Volg hier de vijfde etappe in de Eneco Tour 2015
vrijdag 14 augustus 2015 om 12:11 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Eneco Tour 2015

Het peloton in de Eneco Tour krijgt vandaag een zware rit voor de kiezen. De etappe van Riemst naar Sittard-Geleen geldt als een soort alternatieve Amstel Gold Race en kent maar liefst 27 geregistreerde beklimmingen. Een belangrijke dag voor het klassement.

De lijst met heuvels in Zuid-Limburg is lang en dat zorgt voor een zware etappe in de Eneco Tour. 179,6 kilometer en geen moment vlak, daar komt het feitelijk op neer. Jos van Emden is de leider in het klassement na zijn tijdritzege van donderdag, maar de man van LottoNL-Jumbo zal diep moeten gaan, wil hij het kleinood aan het einde van de middag nog op het podium in Sittard-Geleen kunnen tonen.

De renners vertrekken om 12.26 uur en de organisatie verwacht ze rond 16.23 uur aan de finish. De Limburgse omroep L1 is er vanaf 14.45 bij, Eurosport en Sporza beginnen een kwartiertje later.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie vijfde etappe
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
14-08-2015 14:37
Inderdaad jammer dat we de echte Gold Race heuvels moeten missen! Voor de rest een heerlijke etappe!
14-08-2015 14:55
ah stream begint zo pas..
14-08-2015 15:13
Wat vinden de flitsers? Als Gilbert straks voor de seconden bij de gouden KM gaat, moet Hofland dat voorkomen en zo zijn eigen kansen bij een eventuele eindsprint verkleinen, of moet Hofland gaan voor de etappe? Of denken jullie dat Gilbert nu ook de krachten spaart voor de finale?
14-08-2015 15:22
Kelderman moet zelf mee doen voor die gouden KM. Hoe ik er tegen aan kijk; is dat het een zeer goede manier is om renners beter te maken in een sprint. Laat Kelderman maar een paar keer verliezen op tactische fouten. De volgende keer dat hij moet sprinten voor een etappe overwinning zal hij die fouten niet meer maken.
Daarbij moet Kelderman nu niet al gaan beginnen met het verdedigen van seconden maar zelf proberen verder uit te lopen. Kijk naar Dumoulin vorig jaar in de Tour of Alberta, lekker seconden verdedigen, komt hij op het einde 1 seconde tekort. Nee Kelderman moet winnen door aan te vallen en te sprinten, en dat heeft die jongen gewoon in huis en anders leert hij het wel.
14-08-2015 15:29
Het is trouwens wel ideaal dat Lotto de leider heeft. Nu zitten ze automatisch de hele tijd vooraan
14-08-2015 15:43
Zeg, gaan de koplopers het halen? Ik geef ze wel een kans.
14-08-2015 15:44
de hemelsluizen gaan open, dat is een voordeel van de vluchters.
14-08-2015 15:44
BMC mag wel een mannetje bijsteken. TLJ gaat het niet zonder hulp lukken. Regen nu. Wordt een mooie finale.
14-08-2015 15:45
Hup Van Baarle!
14-08-2015 15:49
van baarle komt 9 seconden dichterbij, tot op 20 seconden. virtueel op plek 9 nu.
14-08-2015 15:50
Ongeacht het verdere verloop vermoed ik, dat Prima Facie straks opnieuw BMC zal uitroepen tot de winnaars van de dag.

Die 2 hebben nog een mooie voorsprong met 30km te gaan.
14-08-2015 15:52
Het regent. Boom gaat vast winnen :)
14-08-2015 15:52
Heeft nog iemand problemen met de streams? Ik weet nu niet wie de laatste drie secondes heeft gepakt. Als het Gilbert is dan is het duidelijk dat BMC de winnaar van de dag is.
14-08-2015 15:52
van emden in de aanval met lutsenko!!

edit: terug
14-08-2015 15:52
Zooooo, lekker buitje!
14-08-2015 15:53
Gilbert pakte 2 seconden en Van Avermaet 1.
14-08-2015 15:55
Van Baarle FTW
14-08-2015 15:56
Wat een weertje zeg....blij dat ik binnen zit :)
Mooi dat er bij BMC geen uitgesproken kopman is, laat het ze onderling maar uitvechten.
14-08-2015 15:57
Peloton ligt in stukken.

Edit: Schuift weer in elkaar.
14-08-2015 15:58
Wel mooi voor de koers!
14-08-2015 15:59
Eindelijk wat vaart in het peloton, let op voor Benoot in dit weer.
14-08-2015 15:59
een lang lint...
14-08-2015 16:01
Is de bliksem daar ingeslagen? Ik heb geen beeld meer

edit: ja, ze liggen eruit
14-08-2015 16:03
Wie van TLJ zitten nog vooraan? Van Emden, WKM, Wynants en Hofland?
14-08-2015 16:04
Hofland zit toch niet voorin?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.