Volg hier de Wereldbekercross van Zolder 2015
zaterdag 26 december 2015 om 14:35 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross van Zolder 2015

Het gespreksonderwerp van de dag in Heusden-Zolder is de comeback van Lars Boom in het veld. De ex-wereldkampioen gaat zich vandaag voor het eerst in vier jaar meten met de wereldtop. Gemakkelijk zal Boom het echter niet hebben, want Wout van Aert en Sven Nys strijden nog steeds voor de eindzege in de Wereldbeker. Op het snelle parcours, dat bovendien als de generale repetitie voor het WK geldt, mogen de veldritfans zich dus verwachten aan een spannende strijd. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd, de voorbije twee jaar nog gewonnen door Lars van der Haar, vanaf 15:00.

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursplan

Livestream (YouTube UCI)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
26-12-2015 14:58
Boom is er, ik ben benieuwd naar de uitslag. Ik gok 10-15.
26-12-2015 15:01
Goede start van Boom, ongeveer halverwege het deelnemersveld.
26-12-2015 15:10
Venturini, Merlier en Vantornout met een kleine voorsprong.
26-12-2015 15:10
Venturini er ook weer bij, mooi dat er ook weer een goede Fransman meedoet.
26-12-2015 15:15
MvdP heeft er zin in, rijdt in een ruk naar de kopgroep toe.
26-12-2015 15:19
MvdP heeft Meeusen en VdHaar meegenomen naar de kopgroep en VdHaar zet zich op kop.
26-12-2015 15:20
Bovenlangs is even snel als onderlangs
26-12-2015 15:21
De kroketten lijken hun invloed te hebben op Van Aert, ;) hij heeft wat moeite om het gat naar de kopgroep te dichten
26-12-2015 15:22
Plaatsvervangende schaamte voor Boom. De Nederlandse toppers op één en twee.
26-12-2015 15:23
Van Aert te veel kroketten gegeten? ;P
26-12-2015 15:25
Boom rijdt top 40... Toch knap.
26-12-2015 15:27
Boom zit bij renners die meestal net binnen de ronde kunnen blijven: Saegesser, Nipl en Van der Ham
26-12-2015 15:31
Pauwels komt terug bij van der Haar en Van der Poel.
26-12-2015 15:34
Met 70 man een stevig startveld
26-12-2015 15:35
@Thijs E

Volgens jou zou top 16 niet zo'n punt zijn voor Boom. Nu rijdt hij 40ste...
26-12-2015 15:37
Nederlands onderonsje: van der Haar en van der Poel rijden weg bij Pauwels
Van der Poel lijkt de sterkste
26-12-2015 15:38
@hoofd: dat schrijf ik niet. Wat begrijp je niet aan "ik gok"? Dat heb ik overigens compleet verkeerd ingeschat. Dat dan weer wel.
26-12-2015 15:39
Pauwels moet een gat laten op de andere twee. De rest op bijna 50 seconden.
26-12-2015 15:40
Pauwels heeft zich kapot gereden in de achtervolging en betaalt nu de prijs.
26-12-2015 15:40
[quote]Thijs E - 11 december 2015 om 17:33 - Bewerkt op 11 december 2015 om 17:34 Bij de eerste 16 in de WB finishen moet niet zo'n
punt zijn. Bij de eerste 6 verwacht ik Boom
voorlopig niet, hij zal eerst moeten wennen aan
wedstrijden van een uur vol specifieke technieken.[/quote]
26-12-2015 15:42
Dat was op 11 december toen hij eerst Namen nog zou rijden. Maar kom je vandaag speciaal om Boom af te zeiken? Gezellig.

En zoals gezegd, ik zit er naast.
26-12-2015 15:43
We kunnen er lang of kort over praten, maar Boom heeft gewoon de conditie niet.
26-12-2015 15:43
Met ook nog eens een ziekte er bovenop
26-12-2015 15:43
Van Aert heeft nu Merlier op kop gezet op de schade te beperken, maar Merlier lijkt er wat doorheen te zitten, was ook de eerste koploper die moest lossen. Een man of 10 aan het wiel van Merlier. Boros en van Kessel komen zelfs weer aansluiten.
26-12-2015 15:44
Pauwels keert toch weer terug

Om te reageren moet je ingelogd zijn.