Vuelta 2017: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 2 september 2017 om 10:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de veertiende etappe

Na een – voor Spaanse begrippen – rustige vrijdagetappe, dienen de klassementsrenners vandaag weer bij de les te zijn. Het derde weekend staat in het teken van de Andalusische bergen, met een koninginnenrit door de Sierra Nevada op zondag als spetterend sluitstuk. Vandaag staat eerst nog een andere mythische bergtop op het programma: De Sierra de la Pandera (12 km aan 7.3%). Wie kan leider Chris Froome nog onder druk zetten? Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Vooraleer de steile slotstroken van La Pandera worden aangevat, dienen de renners eerst nog om- en nabij de vier uur over geaccidenteerd terrein te koersen. Onderweg zijn er nog enkele bergpunten te verzamelen op respectievelijk de Puerto el Mojón (8,8 km aan 3,3%) en de Alto Valdepeñas de Jaén (8,5 km aan 4,3%). Het weer is de renners in ieder geval goed gezind, met zomerse omstandigheden van dertig graden.

De officiƫle start is om 12.37. De eerste renner wordt op de top van de Sierra de la Pandera verwacht tussen 17.26 en 17.57. Eurosport begint traditiegetrouw om 15.00 met de live-omkadering. Sporza volgt pas om 16.45, aansluitend op de Brussels Cycling Classic. Aangezien het weekend is, zal ook de NOS live de koers in de huiskamers brengen. NPO 1 begint om 16.00 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 14Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

LivestreamĀ (NOS, vanaf 16 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
02-09-2017 14:54
Echt zonde.
Wel het gevaar met zoveel jonkies te starten. Wilco moet nu blijven praten met Froome om podiumkansen te houden
02-09-2017 14:56
Blij dat hij afstapt, hopelijk genoeg geleerd. Goed gereden deze Vuelta, de volgende grote ronde weer helemaal.
Nu goed herstellen.
02-09-2017 15:00
Voor hen die een goede stream zoeken:
https://www.firstone.tv/Live/Denmark/TV-2-Sport-21
Deens!
02-09-2017 15:13
De NOS zendt vandaag live uit, dan gaat het meestal mis voor de Nederlanders...

Balen!
02-09-2017 15:22
Contador, Lopez en Nibali zetten een mannetje op kop..dat belooft wat voor de finale :)
02-09-2017 15:37
Sporza heeft ook een livestream voor degene die geen deens noch reclame lusten.
Conta en nibs aan het babbelen mooi zo, morgen liggen er betere kansen maar kan mss geen kwaad om meesterdaler froome zijn blessures eens te testen.
02-09-2017 15:49
60 km nog en voorsprong nog maar 4:53. Dat wordt dus voor het peloton als er doorgetrokken wordt op de beklimmingen. Peloton rijdt op een lange lint onder aanvoering van Trek, Astana en Bahrein.
02-09-2017 15:58
@Nibs; is de Live stream van Sporza ook vanuit NL te zien? Ik heb het geprobeerd maar krijg steeds een melding dat er iets mis gaat + excuses...
02-09-2017 16:07
@vlinder zou goed kunnen dat die inderdaad region restricted is, ik zit zelf in belgie
02-09-2017 16:08
Mooi van Jose Been: LL sanchez de pak-ezel (stilte) van het peloton
02-09-2017 16:21
Schijnt dat half Sunweb ziek is. Zou er maar vast rekening mee houden dat Kelderman de tijdrit niet eens haalt.
02-09-2017 16:24
Oei...lees net dat er een maagvirus heerst bij Sunweb, er schijnen een aantal ploeggenoten op achterstand te liggen. Kelderman niet, maar ik vrees een beetje
02-09-2017 16:30
@vlinder bron?
02-09-2017 16:32
Bijna de helft aldus die nep-Spanjaard Winkels. Het gaat om twee renners (Haga en Andersen)
02-09-2017 16:34
@renzohob: twitter van 'het is koers':
https://twitter.com/hetiskoers/status/903985898274082816
02-09-2017 16:34
Verschil loopt nu wel erg hard terug
Nu Katusha op kop. Ik hoop dat Zakarin wat gaat proberen
02-09-2017 16:35
31,7 km nog maar 1,5 km tot de klim en een voorsprong van maar 3 minuten!
02-09-2017 16:37
@frits; zo raar is dat toch niet? Hij zegt bijna de helft is ziek; tel Oomen, Hofstede, Haga en Andersen (4 van de 9 is bijna de helft)
02-09-2017 16:38
Het wordt een groot gevecht vandaag. De hitte maakt het lastig om te koersen, maar ik wen eraan.: Kelderman

Gelukkig vandaag wat koeler en bewolkt, 30 graden is te doen!
02-09-2017 16:40
Gooi het profiel van de slotklim maar weg. Eerst dus dat Keutenbergje, dan een afdaling en dan 4km aan 8%. Dan hƩƩl even iets minder en dan 4km aan 13% met uitschieters naar 16%. Pas de laatste 2km vlakt het af.
02-09-2017 16:40
Voor Zakarin rijden en dat doen terwijl je vol in de afdaling zit. Zakarin zijn favoriete onderdeel.

Ooh ik hoop zo dat het goed gaat komen met Kelderman. Dat iedereen ziek is bied weinig hoop :(
02-09-2017 16:41
Kelderman nog niet voorin gezien.

edit: nu wel bij de eerste 25
02-09-2017 16:44
Zo zijn aardig bezig daar in het peloton. Achterkant staat wijd open.
02-09-2017 16:45
Kelderman zit gewoon in wiel van Zakarin
02-09-2017 16:45
@nibs
Sporza heeft nu ook een livestream voor degenen die geen commentaar lusten. Een hele verademing, dat wel ;-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.