WK 2017: Volg hier de tijdrit voor vrouwen
dinsdag 19 september 2017 om 15:20 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de tijdrit voor vrouwen

Het is de beurt aan de vrouwen voor de wereldtitelstrijd tijdrijden. In Bergen staan drie Nederlandse aan het vertrek en ze zijn alle drie kanshebber. Vorig jaar ging de overwinning naar de 42-jarige Amerikaanse Amber Neben. Pakt een Nederlandse de regenboogtrui?

De Amerikaanse Lauren Stephens start om 15:35 als eerste. Anderhalve minuut later volgt al Anna van den Breggen, die als tweede vertrekt. Om 16:27:30 is het de beurt aan Annemiek van Vleuten, na haar moeten nog 18 dames starten. Ellen van Dijk begint als voorlaatste om 16:53. Anderhalve minuut later start de Amerikaanse Amber Neben als laatste.

Eurosport en Sporza zenden de tijdrit vanaf 15:30 uit. De NOS schakelt om 16:05 over op NPO2. Bespreek hier het verloop van de tijdrit

Links
Volledige startlijst
WK 2017: Voorbeschouwing tijdrit elite vrouwen

Live Timing

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
19-09-2017 16:17
@sportfanaat Rondrijden in de marge, het is een wk he. Hier staan de besten van de wereld of mag je alleen maar als eerste 5 meedoen? Kleine wk's krijg je dan
19-09-2017 16:19
Volgens Wikipedia is Van den Breggen 56kg, Van Vleuten 62kg en Van Dijk 74 kg. Hoe actueel zijn deze cijfers?
19-09-2017 16:22
4 honderdste van de hotseat af voor de 18-jarige Labous
19-09-2017 16:24
Mooi om te zien dat er veel nationaliteiten aan de start staan. Betekent toch een groei van de sport. Verwacht de komende jaren ook meer goede rensters uit Noord Afrika en Azië.
19-09-2017 16:24
zit geen 6 kg tussen
https://www.instagram.com/p/BZNi59EBebi/
19-09-2017 16:30
@Nietram

Het is ook veelzeggend dat de beste junior tot nu toe gewoon een minuut sneller is dan de beste elite vrouw. Niks ten nadele van de vrouwen, want het zijn ook klasbakken, maar het lijkt me niet per se nodig ze hetzelfde parcours voor te schotelen als de elite mannen, want het verschil in kracht is gewoon gigantisch.
19-09-2017 16:31
@Bart12, hier staan niet de besten van de wereld. Hier staan de beste(n) van elk land en van sommige landen vraag ik me af of dat goed genoeg is om hier aan mee te doen. Meer dan 6min verliezen op 21km is naar mijn idee veel te veel voor een WK.
19-09-2017 16:33
@sportfanaat
Wat wil je dan, deze landen uitsluiten van de WK's tot er wel een wonderkind is dat hard genoeg kan fietsen? Zo zal wielrennen voor eeuwig een elitaire westerse aangelegenheid blijven.
19-09-2017 16:33
Regen kan inderdaad de doorslag geven...
19-09-2017 16:34
@Noud89
De vergelijking in tijd gaat mank op de omstandigheden die nu door kou en regen een stuk minder goed zijn dan gisteren.
19-09-2017 16:36
Dit bericht is verwijderd
19-09-2017 16:38
Balen van die regen. Op de radar was nauwelijks iets te zien.

https://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/noorwegen/bergen/20636/
19-09-2017 16:38
@Twyk

De junioren reden toch ook vandaag? Kan nog steeds dat het droger was, al reed van der Breggen ook niet echt in de regen.

Hoe dan ook was het niet mijn bedoeling om de vrouwen naar beneden te halen, maar qua niveau zullen de junioren mannen en elite vrouwen toch dichter bij elkaar zitten dan de elite mannen en elite vrouwen. Het lijkt me dan ook niet gek om ze hetzelfde parcours voor te schotelen.
19-09-2017 16:49
@TiesW, vergelijk het eens met een WK voetbal waaraan opeens landen als Liechtenstein en Andorra meedoen. En die dan 10-0 klop krijgen van een topland. Dat willen we toch ook niet zien, dus moet je je eerst kwalificeren. Ik weet niet of er een selectiecriteria is voor dit WK, maar als dat zo is dan ligt de norm wat mij betreft te laag. Een te grote spreiding in kwaliteit van rensters gaat ten koste van de kwaliteit van het WK. Niet alle deelnemers hoeven top 5 te kunnen eindigen, maar het niveauverschil is veel te groot.
19-09-2017 16:50
Dit bericht is verwijderd
19-09-2017 16:51
Opmerkelijk dat Van Vleuten (vooral met haar geschiedenis) in de regen zo snel afdaalt.
19-09-2017 16:51
Goed bezig van Vleuten!
19-09-2017 16:52
Zo, Van Vleuten haalt uit na de afdaling! Die was toch nat?
19-09-2017 16:52
@Nietram; ben het helemaal met je eens! Deze afstand doet de vrouwen geen recht aan. Bovendien EK ITT was ook gewoon 31,5 km.
19-09-2017 16:53
Gaan we voor een clean sweep?
19-09-2017 16:55
Dat kan zomaar eens goud en zilver worden!
19-09-2017 16:58
Hallo medaillespiegel :)
19-09-2017 17:02
Wheely - 19 september 2017 om 16:53
Gaan we voor een clean sweep?

Nee, weggeregend
19-09-2017 17:04
Gaan we alweer bepalen hoeveel km's de dames moeten rijden, alsof ze geen 40km aan zouden kunnen, ze vlammen in een koers van 130 km er van start af aan vol in waar de mannen de eerste uren met de beursberichten bezig zijn en hun gem doet maar heeel weinig onder, bit respect.
@nietram
Wel eens een halve marathon gelopen binnen een uur of loop je liever een hele in vier en half zoals Willempie?
19-09-2017 17:04
Meer regen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.