Vuelta 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 8 september 2017 om 13:35 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de negentiende etappe

Voor twee Nederlanders in de Vuelta is het een feestelijke dag; Koen de Kort (35) en Jetse Bol (28) vieren hun verjaardag. Als cadeau mogen zij een etappe van bijna 150 kilometer rijden. Onderweg liggen vier beklimmingen, waarvan de eerste de zwaarste is, maar ook de laatste is niet voor de poes. Een typische dag voor de vluchters, maar misschien heeft een van de klassementstoppers wel een snood plan gesmeed. Wat kunnen we verwachten? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.50 uur worden de renners officieel op gang geschoten in het natuurpark van Redes. Tussen 17.30 en 17.55 uur wacht de aankomst in Gijón. Sporza begint om 15.00 uur met de uitzending, evenals Eurosport 1. De NOS komt om 16.00 uur met een livestream op haar website.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 18 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
127 Reacties
08-09-2017 14:31
Haha, wat een humor, TLJ gewoon met 4 man in de aanval, prachtig. Of vooruitgeschoven pionnen voor Kruijswijk of Lobato naar ritwinst sleuren. :) Die jonkies doen het leuk zo.
Enkel nog Lindeman, Clement en Olivier bij Kruijswijk.
08-09-2017 14:38
Peloton ligt nu al zo ver achter dat het moeilijk lijkt te worden voor Kruijswijk, Contador en anderen om de sprong naar voren nog te maken. Ik denk dat de koplopers voor de ritzege gaan rijden.
08-09-2017 14:40
Knechten kunnen remmen als het goed is.
08-09-2017 14:40
Ploegenklassement ;)
08-09-2017 14:40
@hoofdisvrij Inderdaad, daar gaan alle couptheorieën. Als Sky slim is, gaan ze er hoogstens op een sukkeldrafje achteraan.
08-09-2017 14:44
Ze kunnen toch gewoon wachten als het moet? Wat is het probleem?
08-09-2017 14:45
@ hoofdisvrij, het geeft ook meer ruimte voor ondersteuning. Als je bijvoorbeeld als TLJ met vier man voorop zit kan je de mannetjes één voor één laten uitzakken en zo de maximale ondersteuning bieden. Als Kruijswijk gaat op de tweede klim kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om één man hem te helpen bij het stuk tussen klim twee en drie, één man voor klim drie en twee man voor na klim drie.
08-09-2017 14:45
Theuns heeft die ene rit toch ook gewoon 4 minuten stil gestaan met voet aan de grond. Eenmaal je gelost bent uit de kopgroep dan gebeurt dat wel hoor.
08-09-2017 14:47
Denk trouwens niet dat De La Cruz Kruijswijk laat rijden
08-09-2017 14:48
KissMyAce, dan gaan ze toch samen? :D Quickstep heeft ook nog wat mannetjes van voren namelijk.
08-09-2017 14:50
Bel jij ze even?:P
08-09-2017 15:05
En d'r is beeld;

https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/#
08-09-2017 15:08
De Cauwer en Wuyts zijn het in ieder geval met mijn observatie eens... Geen coup vandaag.
08-09-2017 15:10
Hoppa, als deze voorsprong zo blijft komt Roche doodleuk de top 10 weer binnen. Of er dichtbij in ieder geval.
08-09-2017 15:10
Die slotklim is afschuwelijk. 2km aan 12-18%. De rest telt niet mee.
08-09-2017 15:13
Gaan ze daarna wegblijven? Het is 15 kilometer tot de streep. Tenzij iemand daar met een voorsprong kan beginnen gaan ze daar geen beslissend gat slaan.
08-09-2017 15:20
goed werk xistnc!
08-09-2017 15:24
@ Tvm: en al zou Roche de top tien insluipen. Dan vliegt hij er morgen weer uit.
08-09-2017 15:24
als je in die 15 km wat ploeggenoten tegenkomt scheelt wel.
08-09-2017 15:26
Wie verwachten jullie voor de eindwinst vandaag? Toch nog een Spanjaard met een etappezege? TLJ met lobato zou mooi zijn!
08-09-2017 15:29
@joyboyy
Ik ga voor Trentin.
08-09-2017 15:34
Btw wat denken jullie over morgen maakt, de rest nog een kans om froome een klap te geven?
Denk het van niet helaas. Denk dat Sky zelfs hoog tempo gaat rijden zodat de rest van de ploegen geen mannen voorop kan sturen en anders met een klein gat.
08-09-2017 15:35
BTW jammer dat Kruissie niet meegesprongen is!
08-09-2017 15:42
Als ie was meegesprongen, hadden ze nu geen 15 minuten :)
08-09-2017 15:43
Roche zal wel vooral voor de ritwinst rijden overigens. Wat dat betreft wel lastig dat Bardet erbij is gekomen, wordt heel boeiend die slotklim!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.