Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2016
zondag 28 februari 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2016

De Omloop is gedaan en dus gaan alle ogen naar Kuurne-Brussel-Kuurne. De organisatie zoekt een opvolger voor Mark Cavendish, die zelf afwezig is. Gaat in deze semiklassieker, door meerdere mensen gezien als veredelde sprinterskoers, net als gisteren een kopgroep strijden om de zege? Volg op WielerFlits het verloop van de koers.

Er zitten meerdere (kassei)klimmen in het parcours, maar de laatste heuvel ligt op meer dan vijftig kilometer van de aankomststreep. Daarnaast zijn er twee lokale rondes van zestien kilometer. Dit speelt allemaal in de kaart van de sprinters. KBK is 203 kilometer lang. Om 11.45 uur is de start. Omstreeks half vijf zullen we weten wie samen met Greg Van Avermaet zich de koning van het openingsweekend mag noemen.

Sporza start haar liveuitzending om 14.00 uur op één, terwijl Eurosport vanaf 15.00 uur met livebeelden komt op het hoofdkanaal. De NOS geeft de voorkeur aan hockey op NPO1, maar belooft wel beelden van Kuurne-Brussel-Kuurne.


Maar wie is nu de grote favoriet? De bezoekers van WielerFlits konden stemmen op wie zij denken dat gaat winnen. Alexander Kristoff is in de poll de grote winnaar. De Noor, die in OHN niets klaarspeelde, krijgt bijna een derde van de stemmen. Achter hem gaan de meeste stemmen naar Dylan Groenewegen en Caleb Ewan.

Links
Voorbeschouwing: Kuurne-Brussel-Kuurne 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (Sporza, voor Belgische kijkers) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
140 Reacties
28-02-2016 16:21
Niet iedereen wil rijden in de kopgroep. Teveel profiteurs
28-02-2016 16:22
Gat blijft toch wel stabiel, Lotto NL en Orica moeten toch nu wel op kop gaan komen willen ze voor de overwinning sprinten.
28-02-2016 16:23
Veel laffe coureurs in die kopgroep. Jammer hoor.
28-02-2016 16:23
Na een mooie Omloop, is dit toch ook een mooie KBK!
28-02-2016 16:24
Orica komt eindelijk helpen, nu gaat het gebeurd zijn met de koplopers.

Sprinten, mooi!
28-02-2016 16:28
sprinten bah. Hopelijk draait er nog iets hard in de soep.
28-02-2016 16:28
Ik denk dat Stuyven KBK wel gaat pakken...
28-02-2016 16:28
Nou Stuyven rijdt wel een portie hard door zeg..
28-02-2016 16:28
Groenewegen heeft straks nog een leuk treintje
28-02-2016 16:30
LottoNL mag er ook wel een mannetje bij zetten.
28-02-2016 16:30
En de 'helden' Boonen en Van Avermaet maar wachten tot de anderen het gat dichtrijden.
28-02-2016 16:30
Hij loopt alleen maar uit.. Hoe is het mogelijk joh, die gast is sterk!
28-02-2016 16:30
Na dat hij eerder Sagan niet overpakte en ik m n laffe vond neem ik die woorden keihard terug natuurlijk.
28-02-2016 16:31
Wat is dat peloton nou aan het doen? Dan breng je het terug naar 22 seconde en als je ze ziet laat je weer gaan...
28-02-2016 16:32
Boonen is trouwens echt verleden tijd nu.. Die kan geen enkel gat meer dichtrijden.

Edit: ok, correctie. Hij reed het gaatje toch dicht.
28-02-2016 16:33
Indrukwekkende Stuyven, die smijt het hele weekend met zijn krachten. Grote kans op overwinning.
28-02-2016 16:33
rijden ze nooit meer dicht...
28-02-2016 16:33
Goed afstopwerk van Trek, en knap van Stuyven. Ik dacht dat hij op zn sprint zou gokken, maar zo winnen is veel leuker
28-02-2016 16:35
Kijk, zo mag een sprinter een klassieker winnen!
28-02-2016 16:35
Ik ben sta echt best versteld hiervan, hoe sterk die gozer is.. Dat peloton komt nog geen seconde dichterbij.

@ LutsenkoFan

Zo wonnen Kristoff en Degenkolb toch vorig jaar ook eigenlijk de klassiekers? Niet solo aankomen, maar wel zelf aanvallen.
28-02-2016 16:38
anticlimax op deze manier..
28-02-2016 16:38
Voor de zoveelste x > Kristoff viel niet aan maar sloop mee met de aanvallende Terpstra. Degenkolb ging meer hard op kop drummen uit verdediging.

Dit gaat een hele bijzondere overwinning worden als het lukt ,… een echte aanval
28-02-2016 16:40
@ RV

Onzin. Als iedereen blijft zitten en jij gaat er wel vandoor, dan val je aan. Dat deden zowel Degenkolb als Kristoff.
28-02-2016 16:40
Het zou een mooie winnaar zijn...

Zijn ploeggenoten gingen overigens op het perfecte moment storen in het peloton waardoor slechts 2 mannetjes van Lotto-Soudal op kop zaten.
28-02-2016 16:40
@Lyndalid

Ik heb hun manier ook fantastisch gevonden hoor! Maar dit is anders he, op zo'n parcours met een groep van 70 man. Dan heb je lef he!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.