Volg hier de vijfde etappe in de Vuelta a San Juan 2018
vrijdag 26 januari 2018 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Vuelta a San Juan 2018

Na een dagje rust gaat de Vuelta a San Juan verder met een lastige bergrit. De aankomst van de vijfde etappe ligt op de top van 2565 meter hoge Alto Colorado. Vorig jaar nam Bauke Mollema in deze rit de leiding over. Wie stapt er vandaag in zijn voetsporen?

Voordat de renners beginnen aan de slotklim, moeten onderweg eerst nog de Alto de Villicum (3e categorie), Baños de Talacasto (2e categorie) en de Alto de la Crucecita (2e categorie) worden bedwongen. Na een plateau begint op 14,4 kilometer van de streep de daadwerkelijke slotklim. De gemiddelde stijgingsgraad komt weliswaar niet boven de 5% uit, maar in tegenstelling tot vorig jaar – toen de vijfde etappe ook zijn besluit vond op de flanken van deze klim – zijn er in de laatste kilometers steilere percentages op te meten. Volg hier het verloop van de etappe.

Start: flag-ar 9.16 flag-nl 13.16
Finish: flag-ar 13.18-13.43 flag-nl 17.18-17.43

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappes

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
18 Reacties
26-01-2018 13:40
Leuk starttijdstip:)
26-01-2018 13:52
In de middag is het er weer richting de 35 graden (ook op 1000 meter hoogte) dus dat zal meespelen. Eens kijken of Majka al een beetje in vorm is of dat één van de Zuid-Amerikanen zijn slag slaat.
26-01-2018 14:43
Vond het wel lekker in de avond de livestream met het spaans-talige gebrabbel te volgen.
Nu is het opeens druk op vrijdagmiddag met 2 koersen tegelijkertijd.
26-01-2018 15:55
Ligt het aan mij of kan je nergens zien hoeveel kilometer ze nog moeten?
26-01-2018 15:59
Dat kun je eens in de zoveel tijd zien. Ze moeten nu nog ongeveer 60 kilometer :)
26-01-2018 16:03
Ok, haha
En voorsprong van de kopgroep?
26-01-2018 16:04
3:20 voorsprong. En ze moeten nog 56 km.
26-01-2018 16:29
Zie ik dat goed? Zijn dat waaiers?
26-01-2018 17:18
Hmm, rijdt een Argentijn die ik persoonlijk nog niet kende (ok hij was Argentijns kampioen) even het peloton op 1'25" in zijn eentje. En het peloton lijkt nou niet echt langzaam te rijden.
26-01-2018 17:29
Wat deze Najar doet, dat kan echt niet... Dit wedstrijdje is een farce als je het mij vraagt.
Rijdt even vol in de wind in zijn eentje een heel peloton in 13 kilometer op 1:30. In het peloton waait de een na de ander eraf of blaast zich op, en hij maalt gezellig door tot de finish.
Ik ben benieuwd of de UCI hier klaar staat met een Ipadje op zn fiets te scannen.
26-01-2018 17:31
Hm Najar........................................................
26-01-2018 17:32
Hij rijdt harder de berg op dan dat hij in de ITT reed ..
26-01-2018 17:35
Even gekeken op het wielerspel van wijnreder/worldcyclingstats om te zien of er kenners zijn die Najar hadden gekozen. 0.8% van de teams had hem, welteverstaan. Dit is echt verdachte nr. 1 voor mij nu :o
26-01-2018 17:35
Uitbollen op z'n Najars....700 meter verder.....
26-01-2018 17:36
de nieuw Merckx heet Najar
26-01-2018 17:37
@De Brigadier,
Zeg dat wel ja, hij nam de steile stroken ook op 53x16 ofzo LOL, terwijl er stevige tegenwind stond ..
26-01-2018 17:38
Hmm...
26-01-2018 17:41
Ik geloof hier echt helemaal niets van.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.