Volg hier het WK veldrijden voor de mannen 2018
zondag 4 februari 2018 om 14:45 Volg in Google

Volg hier het WK veldrijden voor de mannen 2018

Vanmiddag is Valkenburg het decor voor de climax van het veldritseizoen. Op een loodzwaar parcours op de Cauberg zijn de ogen van de wielerwereld met name gericht op Mathieu van der Poel en Wout van Aert. Bekroont Van der Poel zijn seizoen in stijl met een regenboogtrui? Wordt het voor het derde jaar op rij Van Aert kampioen of gaat een outsider met de zege lopen?

De mannen starten omstreeks 15:00 aan de cross. Sporza is al om 14:00 begonnen met de voorbeschouwing, de NOS is om 14:40 gestart. Bespeek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: WK veldrijden mannen 2018

Website organisatie
Parcours
Startlijst

Livestream (NOS)
Liveticker (Sporza)
Live timing (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
104 Reacties
04-02-2018 15:32
Kijk Matje heeft zijn training van donderdag overgeslagen ;)
04-02-2018 15:33
Als je ziet dat VDP nu wegzakt naar de derde plaats, kan je toch spreken van een complete off-day.
04-02-2018 15:33
@HoofdIsVrij,
Krijgen we dat weer. Als er zo'n fysiek verschil is vandaag, dan maakt het kopje wel/niet laten hangen niet zo veel uit. Het eerste heeft meer invloed op het tweede dan andersom.
04-02-2018 15:34
Niks mentaal, wat een sneu commentaar gelijk. Die is gewoon niet fris /ziek. En wat een suf loop parcours zo
04-02-2018 15:34
@Koersmaniak,
Ik zat ook al aan die drie minuten te denken. Was het hem te koud, omdat hij al een beetje ziek was?
04-02-2018 15:35
De opbouw van het seizoen voor van Aert naar de voorjaarswedstrijden op de weg lijkt dan toch zijn vruchten af te werpen.
04-02-2018 15:36
O jee nu is hij ineens ziek... vreemd, kan niemand gewoon toegeven dat Van Aert gewoon outstanding is?
04-02-2018 15:36
Dit is heel erg pijnlijk. Wat een genante vertoning. Respect voor WVA.
04-02-2018 15:37
Sportief publiek, mooi om te zien. Kunnen wij Vlamingen nog wat van leren.
04-02-2018 15:37
Een totale off day voor VDP. Jammer.
04-02-2018 15:38
GeZEIK!
04-02-2018 15:38
@DerPhil,
Natuurlijk is Van Aert outstanding. Net als in Namen, waar hij misschien als proef naar gepiekt had. Maar het grootste verschil met eerdere crossen is het mindere rijden van VDP.
04-02-2018 15:39
Ben benieuwd naar het interview na afloop. Het woord 'tevreden' zal daar wel niet vallen...
Dat wordt volgend jaar met nog meer 'wraakzucht' rondrijden - of de blubberboel vaarwel zeggen en voor de weg gaan ;-)
04-02-2018 15:39
WVA een klasse apart. Echt een topprestatie.
04-02-2018 15:40
VA en VDP hebben samen een bondje,. Als een van ons tweeën wint dit seizoen dan zorgen we dat het niet spannend is....
04-02-2018 15:41
@derPhil,

Aangezien Mathieu ook niet weg raakt van Vanthourenhout mag je toch spreken van een off day.
04-02-2018 15:41
@leegloper

Heb je gelijk in. Maar hier zijn zovelen die beginnen over het parcours dat voor de belgen zou zijn gemaakt, of vdp die ziek is ineens... lijkt me sterk op absurde excusens, het was verdorie, net als vorig jaar, vdp's vader die het parcours bouwde... voor de belgen sure.
04-02-2018 15:43
Vdp gewoon een mindere dag en verder alles bijna gewonnen. Voor van Aert telde alleen deze dag maar. Zag een interview met de twee beste slalom skiërs van dit moment over de OS. Beiden vonden de OS maar een wedstrijdje en minder belangrijk dan al die wereldbekers waar ze top moesten zijn. Veel liever die wereldbeker prijs dan een gouden plak op de os zeiden ze. Vdp hoeft echt niet teleurgesteld te zijn dat hij net deze wedstrijd verliest als hij verder overal gewoon de beste was. 1 keer verlies je een keer. Het is al zo vaak eerder gebeurd dat iemand WK wordt die over het hele seizoen gerekend de mindere was of wedstrijden niet voluit is gegaan. Gaan we straks ook heel veel zien op de OS.
04-02-2018 15:44
Saai hoor, zo'n veldloop. Na de eerste ronde 0,0 spanning.
Jammer dat VdP nu net een zwakke dag heeft.
04-02-2018 15:44
Doet me ook denken aan Nys, die nu op de televee is. Altijd de beste, maar maar 2x wereldkampioen.
04-02-2018 15:44
Alles was in het nadeel van Mvdp in aanloop naar dit rotparcours incl de hype van zekere overwinning. Daarentegen was alles koren op de molen van power stoemper WvA. Bottomline: Crosstechnisch uitslag op waarde vandaag.
04-02-2018 15:44
@derphil,

Ik sluit niet uit dat Adri zodanig zeker was van zijn stuk dat hij een Van Aert parcours heeft neergelegd. Onder het motto, dan moeten ze niet zeiken en Matje wint toch overal. Dat backfired wel een beetje nu.
04-02-2018 15:46
Idd, pa Vdp heeft parcours gebouwd, dat zal heus wel voor zoonlief geweest zijn. En ziek? Dan hadden ze dat nu wel gezegd. Van Aert is gewoon veel beter vandaag, punt uit.
04-02-2018 15:46
Poulidor zal trots op MVP zijn met andermaal een tweede plaats (of wordt hij derde?).
04-02-2018 15:47
Als Vanthourenhout bij VDP kan blijven zelfs voor hem rijdt, dan is er duidelijk wat aan de hand. Het Sven Nijs syndroom, een slechte dag, ziek?
Jammer maar dat hoort bij de koers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.