Volg hier Parijs-Roubaix 2016
zondag 10 april 2016 om 10:25 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2016

De Hel van het Noorden is de afsluiter van het kasseiklassiekerseizoen. Wie kan zijn voorjaar nog redden? De Nederlanders ogen sterk de laatste weken. Zij moeten het wel opnemen tegen het geweld van dé man in vorm: wereldkampioen Peter Sagan. Ook ervaren rotten als Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen hun beste beentje voorzetten in hun laatste(?) Helleklassieker. Ook is het uitkijken naar de capriolen van Sep Vanmarcke, de hoop van LottoNL-Jumbo. Al bij al een dag om 257 kilometer te genieten. Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

De weersvoorspellingen vallen tegen voor degenen die hoopten op regen. Tussen Compiègne en Roubaix wordt vandaag geen regen voorspeld door Buienradar. De voorbije week is er wel neerslag gevallen, gaat daar iets van gemerkt geworden? De start is gepland om 10.40 uur, al kan dat nog even verschoven worden om de TGV te mijden. Onderweg liggen 27 kasseistroken met in totaal 52,8 kilometer keien. Tussen 16.40 uur en 17.15 uur weten we wie de kassei mee naar huis mag nemen als opvolger van de nog steeds afwezige John Degenkolb.

De Franse tv heeft het druk vandaag. Het zendt de gehele wedstrijd uit. Bij Eurosport is de wedstrijd derhalve al vanaf 10.25 uur te volgen. Sporza begint om half één met het live-verslag. De NOS geeft ’s morgens aandacht aan de marathon van Rotterdam, waarna het vanaf 13.10 uur rechtstreeks verslag brengt van Parijs-Roubaix. Wel heeft de NOS een livestream vanaf het begin.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2016 (WielerFlits)
Vooruitblik met Maarten Tjallingii van LottoNL-Jumbo

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
921 Reacties
1 8 9 10 11 12 37
10-04-2016 14:26
TLJ is met 6 man die nooit iets nuttigers kunnen doen dan nu vol meerijden. Waarom dan toch Etixx weer aankijken en halflaf één mannetje bijsteken? Beter dan dit wordt het toch niet?
10-04-2016 14:26
AZH: Beste stuurlui staan aan wal!
10-04-2016 14:27
Hoe is dit verschil ontstaan, allemaal door die val met Porsev oa?
10-04-2016 14:27
Miguelon heeft toch gewoon gelijk, TLJ zou nu mee moeten rijden aangezien de koers op dit moment in een plooi gelegd kan worden.
10-04-2016 14:27
Zat wynants bij vanmarcke?
10-04-2016 14:28
Ze willen van TLJ zoveel mogelijk mensen door het bos loodsen. Nu nog mensen sparen zodat ze daarna hopelijk nog wat in kunnen inzetten.
10-04-2016 14:28
Sagan en Cancellara rijden dat gat wel dicht in het bos
10-04-2016 14:28
Waarom moet TLJ nu met een paar man op kop gaan rijden die van Etixx gaan hard zat, 1 man lijkt me dus prima.
10-04-2016 14:29
Het verschil loopt op, is een minuut, het is nog 100 kilometer, niet te snel je mannen opsouperen.
10-04-2016 14:29
Punt lijkt me ook vooral dat je aan deze mannen in de finale toch niets meer hebt, laat ze dan nu de achtervolgers onder druk zetten. Nuttiger dan nu gaan ze inderdaad niet meer zijn.
10-04-2016 14:29
Boom terug in groep Sagan, denk ik. Zaten nu meer Astanas
10-04-2016 14:29
Waarom dat ge-ouwehoer op TLJ. Sky zit ook met vier, maar die doen helemaal niks. Wagner rijdt in ieder geval nog mee voor TLJ.
10-04-2016 14:29
Vanmarke toch een van de topfavorieten? Dan moet Lotto NL gewoon vol meewerken. De helft van die ploeg zal anders toch gewoon eraf gereden worden. Dan kunnen ze evengoed nu wat helpen.
Chavanel overigens ook in een ideale situatie...
10-04-2016 14:29
@Puffin
wist toen nog niet dat het zo'n groot gat was. Maar dit is ernstig. Ook omdat Sagan en Cancellara geen ploegmaats lijken te hebben. Daar zat je dan met Coledan, Van Poppel, Popovich en nog een Trekrenner in de eerste kopgroep van de dag.
10-04-2016 14:30
Nog meer dan 100 km rijden, ik begrijp TLJ heel goed
10-04-2016 14:30
In Roubaix kan het zomaar even zijn dat deze mannen binnen 20km niets meer te betekenen hebben, hier moet je gewoon rijden en het gat behouden/vergroten. Met twee ploegen is dat meer dan goed te doen.
10-04-2016 14:30
man oh man.
het is ook nooit goed zeg.
ze hebben de slag in iedergeval niet gemist met tlj.
en een ene t martin kan best wel een potje hardrijden dus laat hem dat toch lekker doen tot aan het bos
10-04-2016 14:31
Idd wat ze zeggen, grote klasse van dit team !!
10-04-2016 14:32
Ik vind dit toch wel lachwekkend hoor. TLJ doet het ook nooit goed hier haha. Ga even veder kijken: wat dacht je van Trek nog maar 2 man bij Cancellara, Sagan helemaal alleen! Als TLJ dit was dan werden ze hier nu helemaal kapot gemaakt.
10-04-2016 14:32
Inderdaad ze zitten erbij uitstekend mag ook wel eens vermeld worden
10-04-2016 14:33
Jammer dat Terpstra of Stybar en Boom met wat helpers er vanvoor niet bijzijn.
10-04-2016 14:33
Volgens mij is die groep met 6 TLJ erin met hooguit 30 man sterk?
10-04-2016 14:33
Niemand zegt toch dat het 'niet goed' is dat ze hier met zo veel zitten? Hetgene wat je net moet doen als je met zoveel man mee bent is vol doorrijden met 1/2 mannetjes, nog één van Sky er bij en dan kan dat gat zomaar naar de 2 minuten tegen een (zwakkere!) groep achterin.
10-04-2016 14:34
@arviidd inderdaad, en zolang etixx het werk goed opknapt en het gat niet kleiner wordt... gaat prima zo, chapeau voor tlj
10-04-2016 14:34
Hagen is er ook bij :)
1 8 9 10 11 12 37

Om te reageren moet je ingelogd zijn.