Volg hier de Wereldbekermanche in Hoogerheide 2016
zondag 24 januari 2016 om 14:40 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekermanche in Hoogerheide 2016

De regen van afgelopen nacht heeft de omloop van de Wereldbekermanche in het Nederlandse Hoogerheide getransformeerd naar een zwaar modderparcours, waar de waardeverhoudingen één week voor het WK in Heusden-Zolder duidelijk zullen worden. Mathieu van der Poel komt op het door zijn vader uitgetekende parcours voor de laatste keer in zijn regenboogtrui aan het vertrek, terwijl Wout van Aert voor de opdracht staat om zijn leidersplaats in de Wereldbeker te verdedigen ten opzichte van Lars van der Haar. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd vanaf 15:00.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Livestream (Omroep Brabant)
Livestream (Youtube UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
29 Reacties
24-01-2016 14:43
Belgie voor een extra renner of gebeurd er nog wat met Van Aert?
24-01-2016 14:43
Ik had daarnet bij de vrouwenrace enorme storingen tijdens het kijken op de normale TV zender van Omroep Brabant. Hadden nog andere hier last van?
24-01-2016 14:44
De Boer met overmacht gewonnen bij de vrouwen. De Jong tweede voor Harris. Jammer dat het vrouwenwielrennen weer is afgevallen bij wielerflits, iig in het veldrijden...
24-01-2016 14:44
[quote]Mathieu van der Poel komt op het door zijn vader uitgetekende parcours voor de laatste keer in zijn regenboogtrui aan het vertrek[/quote]
grote kans dat Mathieu de eerstvolgende wedstrijd na het WK gewoon weer de regenboogtrui aantrekt. ;)
24-01-2016 14:53
Is dat dan officieel niet een andere regenboogtrui ?
24-01-2016 14:59
@ RV:
ik heb er speciaal voor jou maar een knipoog achter gezet. :p
24-01-2016 14:59
Ook te volgen op nos.nl
24-01-2016 14:59
Commentaar bij de NOS begint goed.

"het was een spannend seizoen totdat Mathieu van der Poel terug kwam. Er waren verschillende winnaars...."

Ik tel er 2, Van Aert en Van der Haar een paar keer.
24-01-2016 15:02
verdorie, start gemist omdat ik op sporza zat die aan het zwemmen blijven. youtube ucichannel dan maar
24-01-2016 15:03
@ikbenprocycling: Daar had ik ook last van.
Van der Haar blijkbaar ook.
24-01-2016 15:14
De wereldkampioen heeft alweer een flink gat geslagen.
24-01-2016 15:20
Vreemd dat Sporza voorrang geeft aan een lokaal zwemwedstrijdje.
24-01-2016 15:31
Ze geven geen voorrang aan de zwemwedstrijd, is gewoon contractueel afgesproken met Telenet Play Sports om dat idiote gedoe wat meer aandacht te geven
24-01-2016 15:34
Sporza zendt de wedstrijd uit op een apart kanaal, enkel te bekijken in België. Mijn welgemeende excuses, Nederlandse vrienden ;-)
24-01-2016 15:37
MvdP met een halve minuut voorsprong op van Aert, die weer een halve minuut heeft op Meeusen, L Sweeck en Pauwels.
24-01-2016 15:39
Twittervraag aan de commentator van het UCI-channel: "Is Kevin Pauwels the Estonian Champion?" "No, he is definitely not."
24-01-2016 15:44
Sven Nys over de kop.
24-01-2016 15:48
Nieuwe definitie van vernederen dit. Spannend is anders. #MathieuEindbaas
24-01-2016 15:53
Van aert wordt weg gereden gedeklasseerd
24-01-2016 15:53
Op een paar grappige stunts en valpartijen na is het de saaiste tak van het wielrennen geworden, deze sport. Het niveau slaat ook nergens meer op als je ziet dat twee 21-jarigen gewoon onaantastbaar zijn in elke koers die ze rijden. Van der Poel kan beter volgend jaar al de overstap maken, want wat gaat hij nog moeten bewijzen? Van Wout van Aert kan ik niet inschatten in hoeverre hij invulling zou geven aan een wegcarrière, maar ik zou het sterk overwegen.
24-01-2016 15:54
Waar de verhouding voor Zolder duidelijk zullen worden?
Kijkt diegene die dit stukje hierboven
schrijft wel eens naar een cross ???
24-01-2016 15:54
Die Pauwels begint ook eens te rijden zeg. Als je altijd die terugkom-maar-net-niet acties van hem op het einde ziet vraag je je af of hij niet gewoon al eerder mee kan.
24-01-2016 15:54
Pauwels lijkt geen last te hebben van zijn rug.
24-01-2016 16:00
De keuze van Sporza voor het zwemmen kan ik uiteindelijk wel begrijpen.
Eén grote gaap deze cross dankzij de grote overmacht van VDP. Volgende week de 2e WK-titel en dan op naar de weg, 2 jaar proberen of het echt wat wordt, dan kan Mathieu altijd weer terug.
24-01-2016 16:10
Wat was er met Toon Aerts?

En een mooie remonte van Meisen, naar plaats 9.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.