Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Oostenrijk 2015
vrijdag 10 juli 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Oostenrijk 2015

‘Eine absolute Hammeretappe’, zo beschrijft de organisatie van de Ronde van Oostenrijk de etappe van vandaag. En waarom ook niet? Het peloton mag zich immers vermaken met twee Alpenreuzen, in de vorm van de Grossglockner en de Kitzbüheler Horn. Het kaf van het koren scheiden, heet dat.

Met de Tsjech Jan Hirt (CCC Sprandi Polkowice) in de leiderstrui, hebben de renners vandaag een pittig dagje in het vooruitzicht. 166,8 kilometer is niet ongelooflijk lang, maar met maar liefst twee bergen van de buitencategorie, is die lengte opeens wat minder relevant. De finish ligt bovenop de Kitzbüheler Horn, waar de eerste renners rond 14.45 verwacht worden.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie

Liveticker (organisatie)
Livestream (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
15 Reacties
10-07-2015 10:20
Straks maar eens ff die kant oprijden, leuke warming up voor de Tour
10-07-2015 10:28
Vanaf hoe laat start de livestream?
10-07-2015 10:30
Au, m'n benen doen al pijn bij het zien van het profiel van de slotklim: http://www.cyclingcols.com/col/KitzbuhelerHorn

In Oostenrijk liggen echt killers van klimmen, jammer eigenlijk dat deze ronde altijd tijdens de TdF wordt verreden.
10-07-2015 11:06
@lnnrt: precies, die beklimmingen in Oostenrijk zijn echt monsterlijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Oscheniksee, die is echt bijna niet te doen!
10-07-2015 11:40
Ben benieuwd naar Berhane, na het incident van gisteren ...
hij zal geen renner van CCC laten wegrijden verwacht ik ...
10-07-2015 12:17
Kitzbüheler Horn is idd behoorlijk zwaar. Vorig jaar twee keer opgefietst. Eerste keer in het begin al gelijk opgeblazen. Tweede keer wat rustiger aangedaan in het begin en toen ging het een stuk soepeler. Laatste kilometer wel zig-zag over de weg.
10-07-2015 13:33
Iemand enig idee hoe ver nog? Sta nu op de klim!:-)
10-07-2015 14:02
Fantastische etappe. Heb hem vanaf de andere kant gezien een keer. Zelf eerst de Glockner opgereden en toen op de top gekeken. Prachtig uitzicht en mooie lange klim!
10-07-2015 14:03
56 km nog
10-07-2015 14:04
Laatste update van de ticker is km 109, maar staat niet bij van wanneer die is. In ieder geval nog minder dan 57 km dus ;)

Veel plezier! Is het druk met publiek? Zal wel meevallen gok ik.
10-07-2015 14:04
Een kwartier geleden hebben ze 100 kilometer afgelegd. Dus ze zullen nu rond km 110-120 zijn. Nog ruim 40 kilometer gok ik.
10-07-2015 14:11
Nee, staat bijna niemand hier. Ze fietsen iig niet echt door;-)
10-07-2015 14:33
Livestream werkt nu ook, ze zijn nog steeds op het vlakke. Wordt dus nog even de tijd doden ;)
10-07-2015 14:35
Dit bericht is verwijderd
10-07-2015 15:05
De kopgroep is eraan begonnen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.