Vuelta 2017: Volg hier de negende etappe
zondag 27 augustus 2017 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de negende etappe

Net als gisteren staat ook vandaag een nagenoeg vlakke Vueltarit met typisch Spaanse aankomst op een muur op het agenda. Een wel heel bekende muur, die van Tom Dumoulin namelijk! Na een etappe van 176 kilometer ligt de finish bovenop de Cumbre del Sol, de Muur van de Zon. Gaan we opnieuw een beklijvende strijd krijgen zoals twee jaar geleden? Volg het verloop van de rit hier op WielerFlits.

In vier kilometer moeten ruim 350 hoogtemeters worden bedwongen, wat neerkomt op een gemiddelde hellingsgraad van 9%. De steilste percentages zijn te noteren in de beginfase van de klim, met een piek van ruim 20%. De laatste duizend meter lopen omhoog aan 10%.

Om 13.00 uur zal de koersdirecteur het peloton op gang schieten in Orihuela. Tussen 17.30 en 17.55 is de finish op de top van de Cumbre del Sol.

Sporza komt in het sportprogramma op één van 13.35 uur met livebeelden. De NOS volgt dat voorbeeld en zal in de Studio Sport-uitzending met beelden komen. Daarnaast hebben ze een livestream op de website. Wil je de Vuelta zien op Eurosport, dan moet je de Eurosport Player hebben.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
27-08-2017 15:37
Le Bon er ook al uit, het gaat echt snel zo.
27-08-2017 15:46
Nog 50 minuten tot aan de voet van die Puig-Puist (3.2 km en 9.2%); die is op ca. 40 km van de meet... maar wellicht wordt er toch nog aan de boom geschud door deze of gene.
27-08-2017 15:49
Ligt het aan mijn internet verbinding of haperen de streams gewoon zo ontzettend..
27-08-2017 16:01
Wat wil Cannodale?
27-08-2017 16:02
Cannondale op kop, om Woods af te zetten. Zou sterk zijn als het hem lukt om te winnen.
27-08-2017 16:02
@bartje Inmiddels werkt de stream bij mij helemaal niet meer, omdat de organisatie (Amaury Sports) het heeft ontdekt. Iets in die trant. Kan ik op de NOS gaan wachten, als ze het uitzenden...
27-08-2017 16:03
Ik krijg nu wel medelijden met de jongens van Cannondale, ze ogen echt wanhopig.
27-08-2017 16:03
Ritwinst met Woods, Sky lacht in het vuistje.
27-08-2017 16:11
Heb een werkende stream gevonden Deens!
https://www.firstone.tv/Live/Denmark/TV-2-Sport-21
27-08-2017 16:12
Iemand een werkende stream?@bartje Thanks!
27-08-2017 16:19
Hier Sporza: https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/#
27-08-2017 16:21
Dat Cannondale is toch wel met afstand de triestste ploeg van de worldtour. Geen enkele aansprekende renner, een talentenkerkhof, de ploegleider is een verslaggever-aanrijdende idioot... En vooral tactisch zijn ze zo zwak. Hebben genoeg man die in deze vluchtgroep zouden hebben gewonnen. Denken ze nou werkelijk dat Woods een kans heeft vanuit de favorietengroep?
27-08-2017 16:22
@Tuubke Many thanks.
27-08-2017 16:24
Loopt bij jullie de NOS stream ook steeds vast?
27-08-2017 16:25
@ tuubke, dank, deze werkt perfect :)
27-08-2017 16:41
Gister ook al heel goed net naar Kruijswijk en vandaag weer van voren. Moet toegeven dat Tolhoek erg goed rijdt.
27-08-2017 16:48
@jessevdalen
Dat Tolhoek goed bezig is, heb ik gisteren ook aangegeven.
27-08-2017 16:50
Wat is Bardet van plan ? 1.50 dichtrijden alleen ?
27-08-2017 16:52
Dat zittend op de buis dalen lijkt weinig op te leveren, zouden ze beter verbieden, een putje en je klokkenspel is om zeep. Delgado daalde nog altijd het snelste waarschijnlijk met zijn tong het grind van zijn voortubes vegend.
27-08-2017 17:05
Mag zittend voor de buis wel?
27-08-2017 17:08
Ik heb stiekem tussendoor naar de Schaal Sels zitten kijken. Ik zal niks verklappen, maar kijk vooral de finish nog even terug!
27-08-2017 17:15
het zou sky sieren als ze er een mannetje bij zouden zetten naast de boys van cannondale
27-08-2017 17:27
Kelderman wordt wel erg goed van voren gehouden, bijna het gehele team zit om hem heen.

Edit: in 2015 begon het spektakel vanaf de voet van de klim. Grote kans dat Sky ervoor zorgt dat het dit keer niet gaat gebeuren.

Edit 2: 7 man bij Kelderman.
27-08-2017 17:28
Nog 7,8 km. Dertig seconden de voorgift. Explosie nakende.
27-08-2017 17:35
Kruijswijk goed voorin

Om te reageren moet je ingelogd zijn.