Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Catalonië 2016
zaterdag 26 maart 2016 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Catalonië 2016

In de Ronde van Catalonië krijgen de renners vandaag voor Catalaanse begrippen een eenvoudige etappe voorgeschoteld. Het parcours bevat weliswaar twee gecategoriseerde beklimmingen, maar de laatste ligt op een kleine tachtig kilometer van het einde. Kansen voor sprinters dus?

Dat is nog maar de vraag, want met Nacer Bouhanni is de belangrijkste spurter uit koers vertrokken. Wie gaat nu de koers controleren? Als niemand het heft in handen neemt, hebben net als gisteren vluchters een goede kans. Bovendien is aankomstplaats Vilanova i la Geltru aanvallers goed gezind. De laatste keer dat hier een etappe eindigde, kwam Stef Clement solo over de streep.

Krijgen we opnieuw een Nederlandse winnaar in Vilanova i la Geltru? De wedstrijd is vanaf 12:55 te volgen. De aankomst wordt tussen 17:16 en 17:41 verwacht. Eurosport begint om 15:30 met de rechtstreekse uitzending. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2016
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
45 Reacties
26-03-2016 16:49
Voor wie rijdt Soudal? :')
26-03-2016 16:53
Dit bericht is verwijderd
26-03-2016 17:11
Tinkoff even op kop, Contador sprint straks mee voor de boni's? ;)
26-03-2016 17:15
Meersman, Gerrans , en wie nog meer op het podium ?
Cimolai,..
26-03-2016 17:17
Zit LJ eens in een kansrijke vlucht moet het peloton zo nodig gaan rijden.
26-03-2016 17:19
@AZH: Voor Van der Sande.
26-03-2016 17:19
@retro Lex
Zou Orica niet voor Impey kiezen? Deden ze in de eerste rit toch ook...
26-03-2016 17:21
Ik zag toevallig net de herh van Gisteren waar hij de sprint won van de rest.. vandaar.
Maar Impey kan ook heel goed. Is in vorm
26-03-2016 17:27
De 4 voorop rijden nog goed door. Go Lindeman
26-03-2016 17:28
Wordt toch lastig. Peloton zit er dicht achter.
26-03-2016 17:29
Giant...
26-03-2016 17:30
wat is wielrennen toch wreed
26-03-2016 17:30
Giant met drie man voor Arndt.. Dat gaan ze niet halen vooraan vrees ik
26-03-2016 17:32
Jeetje, 200m te kort.
26-03-2016 17:33
Hahaha wat een finish :')
26-03-2016 17:33
Lindeman werd nog "gesneden' door afgevende renners. Anders paar plekkies hoger.
Maar toch heel sterk gereden
26-03-2016 17:33
Pfff. Lindeman had nog een sprintje. Jammer dat ten Dam liet lopen, anders waren ze vooruit gebleven.
26-03-2016 17:35
Sterke rit van lindeman hoor, zonde dat ze niet vooruit konden blijven
26-03-2016 17:36
Jammer, bijna world tour punten voor Jumbo! Blijven proberen!
26-03-2016 17:38
Lindeman nog 9e uiteindelijk, maar wat koop je daar voor...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.