Volg hier de vijfde etappe in de Vuelta a San Juan 2017
vrijdag 27 januari 2017 om 14:02 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Vuelta a San Juan 2017

De renners in de Vuelta a San Juan moesten vandaag vroeg hun bed uit. De vijfde etappe is om negen uur ’s ochtends (13u Nederlandse tijd) opgang geschoten en op het programma staat een lastige bergetappe.

Na de start in Chimbas, iets ten noorden van San Juan, trekt het peloton noordwaarts. Vervolgens wordt trapsgewijs toegewerkt naar het slotstuk op de Alto Colorado. De eerste klim van de dag is de Alto de Villicum van derde categorie. Na precies honderd kilometer is de top van de tweede col van de dag, de Baños de Talaca (tweede categorie), die meteen weer overgaat in de beklimming van de Alto de la Crucecita, eveneens van tweede categorie. Daarna volgt een plateau naar de voet van de Alto Colorado. De slotklim is vijftien kilometer lang tegen een gemiddeld stijgingspercentage van 4,4%.

De finish wordt rond half zes verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
27-01-2017 14:06
Wat een raar profiel. Waarom zijn die cols op 100 km. en 114 km. twee verschillende cols? Daar zit (in het profiel in ieder geval) geen centimeter vlak of afdaling tussen.

Hopen op de eerste NL'se overwinning dit seizoen!
27-01-2017 14:09
Er is een kopgroep van 6 met geringe voorsprong.
Peloton maakt vaart. (vanaf het begin is de snelheid al hoog aan de beelden te zien)
27-01-2017 14:10
Hup Bauke
27-01-2017 14:11
Die slotklim lijkt op het profiel ook wel een stuk zwaarder dan die 4.4% die die is. Kleine verschillen aan de top. Sluit niet eens uit dat Navardauskas nog lang mee kan.
27-01-2017 14:28
Zijn aan het klimmen, zie groep van 17.
Sommigen hebben het lastig.
27-01-2017 14:33
Geen echte bergetappe gezien de stijgingspercentages, maar hopelijk genoeg voor Mollema om een mooie coupe te plegen.
27-01-2017 14:41
Vorig jaar ging Pablo Rossi met een gemiddelde van 26 km/u omhoog op de slotklim, https://www.strava.com/activities/513706972/analysis/3576/4519
http://labs.strava.com/flyby/viewer/#513706972?c=66wbsw4f&z=B&t=1MZFR7&a=3IueHmS7rhs1la4b-HSzG27DCxxOBcMbWTJ2Kw&s=8V
Nibali heeft ook al verkend: https://www.strava.com/activities/837489010/analysis/12980/15993
Ben benieuwd of er iemand weg kan komen.
27-01-2017 15:16
Hup Rosas!
27-01-2017 16:23
leuke beelden van de top ; )
27-01-2017 16:44
Komt er nog wel live beelden
27-01-2017 16:50
Lekker bbq
27-01-2017 16:58
Viviani abandon.
27-01-2017 17:07
Dat zat er dik in. Moet dinsdag alweer in Dubai opstappen.
27-01-2017 17:09
Dat wordt nu wel erg makkelijk voor Boonen en Gaviria. Benieuwd wat we vandaag nog te zien krijgen.
27-01-2017 17:17
Nog 20 km, peleton van 80 man nog bij elkaar.
27-01-2017 17:25
Welke Viviani? ;)
27-01-2017 17:27
Nog een kleine 15 km.
27-01-2017 17:33
Nog 13km, 20 renners los van het peloton. Remi Cavagna volgens de liveticker 27 seconden voorsprong.
27-01-2017 17:36
Dit is toch ook een waardeloze vertoning van een livestream.
Nog minder dan 15km en geen beeld van de koers.
27-01-2017 17:39
Nog 5km te gaan en ze spelen reclame af, geweldig
27-01-2017 17:40
5 km
27-01-2017 17:50
Heerlijk die radio, zo moeten onze grootouders ook naar de koers geluisterd hebben!
27-01-2017 17:51
alleen dan niet in het spaans...
27-01-2017 17:52
Rui Costa wint, denk ik begrepen te hebben.
27-01-2017 17:53
Ik ben ook een groot fan van de twitter-feed van de organisatie ... FFFFIIIILLLOOOSSSSMMMEEE (of zoiets) ... niet te vertalen en dus niet te volgen voor mij :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.