Volg hier de Wereldbekercross van Namen 2015
zondag 20 december 2015 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross van Namen 2015

De Wereldbekercross rondom de Citadel van Namen zorgt met zijn steile hellingen en moeilijke passages traditioneel voor een spektakelrijke veldrit. Ook dit jaar lijkt dat het geval, en met Wout van Aert, Sven Nys en Lars van der Haar heel kort op elkaar, kan de strijd om de eindzege in de Wereldbeker bovendien nog alle kanten uit. Wie van hen trekt de leidersplaats naar zich toe en kroont zich tot de opvolger van Kevin Pauwels? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd vanaf 15:00.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursplan

Liveticker (Sporza.be)
Livestream (RTBF, la Deux)
Livestream (Youtube UCI)

De wedstrijd wordt live uitgezonden door Telenet Play Time en La Deux.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
50 Reacties
20-12-2015 15:30
Klaas ook vooraan
20-12-2015 15:32
Wat is Nys aan het knoeien, amai.
20-12-2015 15:33
The left side wasn't right this time...
20-12-2015 15:33
van Aert weer
20-12-2015 15:34
Klassieke Niels Albert beweging van Van Aert, in de loopfase met een handje achter de rug de crank in de goede positie zetten.
20-12-2015 15:35
Baardmans wordt sneller gelapt dan gisteren
20-12-2015 15:39
Venturini in de chasse patat!
20-12-2015 15:41
De Australier wordt gedubbeld.
20-12-2015 15:43
En Harry van de Sunweb natuurlijk weer alleen maar in het wiel.
20-12-2015 15:44
Venturini doet het goed tot nu toe. Crosst hij veel in het Franse circuit? Gadret is er ook, maar die rijdt ergens achteraan rond.
20-12-2015 15:45
Venturini zal wel gemakkelijk Frans kampioen worden. Mourey is echt volledig op zijn retour :(
20-12-2015 15:46
@ Purito

Laat staan Gadret, heb je gehoord waar die zit? Achter in de veertig volgens mij ..

Edit : Wat Thijs E zegt ..
20-12-2015 15:49
Lars voelt zich goed op dat schuine kantje. Pauwels stuurt soms gewoon even uit om maar derde te blijven en zijn "vriend" Klaas doe hetzelfde bij VDH. Een klassieke De Clercq koerstactiek?
20-12-2015 15:50
VdP draait de kraan open hoor!
20-12-2015 15:50
@Sebas
Joh, maar Gadret is al jaren niet meer de topcrosser die hij ooit was. Heeft zich ook al jaren niet meer echt beziggehouden met de cross.

Mourey was twee jaar geleden nog een van de beste veldrijders ter wereld.
20-12-2015 15:52
Prima commentaar overigens, dat mag ook wel eens gezegd worden. Rondetijden erbij, twitter met één oog in de gaten houden, het veld overzien, doet hij goed.
20-12-2015 15:52
Gadret moest ook helemaal achteraan starten.

Veel renners die (te) snel gestart is, is achterop geraakt: van Kessel eruit, Nys heeft het lastig, Boros ver weggezakt. Alleen Venturini en Aerts houden het goed vol.
20-12-2015 15:53
Klopt Purito,

@ Thijs E ... Venturini doet het inderdaad goed BUITEN de Belgische crosskalender. https://www.cyclingdatabase.com/rider/clement-venturini/20117
20-12-2015 15:56
Gaat een mooie laatste ronde worden.
20-12-2015 15:56
Venturini is nou op. En Pauwels op kop, historische beelden ;)
20-12-2015 16:03
Wat een gevecht!
20-12-2015 16:03
Geniale koers!
20-12-2015 16:03
Mooie zege, sprint na sprint
20-12-2015 16:03
Holy shit!!! Finale van het jaar!

Wat een geweld. Hulde Matthieu!
20-12-2015 16:04
Wat een geweldige finale!

Wout leek overschot te hebben, maar kreeg geen enkele kans om dat te gebruiken. Heerlijke grinta van Mathieu.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.