Volg hier de Wereldbekermanche in Lignières-en-Berry 2016
zondag 17 januari 2016 om 15:00 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekermanche in Lignières-en-Berry 2016

In deze Franse Wereldbekermanche krijgen we naast de strijd om de zege ook een strijd tussen Wout van Aert, Lars van der Haar en Sven Nys om de eindzege in de Wereldbeker. Het drietal staat in de stand namelijk bijzonder dicht bij elkaar. Profiteert wereldkampioen Mathieu van der Poel hiervan? Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Liveticker (Sporza)
Livestream (Youtube UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
19 Reacties
17-01-2016 15:07
wel heel slechte start van Mathieu.......
17-01-2016 15:14
Vd Poel wel erg slecht gestart.. of spaart hij zich voor over 2 weken?
17-01-2016 15:16
10 sec. is nog wel te doen.
17-01-2016 15:17
valpartij. VDP er voorbij.
17-01-2016 15:23
vdP inmiddels van 13e naar 7e plaats.............
17-01-2016 15:28
http://nos.nl/livestream/2081007-wb-veldrijden-lignieres.html

De nos heeft ook een stream
17-01-2016 15:31
Wat een indrukwekkende inhaalrace van Mathieu... wat is hij toch sterk
17-01-2016 15:34
vdP op kop.....
17-01-2016 15:37
De krachtsverhoudingen dit seizoen beginnen zich nu wel echt af te tekenen. Van der Poel en Van Aert iets beter dan Van der Haar, de rest op achterstand.
17-01-2016 15:39
"Wout zal zich toch niet laten vangen door straks ook achter Van der Poel te gaan rijden? Fris aan de start van het WK komen, dat is de boodschap."

Objectief kan je de belgen iniedergeval niet noemen hahaha
17-01-2016 16:02
In de tas , wat een klasse zeg.
17-01-2016 16:02
Oeh, dat laatste rondje laat toch wel zien dat Van Aert eigenlijk de sterkste was vandaag en dus op het podium tussen beide Nederlanders had moeten staan...
17-01-2016 16:03
Als van Aert de sterkste was had hij wel gewonnen...
17-01-2016 16:04
@xistnc Als van Aert de sterkste was had hij wel gewonnen. Geen pech gekend, geen slechte start en gebrand genoeg om van der Poel te verslaan; een van der Poel in goede doen heeft hij al tijden niet verslagen in een direct duel. Van der Poel reed in zijn weg-rij rondje denk ik minstens net zo hard.
17-01-2016 16:05
@xistnc
Dat is pure speculatie. Hij had een rondje rustig aan gedaan in het wiel van Van der Haar, en Van der Poel reed rustig uit. Dan is het logisch dat je 15 seconden kunt goedmaken. Uiteindelijk zat van der Haar maar iets van 5 seconden achter Van Aert.
17-01-2016 16:06
Volgende keer een pirouette!
17-01-2016 16:07
Van der Poel heeft gewoon gas terug genomen om zich te sparen , rits dicht doen een wheelie maken , ronde daarvoor nog een bmx sprongtje , ja van Aert was duidelijk de sterkste , slechts 3 seconden voor van der Haar.
17-01-2016 16:08
@dikkechaap
Eigenlijk vooral bedoeld als ironie, niet zo zeer als speculatie ;)
17-01-2016 16:11
@xistnc
Haha, woorden van gelijke strekking zullen wel voorbij zijn gekomen op Sporza. Wel tekenend dat hier meteen vier man op je reactie duiken ;).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.