Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Zwitserland 2018
dinsdag 12 juni 2018 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Zwitserland 2018

De vierde etappe van de Ronde van Zwitserland start in Gansingen, waar Sonny Colbrelli gisteren Fernando Gaviria en Peter Sagan te snel af was na een lange sprint op de macht. De aankomstlijn is na bijna 190 kilometer getrokken in het vermaarde wintersportoord Gstaad. Volg het verloop van de derde etappe hier op WielerFlits.

In tegenstelling tot de voorbije dagen zijn het aantal hoogtemeters beperkt. De eerste 170 kilometer lopen – buiten de beklimming van Staffelegg – zoetjesaan omhoog, maar dit zullen de renners nauwelijks merken. De finale belooft echter wél pittig te worden, want er wordt een hoogte opgezocht van 1284 meter.

Met nog achttien kilometer te gaan doemen de flanken van de Saanenmöser op, een 8,1 kilometer lange klim aan een gemiddelde van 4,2%. Geen duizelingwekkende percentages, maar lastig genoeg om de sprinters te doen zweten. Eenmaal de top gerond resten er nog tien kilometer, waarbij de laatste drieduizend meter vlak zijn. Wie zoeft naar de glorie en treedt in de voetsporen van Johan Museeuw, die in 1994 voor het laatst in Gstaad won?

Het startsein voor de vierde etappe wordt gegeven om 12:43, de renners worden in aankomstplaats Gstaad verwacht tussen 17:07 en 17:34. Vanaf 16:02 zendt Eurosport 1 de koers uit. Ook via de Eurosport Player is de wedstrijd te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
32 Reacties
12-06-2018 12:37
Sagan en Colbrelli zouden die klim wel kunnen overleven.
12-06-2018 12:37
Met een beetje geluk zou Nathan Haas hier kunnen winnen. Maar ik denk dat Sagan die klim wel overleeft dus die zal waarschijnlijk zegevieren.
12-06-2018 12:39
Misschien iets voor Battaglin?
12-06-2018 12:48
Rojas vanuit de vlucht, of Wellens met een aanval? :)
12-06-2018 12:52
Als je kijkt naar etappes met een vergelijkbare of iets zwaardere finale (middellange, maar totaal niet steile klim op het eind) dan wordt dit de sprint van de grootste groep in deze ronde tot nu toe. Als Cavendish [url=http://www.cyclingfans.net/images/2009_tour_de_france_stage19_profile.jpg]dit[/url] en Greipel [url=http://cdn.media.cyclingnews.com/2017/05/03/2/stage_2_profile_670.jpeg]dit[/url] in een massasprint kan winnen, dan zal de [url=https://www.cyclingcols.com/profiles/SaanenmoserE.gif]klim[/url] in de finale vandaag toch weinig sprinters de kop kosten. Gaviria voor zijn eerste etappe vandaag.
12-06-2018 13:08
Dit moeten jongens als Gaviria, Colbrelli, en natuurlijk Sagan en Matthews toch echt aankunnen. Dat zou wel weer eens de top 4 kunnen zijn.

Benieuwd of Victor zich er tussen kan gooien zoals Haas dat in etappe 1 deed, die Fransman lijkt echt in zijn beste vorm in jaren.
12-06-2018 13:09
Het is de dag van Tim Wellens met de regen bij de aankomst in Gstaad en ook nog eens maar 14 gr.
12-06-2018 13:11
6 koplopers met meer dan 5 minuten voorsprong: Christopher Juul-Jensen (Mitchelton-Scott), Silvan Dillier (AG2R), Nans Peters (AG2R), Nathan Brown (EF-Drapac), Mark Christian (Aqua Blue) en Paul Ouselin (Direct Energie).
12-06-2018 13:12
Beetje afhankelijk ook van het koersverloop. Met z'n allen naar de meet en niet de zwaarste meters dan kunnen de machtssprinters mee maar gaan die Spaanse springveren (Izagirre's, Landa, Quintana, Mas) al een beetje aan de boom schudden dan kon het wel eens te zwaar worden voor de sprintende meute. Zal ook een kwestie zijn van de beste daler ... en dan komt Peter de Grote weer om de hoek kijken.
12-06-2018 13:15
De finish ligt op 10 km van de top. Er zal toch zeker gekoerst worden denk ik, omdat terugkomen niet gemakkelijk zal zijn. De sprinters zullen er dan voor 95% afliggen op Sagan en Matthews na. Mogelijk zitten wel Colbrelli of Battaglin erbij, maar dan heb je het wel gehad.
Als het echt hard gaat zal Gaviria dit ook niet redden. Gaat het niet zo hard, dan zal hij na twee maal geklopt te zijn de te kloppen man worden denk ik.
12-06-2018 13:18
@LL: Bedoel je Vichot? Die maakt idd indruk, precies op tijd in vorm voor het Franse NK
12-06-2018 13:21
Waar kan ik deze etappe virusvrij en met commentaar volgen aub? Mag zwitsers/duits zijn. Alvast bedankt.
12-06-2018 13:25
Ik zou toch GvA niet uitvlakken. Vichot doet het goed, maar ik denk dat deze col te pittig voor hem is.
12-06-2018 13:28
Albasini en misschien kan GvA dit ook wel klaren.
12-06-2018 13:42
Het is al weer hondenweer in Zwitserland. Lekkere voorbereiding voor de Tour om bronchitis op te lopen. Zeker heb je dan tue's nodig;) om even bij te puffen.
Vichot kan lekker dalen, dus als hij op de klim mee kan zeker een outsider, maar ja misschien blijft de kopgroep met dit weer wel vooruit.
12-06-2018 13:51
"Peloton laat begaan
De voorsprong van de vluchters stijgt tot boven de zes minuten. "

Maar ik ben wel benieuwd wie het peloton leidt. BMC wellicht, maar die zullen zich niet al te veel inspannen. Helpen Bora en Sunweb mee?
12-06-2018 13:53
Afdaling is vals plat, breed en weinig bochtig. In het voordeel van het peloton.
12-06-2018 13:59
@Samlambeej
https://www.firstonetv.net/Live/Switzerland/SRF-zwei--4
12-06-2018 14:01
Te volgen op https://www.firstonetv.net/Live/Switzerland/SRF-zwei--4
12-06-2018 14:27
@aru123 @Musselwhite Dankuwel
12-06-2018 15:02
Lijkt me wel weer een rit voor Sagan. Die gaan ze er op zo'n klim echt niet vanaf rijden. Ook Matthews en Colbrelli zullen zich wel handhaven. Gaviria gaat het wellicht moeilijker krijgen, de ploegen van de eerder genoemde drie zullen hem vast graag overboord gooien.
12-06-2018 15:09
@ stofzuigert

Haha autocorrect (waar nu autocoureur van gemaakt werd).
12-06-2018 15:11
Iemand een idee wat voor afdaling het is? Technisch? Lastig? Met die regen...
12-06-2018 15:17
@HoofdIsVrij
Zie mijn eerdere reactie. Ter aanvulling: [url=https://www.cyclingcols.com/profiles/SaanenmoserW.gif] Profiel[/url] en [url=https://goo.gl/maps/hayuHgRsYxj] Streetview[/url] van de afdaling.
12-06-2018 16:33
Is de koers op tv te volgen? Of is het met streams te doen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.