Volg hier Le Samyn 2016
woensdag 2 maart 2016 om 12:00 Volg in Google

Volg hier Le Samyn 2016

In België staat vandaag de eerste koers in de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. Met kleppers als Philippe Gilbert en Niki Terpstra aan het vertrek, belooft deze ‘Vlaamse koers’ in het Waalse land spektakel. Wie volgt Kris Boeckmans (foto) op?

In Quaregnon schiet de organisatie het Waalse wielerseizoen op gang. Ondanks een flink aantal kasseistroken, een paar heuveltjes en een stevig oplopende finishstraat, eindigt Le Samyn vaak in een massasprint. Wie steekt daar dit jaar een stokje voor?

Om 12.15 klinkt het startschot, terwijl men de finish in Dour verwacht tussen 17.01 en 17.28. Als onderdeel van de Napoleon Games Cycling Cup zendt VTM de koers vanaf 15.20 live uit. Ook Eurosport heeft het in haar programmering staan en begint tien minuten na Belgische zender met haar uitzending op het tweede kanaal. Ook RTBF begint om 15.30 met haar uitzending. Bespreek het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Livestream (RTBF)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
02-03-2016 15:52
@Jelle van der Linden
http://www.cyclinghub.tv/livestream
02-03-2016 15:56
Voor de mensen die het laatst bij die hartproblemen hadden over 'zou dat door nieuwe doping komen?' Kroon vertelt op eurosport net dat hij op zijn 21e ook een hartoperatie heeft gehad. Komt blijkbaar gewoon veel voor bij renners.
02-03-2016 15:58
Lotto NL heeft zich precies weer wat laten verrassen... Terpstra is top
02-03-2016 15:59
Wat rijdt Terpstra weer sterk over de kasseien :)
02-03-2016 16:00
Aankomst tussen 17:00 en 17:28. Wat een gemene tijd voor de 9 tot 5ers zoals ikzelf. De finish is net te vroeg om er ook maar iets van mee te krijgen.
02-03-2016 16:02
Castelijns valt echt positief op deze week. Ik had er weinig verwachtingen van, maar hij lijkt een heel behoorlijke aanwinst. Vooral als knecht, waarschijnlijk, maar hij is wel sterk.
02-03-2016 16:02
50 km en weer een "hergroepering" 20 tal renners.
02-03-2016 16:03
@HoofdIsVrij: ze moeten nog 50km door rotweer en smalle wegen en kasseien. Om 17.00 zijn ze in elk geval niet binnen.
02-03-2016 16:07
Er rijdt inderdaad nog een peloton op 5 minuten.
02-03-2016 16:08
Heerlijk. Die gure, gritty, lelijke dorpen in Wallonie. Dat gepaard met regen, kasseien en wind, kan me haast niet beter voorstellen.
02-03-2016 16:11
Terpstra gaat winnen. Duidelijk de sterkste van dit peloton.
02-03-2016 16:12
Heroïsche koers dit. Terpstra ziet er sterk uit.
02-03-2016 16:13
Terpstra, Bystrom of Groenewegen
02-03-2016 16:13
Van der Sande of De Bie.. Zijn de snelsten..
02-03-2016 16:14
LottoNL Jumborenners prettig goed herkenbaar met die gele helmen....
02-03-2016 16:15
Ik ga toch voor Van der Sande!!
02-03-2016 16:16
Zitten er nog wel een paar met een redelijke sprint (Hurel en Daniel ook bijvoorbeeld), maar allen lang niet zo snel als Groenewegen. Alleen: hoe hou je dit bij elkaar?
02-03-2016 16:17
Of het blijft bij elkaar omdat iedereen te vermoeid is, of Terpstra rijdt weg op één van de laatste kasseistroken en gaat solo naar de overwinning.
02-03-2016 16:17
Groenewegen smijt wat teveel met zijn krachten. Hij zou zich beter sparen voor een eventuele sprint.
02-03-2016 16:18
Die laatste strook gaat beslissend zijn en ik zie vandaag niemand Terpstra kunnen volgen. Hij zit nu wel iets meer geïsoleerd, dus zal op moeten passen dat hij het niet eerder verliest. Zie hem echter ook wel zelf eerder gaan.
02-03-2016 16:20
Groep 1: Van der Sande, Daniel, Vliegen, Terpstra, Bystrom, Politt, Groenwegen, Wynants, Thwaites, Senechal, Hurel, McLay, De Clerq
02-03-2016 16:20
Groenewegen rijdt wel erg fanatiek alle gaatjes dicht
02-03-2016 16:21
Zijn er meer groepen dan? Hoeveel verschil ertussen?
02-03-2016 16:22
Toch denk ik dat Terpstra Senechal er niet zo maar af rijdt
02-03-2016 16:22
Op 30 seconden de rest van de kopgroep. Rest peloton op minuten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.