Volg hier Rund um den Finanzplatz 2017
maandag 1 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Rund um den Finanzplatz 2017

Vandaag staat op de Dag van de Arbeid traditioneel de Rund um den Finanzplatz op de kalender. De Duitse eendagskoers – die voorheen bekend stond als Rund um den Henninger Turm – speelt zich af in de Duitse stad Frankfurt am Main. De renners moeten daar 218,7 kilometer afleggen in een route met zeven korte hellingen en een langere beklimming.

De voorbije twee edities werden gewonnen door Alexander Kristoff, al zat daar een jaar tussen. In 2015 werd de wedstrijd uit veiligheidsoverwegingen afgelast. Dit jaar kan de wedstrijd rekenen naast Kristoff rekenen op de deelname van onder meer wereldkampioen Peter Sagan, André Greipel, Marcel Kittel en John Degenkolb. Met LottoNL-Jumbo en Roompot Nederlandse Loterij staan er twee Nederlandse ploegen aan de start.

De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17:06 en 17:37. De wedstrijd wordt vanaf 15:15 door Eurosport 2 Live uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website Rund um den Finanzplatz
Voorbeschouwing Rund um den Finanzplatz 2017 (WielerFlits)
Routeboek

Livestream

Liveticker (Sporza)
Live Radsport (Duits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
89 Reacties
01-05-2017 16:40
Geef die Van Goethem alsjeblieft heel gauw een WT contract, is altijd op de afspraak in de aanval, heerlijk.
01-05-2017 16:46
Paultje is dit seizoen in goede doen. Was in het verleden toch wel een gevaarlijke klant in de wat glooiende koersen.
01-05-2017 16:48
Massasprint!!
01-05-2017 16:52
Bijzonder verrast door TLJ, had ze niet zoveel vooraan verwacht. Mooi!
01-05-2017 16:55
Lobato was vlot mee op die klim. Matthews zal de Sunweb renner zijn. Overige sprinters in dit groepje?
01-05-2017 16:56
Degenkolb en Stuyven zijn ook mee.
01-05-2017 16:58
En Swift
01-05-2017 16:58
Groepje van elf. Greipel en Sagan al kansloos, dus zal het daarachter waarschijnlijk van QS moeten komen.
01-05-2017 16:59
Lobato en martens mee bij de 11 namen? Ook Olivier zat goed van voren!
01-05-2017 16:59
Wij zijn in Duitsland, echt pokkenweer!
01-05-2017 16:59
3 keer TLJ nu vooraan en daarachter nog 2. Ook 2 heren van Roompot in de tweede groep.
01-05-2017 17:00
De Tier toch? Edit: Martens er nu inderdaad ook bij, met zes anderen aangesloten.

[quote]Ook Olivier zat goed van voren![/quote]
Voorlaatste klim van de dag ging hij eraf. Tankink en Van Emden zitten in die tweede groep.
01-05-2017 17:00
Wow, 3 man van TLJ in de voorste groep en 2 man in de groep daar achter. Netjes hoor. Groepje Kristoff zal nog wel aansluiten met der Tony erbij.
01-05-2017 17:00
Bora en Katusha tegen Trek en UAE
01-05-2017 17:03
Ik mis wat overzicht, val er net in. 1e groep van man of 15-20 met 3 TLJ (wie?).
En hoe groot is peloton daarachter op 25 sec?
01-05-2017 17:04
Wel karig in beeld en informatievoorziening ontbreekt regelmatig. Terwijl er best wat schuift. OT: goede wedstrijd so far van TLJ.
01-05-2017 17:05
Dopingcontrole van de 5- jarige winnaar? Die werd naar het toilet begeleid...
01-05-2017 17:05
@vlek olivier zat er nog degelijk bij op de laatste klim. Achter martens en de tier en net voor lobato.
01-05-2017 17:05
@tdola voorste groep met o.a. degenkolb, stuyven, swift, matthews, lobato en martens. Daarachter een man of 30-40 aangevoerd door Katusha en Bora.
01-05-2017 17:06
@tdola
Voorop groepje met o.a. Matthews, Degenkolb, Swift, Lobato, Martens en De Tier

Daarachter klein peloton met Kristoff, der Tony en ik denk Bennett omdat Bora ook rijdt. Verder nog 3x TLJ daarbij dacht ik.
01-05-2017 17:08
Degenkolb swift en Matthews normaal toch wel sneller als lobato, hopelijk kiezen ze voor de aanval
01-05-2017 17:09
[quote]@vlek olivier zat er nog degelijk bij op de laatste klim. Achter martens en de tier en net voor lobato.[/quote]
Nee, hij ging er samen met Wagner op de voorlaatste beklimming vanaf. Lobato was op de laatste klim de eerste TLJ renner die mee schoof, met De Tier en Martens daar vlak achter. Tankink ergens in het midden van de groep en Van Emden in het laatste deel.
01-05-2017 17:09
Dat is weer De Tier op kop van 't 1e. pelotonnetje.
01-05-2017 17:10
@vlek ik zie olivier toch duidelijk in de 2de groep achteraan
01-05-2017 17:11
Er zijn heel wat renners al afgestapt, waaronder ook al Sagan en andere sprinters.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.