Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2018
vrijdag 6 april 2018 om 13:02 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2018

De voorlaatste etappe van de Ronde van het Baskenland voert van de ene oude bekende naar de andere. Vitoria-Gasteiz – de hoofdstad van de regio – is in het verleden al vaak verantwoordelijk geweest voor een start of aankomst van een Itzulia-etappe. Vanuit Vitoria-Gasteiz verlopen de eerste 70 kilometer – zeker voor Baskische begrippen – behoorlijk vlak. Hierna wordt er een lange afzink ingezet naar de ravitaillering, om daarna naar de eerste klim van de dag te rijden. De Elosua Gaina (8,1 km aan 6.9%) – met de top op 60 kilometer van de finish – zal wellicht voor een eerste schifting zorgen.

Na een lange afdaling en vlakke tussenfase – met een tussensprint in Loioia – zal het peloton uit elkaar worden gereten op het koninklijke duo Endoia Gaina (7 km aan 5.1%) en onregelmatige Azurki Gaina (5,5 km aan 7.6%). Vooral de beklimming van de Azurki heeft alles om de koers te doen ontploffen. De renners worden grotendeels over een smal geitenpad gestuurd, waar de percentages bij momenten naar de 20% kruipen. Na de top is het nog 20 kilometer naar Eibar, die grotendeels in dalende lijn gaan. De laatste kilometers lopen nog verraderlijk bergop, wat een verrassende finale in de hand kan werken.

De renners worden om 13:22 losgelaten in Vitoria-Gasteiz. De Finish in Eibar verwacht men tussen 17:18 en 17:43. De rit is live te volgen op Eurosport 1. Bespreek hier het verloop van de vijfde etappe.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Officiële website)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
113 Reacties
06-04-2018 16:37
Tjonge wat is Roglic sterk.
06-04-2018 16:38
Leuke wedstrijd, het veld ligt helemaal uit elkaar.
06-04-2018 16:39
Landa gaat voor het podium
06-04-2018 16:40
Alaphilippe lost in de achtervolgende groep.
06-04-2018 16:41
@DitIsDavid

Het is te lang en hoog om het een heuvel te noemen, maar te kort en te laag voor een berg ;)
06-04-2018 16:42
Mooie wedstrijd zeg. Half uurtje te laat ingeschakeld.
06-04-2018 16:43
Website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit.

Het is druk op tiz-cycling
06-04-2018 16:44
Quintana op dertig seconden. Mollema daar nog een stukje achter, dus die moet hopen dat ze in zijn groepje goed samenwerken. Ik vrees echter dat het podium hier vooraan rijdt.
06-04-2018 16:46
Zo, dat valt toch een beetje tegen voor Quintana. Iets van 10 renners halen hem weer bij.
06-04-2018 16:46
Als Mollema bij dat groepje blijft kan hij 4de in GC worden.
06-04-2018 16:46
@Martini
Bij een bergje denk ik aan een dingetje van de derde categorie in de Tour, niet aan steile ondingen die te lang zijn voor Alaphilippe ;)
06-04-2018 16:47
Wat is dit toch een heerlijke ronde om naar te kijken!
06-04-2018 16:49
@ditisdavid

Ah, excuus. Verschil van mening ;)

OnTopic: Roglic lijkt me dit toch niet meer te kunnen weggeven. Ook morgen niet. Hoewel, het blijft TLJ.
06-04-2018 16:53
Die achtervolgers hebben dat gaatje van een half minuutje toch snel gedicht, terwijl G2 op 1:10-1:15 blijft.
06-04-2018 16:53
Het is wel een sleper hoor die roglic. Doet geen meter kopwerk
06-04-2018 16:53
Roglic rijdt zoals dumoulin in de Giro. What could possibly go wrong? :)
06-04-2018 16:54
Prachtig he. Ff meerijden tot aan de meet, lijkt niet te ademen. Wat een klasse wedstrijd deze week.
06-04-2018 16:55
Ben heel benieuwd of Roglic in deze vorm ook Valverde had aangekund als die mee had gedaan.
06-04-2018 16:56
@bulcke: en waarom zou Roglic in deze situatie kopwerk moeten doen dan??
06-04-2018 16:57
Dat heet nou tunnelvisie.
06-04-2018 16:58
Wie zou de beste sprinter zijn in deze groep?
06-04-2018 16:59
@Bulcke,
Gelukkig zeikt hij niet dat anderen moeten meewerken.
06-04-2018 16:59
@Merlinappa: Fraile.
06-04-2018 16:59
Roglic is stabieler geworden, ook tactisch gegroeid. Soort Breukink.
06-04-2018 17:01
Was een geintje Ruben. Dacht dat het er dik genoeg op lag om geen smiley nodig te hebben

Om te reageren moet je ingelogd zijn.