Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Slovenië 2018
zaterdag 16 juni 2018 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Slovenië 2018

De voorlaatste etappe naar Kamnik belooft een ware heksenketel te worden. Met de slottijdrit in het vooruitzicht krijgen de klimmers een laatste kans om tijd te pakken. Maar grijpen ze deze opportuniteit ook met beide handen aan? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Startplaats Ljubljana – de hoofdstad van het land – is een bezoekje waard. Al is het alleen maar om het typerende stadscentrum, dat een allegaartje is van renaissancistische, classicistische, communistische én modernistische architectuur.

Na een lange, vlakke aanloop klimt het allereerst negen kilometer – aan ruim 5% – naar Jezersko. Na een korte afdaling gaat het vervolgens naar de top van de bijzonder steile Pavličevo Sedlo (5 km aan 10,2%). Na een lange afzink en netelige tussenstrook moet de Volovljek (5,3 km aan 8,1%) het sluitstuk vormen.

De afdaling van de Volovljek – die bij momenten zeer technisch is – kan nog voor hachelijke momenten zorgen, vooraleer de winnaar aankomt in Kamnik. Wie start er morgen met een gerust gemoed aan de afsluitende tijdrit?

De renners zullen om 11:00 beginnen aan de voorlaatste rit, om tussen 14:48 en 15:25 aan te komen in Kamnik. De etappe is live te volgen via Eurosport 2.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Slovenië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
45 Reacties
16-06-2018 11:01
Kan een interessante etappe worden. Zowel Uran als Roglic hebben nou niet bepaald de ploeg om een bergrit te controleren.
16-06-2018 11:17
@josi
Eens. Gelukkig hoeft Roglic de trui niet te verdedigen. Hij kan wel aan aanvallen denken.
Hopelijk is Martens goed. Ik zag hem gisteren toch lang de forcing doen voor Roglic.
16-06-2018 11:22
Ik zeg Roglic wint na een goede afdaling!
16-06-2018 11:26
Veel mensen noemden hem gister als favoriet voor vandaag, maar het lijk mij dat Impey vandaag geen schijn van kans heeft ;-)
16-06-2018 11:26
Dat dunne lijntje tussen topvorm en ziekte; Impey vandaag niet van start gegaan.
16-06-2018 11:27
Als het om dalen gaat zeg ik Mohoric. Bergop is een ander verhaal natuurlijk.
16-06-2018 11:40
@tvm, Helaas voor hem moet je vaak eerst een berg op voordat je kunt dalen.
16-06-2018 12:43
Ik ga vandaag andermaal voor Mohoric.
16-06-2018 12:54
Breakaway of 14 riders 2'20 ahead: Jansen, Novak, Masnada, Grošelj, Bagioli, Plaza Molina, Fidler, Bono, Biermans, Ručigaj, Gazzara, Formolo, Selig, Van Zyl.
16-06-2018 13:01
Formolo met ploegmaat Selig dus.
16-06-2018 13:07
Dit bericht is verwijderd
16-06-2018 13:10
Ook via Eurosport 2 te volgen.
16-06-2018 13:13
[quote]Zend het dan gewoon helemaal niet uit……[/quote]
Had dan gewoon de dagen dat het werd uitgezonden niet gekeken...
16-06-2018 13:18
@dumoman het is überhaupt verbazingwekkend dat de Ronde van Slovenie op de Nederlandse tv wordt uitgezonden. Dus wees blij dat je het überhaupt kijken kan!
16-06-2018 13:20
@dumoman

Dan kijk je toch gewoon op sporza met de beste commentatoren van het omniversum

Ik kijk zo wel lekker op eurosport 2
16-06-2018 13:28
gewoon eurosport 2 of wees eens niet zo zuinig en koop voor 20 euro die player
16-06-2018 13:29
Mohoric valt gewoon al aan in de eerste afdalingen, zodat hij met voorsprong aan de laatste klim begint. Als hij daar bovenop mee zit of niet teveel achterstand heeft, kun je hem wel alvast opschrijven.
16-06-2018 13:32
Dit bericht is verwijderd
16-06-2018 13:44
Alleen Masnada nog voorop daarachter een selectief groepje met de sterkste klimmers. Maar weer eens iets over de koers melden.
16-06-2018 14:03
Apart dat zelfs fervente wielervolgers niet voor 20 euro per jaar de player willen kopen. Ik heb hem ook niet, maar ik klaag dan ook niet zo erover.
16-06-2018 14:05
Gazprom op kop van het peloton, Roglic nog met 1 man. Uran volgens mij alleen.
16-06-2018 14:09
Ik wilde die player kopen voor mijn mobiel, maar die reacties in de Playstore zijn zo shocking dat ik het maar niet gedaan heb...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eurosport.player&hl=en
16-06-2018 14:13
@ifor,
Dankje, dat wist ik niet. Je moet het in ieder geval niet met chromecast gebruiken aan de reacties te zien.
16-06-2018 14:15
Werkt prima die eurosport player
16-06-2018 14:17
Ik Chromecast alles (koers op de muur en ik achter de computer doorwerken, leven de ZZPer!)

Als je geen streams/proxies gebruikt moet je zo'n onmogelijke combinatie van accounts (Eurosport Player, Ziggo, Fubo, etc) kopen dat het een dure hobby wordt..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.