Volg hier de zesde etappe van de Tour of California 2018
vrijdag 18 mei 2018 om 18:30 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van de Tour of California 2018

De voorlaatste dag van de Tour of California is aangebroken. Tejay van Garderen is nog steeds de leider in het klassement, maar vandaag zal hij op de proef gesteld worden in de bijna tweehonderd kilometer lange etappe naar South Lake Tahoe. De finish ligt boven de 2000 meter hoogte. Wie wint de rit? Volg het hier op WielerFlits.

Hier wordt het klassement definitief opgemaakt. Er wordt de hele dag serieus geklommen. De eerste 128,5 kilometer lopen zelfs bijna alleen maar omhoog. Hierin zijn vijf beklimmingen opgenomen. Na een afdaling van ruim 40 kilometer is het tijd voor de klassementsrenners om voor een laatste keer de degens te kruisen. De beklimming naar Daggett Summit (12,7 kilometer aan 6,1%) is de één-na-laatste beklimming van de dag. De laatste kilometers naar South Lake Tahoe zijn een klim van derde categorie.

Om 18.45 uur (Nederlandse tijd) begint de etappe, waarna omstreeks 00.45 uur de finish verwacht wordt. Vanaf 23.00 uur komt Eurosport met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Tour of California 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Tour Tracker organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
18-05-2018 19:57
De tier en Slagter in de kopgroep
18-05-2018 20:11
Dat gaat taai worden haha

Morgen om 6 uur op want de kleine moet naar zwemles. Maar wil deze toch graag zien.
18-05-2018 20:18
Jammer dat er geen livestream is behalve van Eurosport het laatste deel.
18-05-2018 20:23
@ Mus
Man, dat heb je dan niet goed geregeld... Mijn jankerds hoefden nooit voor 8 uur. Kun je het niet opnemen, en dan geen nieuws kijken? Dat zou mijn tip zijn. Zo neem ik morgen de Zoncolan op, terwijl ik met het kinderfeest van mijn zoon met bijna tien hele grote jankerds naar een slechte film ga (Infinity War).
18-05-2018 20:39
Is dat stoer, om kinderen 'jankerds' te noemen? Al kan ik me daar qua appel en boom best iets bij voorstellen. Maar dan nog.
18-05-2018 20:44
Lekker vanuit de start effe 70k bergop fietsen. Heerlijke hondenstiel hoor professioneel fietser.
18-05-2018 20:45
Dat zijn geuzennamen xistnc. Wij gebruiken geuzennamen en lachen er thuis om, jij beledigt andere wieleflitsers die daar niet om kunnen lachen. Proost!
18-05-2018 20:53
T zijn meestal schatten, maar soms wel jankers als je effe rustig fietsen wil kijken..
18-05-2018 21:07
@assen
Moet 8 uur deur uit. Dus die kleine om 7.00 uit bed halen zodat ze nog ff rustig kan wakker worden en eten. Ik sta dan altijd eerder op zodat ik op mn gemak kan eten en douchen en zo.
18-05-2018 22:35
@assen, daar laat jij je een beetje kennen. Had overigens niet verwacht aan het niveau van je gemiddelde post dat je al kinderen zou hebben. Maar misschien speel ik nu teveel op de man :p
18-05-2018 23:28
Waarschijnlijk al veel gevraagd, maar wie is die commentator naast Jose Been bij ES?
18-05-2018 23:33
"De renners nemen een mooie plaspauze" aldus de commentator.
18-05-2018 23:34
Dirk Bellemakers
18-05-2018 23:37
Ik zit ff te zoeken en kom uit op Nick Stöpler?
18-05-2018 23:40
De meeste leden op WF hebben kinderen of ze zijn het zelf.
18-05-2018 23:42
[quote]
Cyclone - 18 mei 2018 om 23:34

Dirk Bellemakers[/quote]

Nee, Stöpler dus.
18-05-2018 23:45
En wie is Nick 'mooi plaspauze' Stöpler? Zegt me niks die naam?
18-05-2018 23:49
Leezer zit nog in het peloton zo te zien..
18-05-2018 23:51
Volgens mij een oud baanwielrenner, die daarna is de sportjournalistiek is terecht gekomen.
18-05-2018 23:53
Zomaar van de baan naar een andere leuke baan.
18-05-2018 23:56
Twee man tot Hart gaat rijden.

Ik ben benieuwd hoeveel er in zijn wiel overblijven.
18-05-2018 23:57
Bedankt Hanaaf
18-05-2018 23:57
Powless er zo af
18-05-2018 23:58
Ik hoor steeds verhalen dat Powless zich optimaal heeft voorbereid op deze ronde. Ik las zelf eerder echter ook een interview met Powless waarin hij vertelde dat hij na het Baskenland ziek is geweest en slechts twee weken serieus heeft kunnen trainen in aanloop naar deze koers.
18-05-2018 23:58
Van Garderen nu al alleen.

Volgens mij Tolhoek er ook af.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.