WK 2015: Volg hier de tijdrit voor elite vrouwen
dinsdag 22 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de tijdrit voor elite vrouwen

Voor Ellen van Dijk en Anna van der Breggen is het moment van de waarheid aangebroken. De twee Nederlandse troeven willen in de individuele tijdrit voor vrouwen elite een serieuze gooi doen naar de medailles. De vrouwen rijden twee rondjes, een afstand van in totaal dertig kilometer.

Van Dijk zit in het tweede van vier startblokken. Zij begint aan haar klus om half negen Nederlandse tijd. Van der Breggen is pas als voorlaatste aan de beurt om 21.58 uur. Na haar komt alleen nog titelverdedigster Lisa Brennauer in actie. De tijdrit begint om half acht met de Duitse Corinna Lechner.

De tijdrit is vanaf half negen te zien bij Sporza op Ketnet/Canvas+ en via een YouTube-livestream van de UCI. Deze is hieronder te volgen.

Links:
Website organisatie
Startlijst
Parcours tijdrit

Twitter organisatie
Livetiming

Livestream (NOS)

Livestream (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
87 Reacties
22-09-2015 19:49
Waarom start van Dijk zo vroeg en Van Der Breggen zo laat? Risicospreiding ivm het weer?
22-09-2015 19:50
Good old Armstrong goed onderweg.
22-09-2015 19:53
@Onie
Ja, dat klinkt wel eng bekend hè? "Snelste tussentijd voor Armstrong". Die naam kunnen we nooit meer neutraal aanhoren of lezen.
22-09-2015 19:53
Ook al de hele tijd een stream op NOS.nl met deskundig commentaar van Gio Lippens. Heeft zich goed verdiept in het vrouwenwielrennen :)

[i]Edit redactie: Bedankt! Is toegevoegd aan de links[/i]
22-09-2015 19:55
Die werkt alleen niet in het buitenland :( dus ik ben blij met deze stream.

en het is wel leuk om de TT van de vrouwen eens te zien :)
22-09-2015 20:39
"She is such a good bike rider!"
22-09-2015 20:40
Niet een al te beste tussentijd voor v. Dijk.
22-09-2015 20:44
Afwachten wat het betekent, enkele dames lijken te snel gestart.
22-09-2015 20:47
Het lijkt een beetje a-typische tijdrit te zijn...
22-09-2015 20:52
Jammer, geen medaille voor Ellen.
22-09-2015 20:52
5e nu halfkoers, maar Worrack en Whitten staan er nog voor en die lijken er wat doorheen te zakken. Ook Small is nog binnen bereik, maar dan moet ze geen bochten missen.

Edit: en tja, haal vooral een voorligger in in de bocht van een rotonde.
22-09-2015 20:57
Small rijdt redelijk egaal, Horgan lijkt mij beter aan het indelen

edit : Van Dijk ook beter aan het indelen
22-09-2015 21:02
Van Dijk nu 2e bij het laatste tussenpunt. Nog 18 sec te overbruggen naar de 1e plaats.
22-09-2015 21:04
Van Dijk 2e tussentijd bij 3e punt. 28 seconden
22-09-2015 21:05
Maak daar maar 27 seconden van. Van Dijk tov Armstrong op de punten 1,2,3: +17 +23 +27
22-09-2015 21:05
Toch jammer dat ze van Wheely alvast geen medaille krijgt ;)

Ah, als de wind inderdaad gaat liggen, dan is dat vandaag natuurlijk juist in het voordeel van de late starters. Ja, dan wordt het lastig. Maar vooralsnog de enige die in de buurt van Armstrong komt.
22-09-2015 21:12
Voorlopig tweede tijd op een straatlengte achter mama Armstrong.
22-09-2015 21:14
33s, gezien de lengte van de laatste rechte lijn met 4x een wissel van vaste camera, is dat nog geen halve straatlengte.

Het voorlaatste blok is vooralsnog geen bedreiging voor de bovenste plaatsen.
22-09-2015 21:24
Af en toe moet je een beetje een pessimistische voorspelling doen. ;)
22-09-2015 21:26
Zie die Schweizer waggelen :P

En nu ketting er af.
22-09-2015 21:27
@Wheely
Het heeft gewerkt. Top! :p

Sablikova goed onderweg. Ik ben benieuwd naar haar bochtentechniek.
22-09-2015 21:37
Sablikova op de fiets, sorry, doet pijn aan mijn ogen.....
22-09-2015 21:37
Bitje in? Bij Evelyn Stevens, waarom een bitje? #dtv
22-09-2015 21:37
@xistnc, zolang de bochten naar links zijn is er geen probleem
22-09-2015 21:38
Cordon en Kroeger beter aan het indelen in deze wave

Om te reageren moet je ingelogd zijn.