Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2019
woensdag 1 mei 2019 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2019

Gisteren wist een Sloveen de proloog in Neuchâtel te winnen. En nee, het was niet Primož Roglič, maar diens goede vriend Jan Tratnik. De renner van Bahrain Merida boekte zijn eerste zege op WorldTour-niveau. Kan Tratnik vandaag zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Vandaag trekt het peloton van Neuchâtel naar La Chaux-de-Fonds, twee plaatsen die hemelsbreed zo’n twintig kilometer van elkaar liggen. U begrijpt: de karavaan kiest voor een flinke omweg. Waarom? Om onderweg de Fontanezier, Mauborget, Le Haut-de-la-Côte, Col de la Vue des Alpes (5,5 km aan 4,4%) en de Col de Tourne (14,6 km aan 5%) mee te pakken. We koersen immers toch door het Juragebergte!

Na de top van de Tourne is het nog 25 kilometer tot de streep in La Chaux-de-Fonds. Het zwaarste mag dan wel achter de rug zijn, de laatste kilometers lopen ook nog lichtjes bergop. De finish is dan weer zo goed als vlak. Krijgen we een sprint met een uitgedunde groep, of laten de favorieten zich zien?

We zullen het weten rond 17.10 uur, als de finish van de eerste etappe in lijn is. De renners starten om 12.55 uur. Vanaf 16.00 uur is de koers live te volgen via Eurosport 1 en de Eurosport Player.

Links
Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
32 Reacties
01-05-2019 13:30
Kopgroep met 13 man:
Harm Vanhoucke (Lotto-Soudal)
Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma)
Diego Rosa (INEOS)
Alexis Gougeard (AG2R)
Eros Capecchi (Deceuninck-Quick Step)
William Bonnet (Groupama-FDJ)
Maciej Bodnar (Bora-Hansgrohe)
Chad Haga (Sunweb)
Manuele Mori (UAE Emirates)
Lukasz Owsian (CCC)
Jay Robert Thomson (Dimension Data)
Simon Pellaud (Zwitserse selectie)
Patrick Schelling (Zwitserse selectie)
01-05-2019 13:36
Ik gok vandaag op Rui Costa. Hij is weer in Zwitserland waar hij opvallend genoeg meestal goed rijdt. Was gisteren ook al sterk in de proloog.
    01-05-2019 14:21
    Ja ik vind in het algemeen dat Rui Costa eind vorig jaar in Montreal en Quebeq niet slecht was. Dit jaar rijdt hij ook vrij goed de juiste punch om te winnen die moet hij nog terug krijgen.
01-05-2019 13:52
Vingegaard mee! JV heeft een goed talent gescout hoor
    01-05-2019 16:28
    Mee zegt toch niet zoveel? Als hij bij de helft sterkste is in deze kopgroep wel natuurlijk, maar voor hetzelfde geld ligt ie er bij de eerste af
01-05-2019 13:57
Thomson er al weer af
01-05-2019 14:08
Mocht deze groep voorop blijven dan zet ik mijn geld op Rosa. Reed gisteren ook al een goede proloog.
01-05-2019 14:11
Viviani al in problemen in het peloton, wie zal daar mennen? Bahrein nog steeds zeker, al heeft Bahrein wel een zwakke selectie met Wang en Feng hier
01-05-2019 15:06
Sterke kopgroep. Wie gaat rijden?
    01-05-2019 15:25
    Bahrain ment het peloton.
    01-05-2019 15:31
    EF komt een handje helpen
    01-05-2019 16:04
    Tjv rijd ook mee nu
01-05-2019 16:00
is er ergens een livestream?
01-05-2019 16:08
Het komt dus niet op eurosport 1 zoals in de beschrijving staat?
    01-05-2019 16:16
    Na frankfurt
    01-05-2019 17:14
    Eurosport 1 start doodleuk een volledige herhaling terwijl op 2 de laatste vijf kilometer aan de gang zijn. Geen Sporza liveticker instarten want dan krijg je de winnaar al voor je neus. De livebeelden van Eurosport 2 lopen online namelijk ook achter.
01-05-2019 16:32
Waarom rijdt TJV mee in het peloton. Is Vingegaard gelost?
    01-05-2019 16:37
    Dat vroeg ik me ook al af.
01-05-2019 16:49
Wie gaat Buchmann halen?
01-05-2019 16:51
Dus als ik het allemaal goed begrijp, rijden TJV het gaatje mee dicht op de koplopers. Dat terwijl er een ploeggenoot in de kopgroep zit.

Nu zitten Kruijswijk en Roglic met zijn tweeën in het peloton dat rustig toekijkt hoe 1 mannetje van EF het verliest van Buchmann.

Aparte tactiek...

Edit: De tactiek wordt langzaam duidelijk ;)
01-05-2019 16:55
Jammer dat Kruijswijk niet mee kon met Thomas. Die lijkt alweer in orde.
01-05-2019 17:01
Kruijswijk mag roglic bedanken! Die brengt alles terug
01-05-2019 17:03
Kruijswijk zakt er opeens door? wat was dat
01-05-2019 17:06
Kans voor Betancur als het een sprint wordt?
01-05-2019 17:09
Roglic!
01-05-2019 17:09
Tactiek is duidelijk :p
01-05-2019 17:09
Wat een waardeloos camerawerk zeg.

Betancur weer eens in vorm, en Roglic absoluut klaar voor de Giro.
01-05-2019 17:10
Okee ik durf wel te zeggen dat kruijswijk kopman is. Roglic brengt ze terug, doet niks en wint vervolgens de sprint toen de gelegenheid zich aandeed, wat een fenomeen
    01-05-2019 17:11
    Kruijswijk deed minstens zoveel kopwerk.
01-05-2019 17:13
Ik neem alles terug wat ik eerder zei!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.