Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2018
zaterdag 10 maart 2018 om 10:00 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2018

Na een spektakelrijke etappe naar Vence, is het vandaag in Parijs-Nice helemaal de beurt aan de klimmers. In de voorlaatste etappe klimmen de coureurs naar een hoogte van 1500 meter: naar de top van de beklimming naar skioord Valdeblore La Colmiane.

De 175 kilometer lange etappe begint al direct bergop, waar de strijd om de vroege vlucht waarschijnlijk direct zal losbarsten. Na drie beklimmingen van de tweede categorie en eentje van de eerste categorie gaan de laatste 16,3 kilometer omhoog aan een gemiddeld percentage van 6,2 procent. Kan Luis León Sánchez zijn gele kleinood behouden?

De 175 kilometer lange rit begint al om 10:05 uur, waardoor de aankomst wordt verwacht tussen 14:34 en 15:05 uur. Zowel Sporza als de NOS schakelen in om 13:35 uur. Eurosport zendt om 16:30 uur de Koers naar de Zon in herhaling uit, na afloop van Tirreno-Adriatico. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Race Center Paris-Nice)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
10-03-2018 13:53
En met Sinkeldam is de 8ste Nederlander eruit? Ik raak de tel kwijt.
10-03-2018 14:11
De Marchi het ravijn in.

Gelukkig staat ie.
10-03-2018 14:12
Ik vind De Gendt vaak onverstandig koersen, maar dit doet hij dan toch weer verstandig.
10-03-2018 14:13
Heeft de Marchi geen Nederlandse peettante? Kan wel verklaren waarom ook hij onderuit gaat..
10-03-2018 14:15
lag er niet ook nog een Bora?
10-03-2018 14:21
Nee, dat was Pantano van Trek, maar die kon aan de goede kant van het hekje blijven.

Iets verder viel Domont over een obstakel in het midden van de weg. Toch twee keer een niet-Nederlander, dat is statistisch wat verantwoorder.

Een deel van het tweede peloton waaronder Wellens is aangesloten bij het eerste peloton. Ik meende Gesink op het moment van aansluiten te zien zitten (op hangen en wurgen), maar die kan ik nu niet vinden in het eerste peloton.

Edit: ja, hij zit er weer. Oomen en Mollema ook gespot, die zitten er beter bij.
10-03-2018 14:26
Waarom maakt Astana in godsnaam de koers hard nu? Laat lekker de boni's gaan! Dit speelt de sterke klimmers alleen maar in de kaart...
10-03-2018 14:31
Gesink eraf?
10-03-2018 14:33
Ja. Gesink er af
10-03-2018 14:37
Hoever kan Oomen nog koomen?
10-03-2018 14:39
Vervaeke hangt er ook nog aan.
10-03-2018 14:39
@eddy Sam-Sam
Ik zou hem trouwens graag wat verder naar voren zien schuiven. Als het straks breekt, moet je erbij zitten.
10-03-2018 14:48
AANVALLUUUUUH!
10-03-2018 14:53
Oomen wel op het elastiek, zo te zien.
10-03-2018 14:54
Poles had dit trouwens kunnen winnen.
10-03-2018 14:54
Het zag er zo goed uit voor Astana.
10-03-2018 15:02
Oomen sterk hoor! En Ion "lijkt niet te ademen".
10-03-2018 15:03
Mooi hoor.
10-03-2018 15:04
Oomen er nou af
10-03-2018 15:04
Wellens heeft kans op de gele trui.
10-03-2018 15:05
Getver wat jammer. Poels had in deze vorm met twee vingers in de neus PN gewonnen...
10-03-2018 15:07
Wat rijdt die Soler groot zeg, amai. Dat gaat hem zijn knieën kosten op enig moment.

Man tegen man, mooi!
10-03-2018 15:08
Yates de sterkste
10-03-2018 15:10
Oomen 7 o.i.d.?
10-03-2018 15:12
Oomen op hangen en wurgen, knap stand gehouden tot op twee km.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.