Volg hier The Great War Remembrance Race 2018
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier The Great War Remembrance Race 2018

Precies honderd jaar geleden (1918)  kwam de Eerste Wereldoorlog ten einde. Overal in de wereld staat dit jaar in het teken van het einde van deze Groote Oorlog. Flanders Classics, de organisator van onder meer de Ronde van Vlaanderen en Gent-Wevelgem, heeft als eerbetoon een nieuwe wedstrijd door de regio die voor eeuwig gekenmerkt zal zijn voor zijn historisch strijdtoneel: The Great War Remembrance Race.

De nieuwe UCI 1.1-koers heeft met Quick-Step Floors, BMC, Lotto Soudal en Sunweb vier ploegen uit de WorldTour op de deelnemerslijst. De renners starten in Nieuwpoort en finishen 192,61 kilometer later in Ieper. De wedstrijd is vanaf 14:45u live te zien op Sporza.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (PCS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
36 Reacties
24-08-2018 12:09
Leuk parcours, met kasseien, gravel, klimmetjes, en veel draaien en keren.
24-08-2018 13:24
Inderdaad leuk parcours, maar tegenvallend deelnemersveld.
24-08-2018 13:27
Link website organisatie klopt niet, moet zijn www.greatwarremembrancerace.be
24-08-2018 13:31
Ik had hier graag nog Matje gezien tegen het QS-blok. Een week te vroeg gestopt.
24-08-2018 13:31
'Precies' honderd jaar geleden in augustus? Op 11 november 1918 kwam de wapenstilstand en pas in 1919 werd de oorlog beëindigd met het tekenen van het Verdrag van Versaille.
    24-08-2018 13:38
    Wat maakt het uit. Laten we het op heel lang geleden houden.
    24-08-2018 13:49
    Als je aan een normaal persoon vraagt hoe lang WOI al gedaan is, zal er toch niemand 99 jaar, 9 maanden en zo veel dagen zeggen? 100 jaar dus.
    24-08-2018 14:15
    @geflitst. Als je zegt “precies” dan moet het ook precies zijn vind ik.

    Je kunt ook gewoon 100 jaar geleden zeggen
    24-08-2018 14:36
    Boeiend dit. Maar nu over naar de koers.
24-08-2018 14:37
Kijken of Schip en Taco er zin in hebben.
24-08-2018 14:47
Is er ergens een profiel voor deze race??
24-08-2018 14:53
lol wat een kopgroep...
    24-08-2018 14:56
    "Overal waar we kijken zien we een slagveld". Mooi, onbedoeld gevat commentaar op Sporza. ;)
24-08-2018 15:00
Heeft die man van Willems Verandas Crelan nu z'n fiets in het rood gespoten?
24-08-2018 15:05
Gaviria lijkt zich op te offeren voor Jakobsen?
Ik denk dat als je Gaviria buiten beschouwing laat (hij keert ook pas net terug in competitie) mannen als Jakobsen, Hofland en Raïm de beste sprinters van deze groep zijn. Misschien nog met Devriendt erbij als ie per ongeluk weer in z'n supervorm zit zoals 11 maanden geleden.
24-08-2018 15:22
Moet nog maar zien of ze weg kunnen blijven
24-08-2018 16:22
Hup Schip
24-08-2018 16:29
Bernas na een val even later bijgehaald. Had toch een mooie voorsprong wel... Nog 17km te gaan nu, nadat de verbinding even was verbroken... Lekker ouderwets... :)
24-08-2018 16:31
Roompot nu op kop van allebei de groepen aan het sleuren, dat moet ook slimmer kunnen.
    24-08-2018 16:32
    Quickstep en bmc ook
    24-08-2018 16:34
    Ja, wat doet Terpstra daar, die mag toch nooit werken daar om meer mannen naar Lampaert/Jakobsen toe te brengen?!?
24-08-2018 16:38
Jammer, jammer.... zag er zo goed uit voor Fabio Jakobsen.
24-08-2018 16:38
Go Schippie! Mooie koers
24-08-2018 16:39
Biij die Belgen valt de commentaarlijn toch vaak uit t.o.v. andere zenders
24-08-2018 16:42
Knap van Jacobson om toch weer terug te keren, rijden wel nog een paar vooruit...
24-08-2018 16:42
Die commentatoren hebben volgens mij nog niet een keer de Roompot renner goed gegokt. :D
    24-08-2018 16:46
    Terwijl het met dat kinderstuurtje van Van Schip bijna niet makkelijker kan zijn.
24-08-2018 16:45
Lampaert en Jakobsen lijken niet echt samen te rijden.
24-08-2018 16:46
Als ze vooraan niet gaan pokeren zit de winnaar daar.
24-08-2018 16:47
Van Hecke, Räim en Bernas lijken op weg naar het podium.
    24-08-2018 16:48
    Op papier lijkt Räim me de snelste.
24-08-2018 16:48
2.5km en Van Schip gaat nog maar eens.. Jacobson reageert maar Van Schip rijdt weg.
24-08-2018 16:51
Räim wint inderdaad de sprint, voor Bernas.
24-08-2018 16:51
Raim, daar zal de organisatie tevreden mee zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.