Volg hier de vijfde etappe van Parijs-Nice 2018
donderdag 8 maart 2018 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Parijs-Nice 2018

Het klassement krijgt steeds meer vorm nu de bergen aan de horizon liggen in Parijs-Nice. Met Luis Léon Sánchez in de leiderstrui en Wout Poels die in zijn nek hijgt na de tijdritzege van gisteren, gaat het peloton in de vijfde rit de nodige hoogtemeters overwinnen. Een sprint behoort tot de mogelijkheden, mits de rappe mannen weten terug te keren na drie stevige beklimmingen halverwege de rit. Wie wint in Sisteron? Volg het hier op WielerFlits.

Er zijn onderweg vier beklimmingen opgenomen: twee van de derde categorie en één van zowel tweede en één van de eerste categorie. Goed voor ruim 1500 hoogtemeters. De top van de laatste beklimming ligt op dertien kilometer van de finish. Met nog negen kilometer te gaan wordt er nog een laatste (niet geclassificeerd) pukkeltje overwonnen. De vraag is of dit voor de sprintersploegen genoeg tijd is om een sprinttrein op touwen te zetten.

LottoNL-Jumbo zal het in ieder geval moeten doen zonder Dylan Groenewegen en Lars Boom.

Om 13.15 uur begint de etappe in Salon-de-Provence. Tussen 17.00 en 17.22 uur verwacht men de binnenkomst van de ritwinnaar. Sporza zendt de koers vanaf 15.55 uur live uit op één. Eurosport 1 schakelt in na afloop van Tirreno-Adriatico, omstreeks 16.25 uur. De NOS heeft vanaf 15.55 uur een livestream.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Race Center Paris-Nice)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.55 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
72 Reacties
08-03-2018 17:08
Ik snap niet dat Politt nog doorrijdt. Hij rijdt niet voor een klassement, maar voor een etappe. Als de ander alleen maar profiteert en je weet dat je geen kans meer hebt dan beide niet.
08-03-2018 17:08
Bah, wieltjeszuiger wint.
08-03-2018 17:09
Ja, jammer dat Politt zn benen niet helemaal stil hield. In zijn positie had ik liever een sprinter zien winnen dan zelf tweede worden denk ik.
08-03-2018 17:09
Ik kan helaas niet kijken, wie zaten er voorin bij de sprint van het peloton?
08-03-2018 17:09
Pollit reed voor de tweede plek in een etappe van Parijs-Nice
08-03-2018 17:09
vlek heeft gelijk, maar je voelt aan alles dat deze jongen blijft rijden. Harde leerschool.
08-03-2018 17:10
Politt ging ook aanvallen, Cousin haalde hem bij en had het recht om in het wiel te blijven hangen wat mij betreft. Was ook duidelijk de minste, gewoon slim gespeeld. Hulde.
08-03-2018 17:10
Was dat Bouhanni die daar onderuit schoof?
08-03-2018 17:10
Zo gaat het spel nu eenmaal.
08-03-2018 17:11
Tja, vond vooral het juichen aan de streep weinig fraai. Maar dit zal Politt geen 2e keer gebeuren. Dat wordt nog gezellig bij het diner met de ploegleiding.
08-03-2018 17:11
wat een vreselijk volk, die Fransen
08-03-2018 17:12
Prachtige overwinning van Cousin! Wielrennen is meer dan dom hard op de pedalen duwen. Schitterend tactisch afgemaakt. Dit kan zo in een college "tactisch rijden" op de Hogere School voor het Wielrennen.
08-03-2018 17:13
Als die gewoon meerijdt wint die ook..
08-03-2018 17:13
Eens met Binda. Het voelt oneerlijk, maar het is wel lef ook van die Cousin. Tactisch sterk gedaan. Politt HOEFT niet te fietsen he...
08-03-2018 17:15
Roberto heeft lekker laten lopen
08-03-2018 17:15
Speelde wel met vuur Cousin, leek liever int peleton op te gaan dan voor een al zekere tweede plek te gaan.
08-03-2018 17:16
Cousin maakt het gewoon heel professioneel af, met ballen van staal. Lelijker kan bijna niet, maar dat doet er niet toe.
08-03-2018 17:18
Nee, dat zou ie normaliter ook niet doen. Dus dan kan je beter blijven rijden.
08-03-2018 17:19
Je zou dat niet verwachten van een gast die haast nog nooit wat heeft gewonnen
08-03-2018 17:30
Weet er iemand wie bij de val betrokken was op het einde? Zag er vrij lelijk uit...
08-03-2018 17:35
Waarom zou je gaan fietsen als zon onbenul wel voor je blijft fietsen, dat zou pas dom geweest zijn.
Polit is een groot talent, maar heeft nog een hoop te leren blijkt wel
08-03-2018 17:45
@ Crown Collective

Ik hoor dat het Chaves was die tegen die boom aan kwam te vallen... geen idee of het klopt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.