19-02-2020 16:19
covi gedropt lander
19-02-2020 16:19
Harper is bedrijvig
    19-02-2020 16:25
    Verrassend sterk! Had hij op het niveau van Tolhoek gezeten (tweede helft van het groepje achter Fuglsang en Landa) dan had dat al heel goed geweest.
19-02-2020 16:22
Het is nu die andere vogel die zingt in het wiel van Landa.
19-02-2020 16:23
Zit Antwan nog in het groepje?
19-02-2020 16:23
landa zonder ademen
19-02-2020 16:23
Prachtige omgeving! Heerlijke klim om te zien.
19-02-2020 16:26
Landa en Fuglsang, heerlijk, de groten laten zich al zien
19-02-2020 16:27
de tol is terug bij de achtervolgers
19-02-2020 16:27
Harper rijdt Tolhoek dr af.
19-02-2020 16:27
tol lost onder tempo harper...
19-02-2020 16:27
Harper sterk
19-02-2020 16:28
Fuglsang en Landa een stuk sterker dan de rest bergop
19-02-2020 16:28
Applausje voor Harm Vanhoucke, je beste maat zien sterven in de koers en dan het jaar erna eindelijk wat doorbreken... Mentaal erg sterk.
Knap
19-02-2020 16:29
Harper, Bilbao, Haig, Teuns, I Izagirre, McNulty, Vanhoucke in de achtervolging
19-02-2020 16:30
Fuglsang en Landa zijn wel een paar klasse beter dan de rest hier. Deelnemersveld is wel eens sterker geweest volgens mij.
19-02-2020 16:31
Fuglsang wint hier de ronde.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.