WK 2015: Volg hier de tijdrit voor junioren mannen
dinsdag 22 september 2015 om 15:27 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de tijdrit voor junioren mannen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Richmond is het eerst de beurt aan de junioren mannen. De individuele tijdrit die ze moeten afwerken is in totaal 29,9 kilometer lang. Er zal in vier verschillende blokken worden gestart.

Er doen 57 renners mee, van wie Patompob Phonarjthan uit Thailand om half vier Nederlandse tijd de eerste is die het parcours betreedt. De laatste in de lange rij is de Amerikaan Adrien Costa om 18.08 uur. Er doen geen Nederlanders mee.

De tijdrit voor junioren is niet live op tv. De verrichtingen zijn wel via een liveticker te volgen.

Links:
Website organisatie
Startlijst
Parcours

Liveticker
Livetiming

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
22-09-2015 15:33
waarom doen er geen Nederlanders mee? geen tijdrijders in deze jeugdcategorie?
22-09-2015 15:46
Jawel, maar niet die een dusdanige kans maken.
Om financiele redenen heeft de KNWU daarom geen tijdrijders geselcteerd voor dit WK
22-09-2015 15:51
Mcnulty vs Costa denk ik. Ik ga voor Mcnulty
22-09-2015 16:05
@ Wielerfan: Toch wel cynisch: kennelijk zijn ettelijke tientallen andere landen er qua talent en financiën beter aan toe dan Nederland.
22-09-2015 16:08
We hebben echt sterke tijdrijders in de jeugd. en er komen ook zeer sterke op komst.
22-09-2015 16:12
Als ik dan andere deelnemers en deelnemende landen zie kan ik me niet voorstellen dat er nergens in Nederland iemand is die mee kan doen, bovendien geef je zo'n jongen een ervaring waar hij jaren op kan teren
22-09-2015 16:14
Het zal inderdaad tussen die Amerikanen gaan. Die hebben dit jaar al flink huisgehouden in tijdritten in de grote juniorenkoersen. Bij de vrouwen junioren ook al een 1-2tje voor Amerika, zou nu ook zo maar weer kunnen dus.
22-09-2015 16:15
Inderdaad vreemd, mij maak je niet wijs dat we geen junioren hebben die hier aan mee zouden kunnen doen.
22-09-2015 16:16
Op her EK tijdrijden deden drie Nederlanders mee en de beste daarvan was Pascal Eenhoorn op plaats 21.
22-09-2015 16:18
@Tuubke
Of een bewuste keuze vanuit de bond om jochies van 17-18 jaar niet op een voetstuk te plaatsen ten koste van een dikke 10.000 euro. Da's een boel geld dat je ook op een andere, in sommige filosofieën, betere, manier van talentontwikkeling kan besteden.
22-09-2015 16:24
Gek dat Eenkhoorn niet meedoet, die rijd toch ook gewoon de wegrit?
22-09-2015 16:25
21e slechts, valt inderdaad wat tegen, een eenhoorn lijkt me juist supersnel en aerodynamisch.
22-09-2015 16:49
Leo Appelt met een sterke tijd zo te zien, sneller dan Mcnulty.
22-09-2015 16:53
@Wheely

Zo'n hoorn lijkt me juist aardig wat wind te vangen.
22-09-2015 17:14
McNulty een minuut achter Appelt. Het zoveelste tijdritkanon uit Duitsland?
22-09-2015 17:32
Voorlopig 3 renners die erbovenuit steken bij het eerste tussenpunt (Appelt, McNulty en Philipsen), gevolgd door een hele rist renners die binnen de paar seconden zitten. Appelt en McNulty zijn al binnen en hebben het ook doorgetrokken naar de eindmeet, Philipsen is nog even afwachten om te zijn of hij het doortrekt.
22-09-2015 17:34
Is toch hetzelfde parcours als gisteren? Met deze tijd zou Appelt mooi 4e zijn geworden...
TTT toch maar niet voor landen in de toekomst? :-)
22-09-2015 17:37
Hoe zit het met het weer vandaag in Richmond? Altijd moeilijk te vergelijken, een andere dag en ook een ander tijdstip. Maar wel knap inderdaad, je kan het alleen al aflezen uit het verschil met de 2e (voorlopig).
22-09-2015 17:49
Girdlestone mengt zich ook in de debatten om het (voorlopige) podium met een 3e plek na 1 ronde, Philipsen 4e. Er moeten nog 9 renners starten.
22-09-2015 17:50
Wow Leo Appelt.. waar haalt hij dat vandaan? Misschien komt het door de afstand. In het seizoen rijden ze bij de junioren nooit langere tijdritten dan 10km.. vandaag is het 30km.
22-09-2015 17:58
Girdlestone bij het 3e tussenpunt nog op amper 3 secondjes van McNulty, die in het laatste deel ook veel tijd verloor op Appelt. Wie weet dus maar 1 Amerikaan op het podium vandaag :-)
22-09-2015 18:11
jammer dat het ook niet als leerschool kon dienen.
maar ja, dat is wel het gevolg van zo ver weg zoiets organiseren. dan komen er een aantal niet.
22-09-2015 18:21
De laatste groep renners ook volledig gepasseerd aan het eerste tussenpunt, allen op minstens 18 seconden van Appelt. Die z'n titel lijkt dus vrijwel binnen te zijn, want stilvallen deed hij niet.
22-09-2015 18:22
Oja die Pascal Eenkhoorn. Hij was wel 2e bij Paris-Roubaix voor beloften dit jaar achter z'n landgenoot Bram Welten. Ik supporteer voor hem, omdat ik nog bij hem op school heb gezeten 3 jaar geleden ;).
22-09-2015 18:44
Appelt.. aja.. helemaal vergeten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.