Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016
woensdag 23 maart 2016 om 11:46 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016

Vanwege de aanslagen van gisteren in Brussel, zal deze editie van Dwars door Vlaanderen hoe dan ook veelbesproken zijn. Ondanks dat terreurniveau vier van kracht is in België, vindt de koers doorgang. In al het relatieve is men daarom op zoek naar een opvolger voor Jelle Wallays.

Omwille de minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de terroristische aanslagen, vindt de start in Roeselaere later plaats dan gepland. De bedoeling was om om 11.45 te starten, maar de organisatie heeft besloten om na de algemene minuut stilte van 12.00 te starten. De finish verwacht men door het kwartiertje vertraging nu tussen 16.37 en 17.05.

De uitstraling van de wedstrijd zal door de omstandigheden sober zijn. Zo dragen alle renners een rouwband, vindt er vooraf geen ploegenpresentatie aan het publiek plaats en krijgt de winnaar geen champagne uitgereikt. Ook het deelnemersveld is verre van compleet, doordat renners niet meer op tijd in Roeselaere geraakten.

De koers is live te volgen via Sporza, dat om 14.20 met de uitzending begint. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Stage-1456673144

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)

Twitter-Widget account @DwarsdrVlaander

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
149 Reacties
23-03-2016 16:39
@Tokstar, thanks. Het grote peloton komt zelfs bijna terug!
23-03-2016 16:39
Bijna complete hergroepering. Kan Hofland straks ook nog meesprinten
23-03-2016 16:39
Massasprint? :p
23-03-2016 16:39
Peloton gaat volgens Renaat ook nog aansluiten. Dan heeft een Groenewegen misschien ook nog kans, alhoewel nog steeds Gaviria veruit de snelste is denk ik.
23-03-2016 16:41
Van asbroeck lijkt nu de aanvallen te proberen tegen te houden, denkt hij zelf kans te maken of wil hij wachten op een terugkeer van groenewegen en hofland?
23-03-2016 16:41
Van Avermaet gaat.
23-03-2016 16:42
Zou een huzarenstukje zijn van Van Avermaet, mocht hij dit winnen. Maar hij rijdt niet graag alleen.
23-03-2016 16:43
Die motard rijdt overigens wat mij betreft te dicht op Greg..
23-03-2016 16:43
hij rijdt niet alleen, hij rijdt met de motor....
23-03-2016 16:44
Sjonge, die motoren voor van Avermaet, dat kan echt niet.
23-03-2016 16:44
Lekker dicht die motor..
23-03-2016 16:44
Typisch Vlaams weer zo iemand laten winnen met de motor
23-03-2016 16:44
Terpstra doet beulswerk voor Gaviria
23-03-2016 16:44
Als van Avermaet wint gaan er echt veel protesten komen op deze manier.
23-03-2016 16:45
Mij lijkt het dat Etixx dit zou moeten kunnen rechttrekken. Maar jongens wat is GVA goed.
23-03-2016 16:45
Terpstra rijdt even het 'peloton' aan gort.
23-03-2016 16:46
Telt dit ook als mechanische doping?
23-03-2016 16:46
Van mij mag hij winnen, voor zijn landgenoten na al die ellende van gisteren. De pijn zal er niet minder om worden, maar misschien wel een fijne afleiding.
23-03-2016 16:46
@nick

Ik gok helemaal niemand.
23-03-2016 16:47
komaan dit kan niet! bah!
23-03-2016 16:47
Mooi voor de Belgen, maar dit ging nergens over met die motor. Ruim een kilometer volop stayeren.
23-03-2016 16:48
Van Avermaet supersterk
23-03-2016 16:48
Viel toch reuze mee met die motor? Het beeld vertekend zich he. Vanaf de helicopter meende ik toch de hele tijd +5 meter afstand te zien.
23-03-2016 16:49
Dat gaat hij niet redden denk ik.. Gaviria in pole position.
23-03-2016 16:50
Hij red t niet

Om te reageren moet je ingelogd zijn.