Volg hier het EK Wielrennen 2018
zondag 12 augustus 2018 om 11:13 Volg in Google

Volg hier het EK Wielrennen 2018

In het Schotse Glasgow staat vandaag de Europese titel op het spel. Aan de startlijn verschijnt een mooi deelnemersveld met niet alleen wegrenners, maar ook enkele crossers. Wie wint de wit-blauwe trui met gele sterren? Volg hier de strijd om de Europese titel.

De route bestaat uit een typisch stadsparcours. De start en finish zijn in het park Glasgow Green, waar ook de start was van de vrouwenwedstrijd en de finishes van alle andere wielerevenementen op de weg. De omloop is in totaal 14,4 kilometer lang. De profs leggen dit rondje komende zondag zestien keer af, goed voor een totaal van 230,4 kilometer.

De Europese titelstrijd is van start tot finish te volgen via de livestream. Vanmiddag is de koers ook te zien op televisie bij de NOS, Sporza en Eurosport. De Belgen beginnen de uitzending als eerste om 13.30 uur. De finish is rond de klok van 17.00 uur.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Voorbeschouwing

Livestream
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
129 Reacties
12-08-2018 16:44
Hopelijk wint een Worldtour renner. Ik wil namelijk het Europese truitje wel zien aankomend jaar.
12-08-2018 16:44
Extra Complimentje wel op zijn plaats voor Lammertink. En straks all they can eat Haggis voor de renners.
12-08-2018 16:45
Anders hangt Van Aert tijdens een klimmetje ff aan de auto. Pannekoek.
12-08-2018 16:47
Mooi dat Lammertink weer eens een niveau haalt.
12-08-2018 16:47
Pierre-Luc Perichon als Europees kampioen, ik ben er klaar voor.
12-08-2018 16:49
Bij de Belgen vraag ik me toch af of wel de juiste mannen vooraan zitten.
Maar wie weet wat van Aert nog laat zien, denk dat 1 renner speciaal hem goed in de gaten houdt.
12-08-2018 16:53
Gaat waarschijnlijk wel een leuke finale worden. Nog helemaal nooit in mijn leven van Xandro Meurisse gehoord trouwens.
12-08-2018 16:54
Van Aert heeft een heel cross-seizoen kunnen zien dat Mathieu veel explosiever. Waarom dan nog meewerken? ijdelheid
12-08-2018 16:55
Leuk groepje.
12-08-2018 16:57
Wat is de voorsprong van de groep?
12-08-2018 17:05
Wat klinkt Renaat depressief?
12-08-2018 17:07
Glibberig bochtje. 2 veldrijders nu erbij. Ze rijden niet door, MvdP rijdt nu als enige.
12-08-2018 17:07
Ai jammertink
12-08-2018 17:07
Cimolai moet nu gaan.
12-08-2018 17:08
Wat een duffe kermiskoers dit.
12-08-2018 17:08
Tactische meesterzet die val... hand van Veneberg?
12-08-2018 17:09
Is het peloton al volledig afgestapt? Komen helemaal niet meer in beeld.
12-08-2018 17:13
Knap van Denz!
12-08-2018 17:14
VDP koerst totaal niet als een wegrenner, leuk. Maar of het verstandig is..
12-08-2018 17:15
iemand moet die Nederlanders toch eens uitleggen hoe aerodynamica werkt... oftewel vooraan rijden kost meer kracht. Vd Poel lijkt dat nog niet helemaal door te hebben
12-08-2018 17:17
Wat koerst die Herrada dom.
12-08-2018 17:20
Yes Trentin
12-08-2018 17:20
Aaaahh wat een spanning zeg. Jammer Poel! Trentin gefeliciteerd :)
12-08-2018 17:20
Van der Poel de sterkste, maar hij moet niet zo met zijn krachten spelen.
12-08-2018 17:21
VDP diskwalificeren. Elleboogwerk zwaar over het randje

Om te reageren moet je ingelogd zijn.