Vuelta 2015: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 26 augustus 2015 om 13:34 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de vijfde etappe

De vijfde etappe van de Vuelta a España, een 167 kilometer lange rit van Rota naar Alcalá de Guadaíra, lijkt er eentje voor de sprinters te worden. Omdat de kansen voor de snelle mannen deze ronde op de vingers van één hand te tellen zijn, zullen hun ploeggenoten de traditionele vluchtgroep niet te ver weg willen laten lopen.

Het startschot wordt gegeven om 13.36 uur. Tussen 17.29 en 17.53 weten we wie de rit heeft gewonnen en of Esteban Chaves nog altijd de rode trui om zijn schouders heeft.

Sporza en Eurosport komen vanaf 16.00 uur met live-beelden vanuit de koers. De etappe is ook te volgen via NOS.nl.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 5

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
68 Reacties
26-08-2015 15:42
Saaie etappe weer. Hopen op een explosief einde.

off-topic: Hesjedal gaat naar Trek
26-08-2015 15:46
Ik denk dat er bij Caja een beetje afgewisseld wordt. Barbero is de snelste dus die krijgt zijn kans op de wat vlakkere aankomsten. De rit die Sagan won probeerde hij mee te doen maar kwam er niet uit. De twee zwaardere aankomsten liet hij al redelijk vroeg lopen. Vandaag verwacht ik hem weer en denk dat hij beter uit de verf zal komen.
26-08-2015 15:52
Volgens mij heeft Madrazo ook een behoorlijke punch?
26-08-2015 16:00
Haha Purito toch! Een maand geleden was Barbero de ge-wel-di-ge renner, en nu is het Goncalves. Het kan snel gaan bij jou! Als alle renners die jij geweldig noemt daadwerkelijk geweldig zouden zijn blijft er geen gewone sterveling meer over :).
26-08-2015 16:00
Is dit geen Van Poppel aankomst?
26-08-2015 16:01
lees toch dat boeckmans ook plannen heeft vandaag, dacht dat ie ziek was afgelopen dagen. Blijkbaar voelt ie zich goed, of het lukt is 2 natuurlijk..
26-08-2015 16:13
Zijn er vandaag kans op waaiers?
26-08-2015 16:22
Vandaag de greep naar de macht van Tom? Een lekker nijdamkilometertje en hij fietst morgen in het rood.
26-08-2015 16:26
En wat denken alle "kenners" van Ton Dumoulin vandaag ? Truitje passen?
26-08-2015 16:31
Dat zeg ik dus net Sooike. Heb je nog meer kenners nodig ;)
26-08-2015 16:32
@sooike
Volgens eurosport france maakt degenkolb een gedegen kans vandaag, nog beetje geduld dus.
26-08-2015 16:33
Stuyven wordt de man van Trek vandaag, hoor ik net op Sporza.
26-08-2015 16:34
Op de Engelse Eurosport wordt Van Poppel al drie dagen genoemd als kanshebber voor de etappe, en da's best lief, maar heb hem nog niet mogen ontwaren. Ik zie over het hele plaatje ook geen progressie....
26-08-2015 16:35
Trek gaat rijden voor stuyven:

Jasper Stuyven: "The team is going to ride for me today. We looked at the finish and it's pretty hard, probably too hard for Danny (Van Poppel). I'm the kind of sprinter who likes a tough finish in the Degenkolb type. If we manage to have a train in the finale, I will be led out by Popo(vych), Boy and Danny. My form has been good since the Eneco Tour and it's been going well since."

Danny Van Poppel: "I was not in great shape for the last couple of days because of the heat. So we decided the stage was for Stuyven as the finale is pretty hard. I've felt better since this morning when I can feed properly again. I hope the condition returns so that I can have my chance but there aren't many sprints on this Vuelta and they're all hard. I had a look at the book and maybe the stage to Murcia is the one that would suit me best."
26-08-2015 16:39
Strategie verklaar je beter na afloop, allemaal int wiel van Jasper.
26-08-2015 16:43
[quote]I’ve felt better since this morning when I can feed properly again.[/quote]
benieuwd wie Danny van Poppel eten gaat voeren dan. de eendjes?
26-08-2015 16:49
Of hij had zn slabbetje weer terug aant ontbijt.
26-08-2015 16:50
Dit soort etappes zijn even slecht voor het imago van het wielrennen als de auto-stop actie van Nibali....
26-08-2015 16:54
Martin pakte in de Tour ook het geel door in de slotfase weg te springen, dat moet Dumoulin ook kunnen!
26-08-2015 16:55
Kevin Reza top 3 vandaag!
26-08-2015 16:58
"Het is zowaar bergtrui Omar Fraile die de dans leidt in het grote pak. Bij Caja Rural trekken ze vandaag de kaart van de jonge Carlos Barbero."

Hup Carlos!
26-08-2015 16:59
135 eu tegenover 1500 eu in de tussensprint tussen Vuelta en tour. Man man man
26-08-2015 17:01
200 EU Vuelta tegen 2000 eu in de Tour voor strijdlustigste renner
26-08-2015 17:02
Iljo heeft ook de hele dag gespaard en gaat er nog een proloogje uitpersen.
26-08-2015 17:06
Is Iljo goed in deze temperaturen dan? Het lijkt wel of z'n nek verbrand is

Om te reageren moet je ingelogd zijn.