Volg hier de vierde etappe in Tirreno-Adriatico 2016
zaterdag 12 maart 2016 om 10:14 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in Tirreno-Adriatico 2016

In Tirreno-Adriatico staat vandaag de vierde en langste etappe op het programma. De renners gaan in Montalto di Castro al om kwart over tien van start. Na 222 kilometer ligt in Foligno de aankomststreep getrokken. De winnaar is tussen 15.40 uur en 16.15 uur bekend.

Het is de eerste rit van deze Tirreno waarin de renners te maken krijgen met meerdere lastige beklimmingen. In de slotfase moet twee keer de Montefalco worden bedwongen. Op deze 5,5 kilometer lange beklimming loopt het maximale stijgingspercentage op tot 12 procent. Na de laatste top is het nog vijftien kilometer tot de finish.

Eurosport begint rond tien voor drie met de live-uitzending. Sporza brengt een verslag na afloop van Parijs-Nice.

T04_Castelraimondo_alt
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
25 Reacties
12-03-2016 11:12
sprinters overleven of niet? : )
12-03-2016 11:12
mooie rit die alle kanten uit kan.hou het zelf op sagan.
12-03-2016 11:19
Die Montefalco heeft stukken van 18% en daarna een km aan 11%. Hier gaat echt geen sprinter winnen.
12-03-2016 11:19
1. Gaviria
2. Gaviria
3. Gaviria

Want ook dát kan ie ;)

Schrijf voor mij maar Sagan op. En dan wint Hagen (want Sagan wordt natuurlijk 2e).

Of zou het een nog kleinere groep worden? Dan Ulissi ofzo.
12-03-2016 11:20
[i]Edit redactie: Niet doen[/i]
12-03-2016 11:32
Roglic pakt hem vandaag.
Hij vond zichzelf te afwachtend in de etappe die Stybar won, voelde zich goed maar niet aan aanvallen gedacht. Dat gaat hij vandaag anders doen.

Ben benieuwd hoe de vorm van de dag bij Battaglin is.
12-03-2016 11:58
Bo Hagen!
12-03-2016 12:13
@LL
Je lijkt Jethro Willems wel hha:p
Wie kan beter een heuvel over Ewan of Gaviria??
Hofland weer voor top 10??
12-03-2016 12:17
Joris verkerk, als dat waar is is Roglic echt een domoor. Er zijn weinig kansen op een rit. Alle kansen die je hebt gewoon pakken. Eergisteren kon je alleen maar winnen en niets verliezen.
12-03-2016 12:19
Op de verrassing: Trentin.
12-03-2016 12:29
@Tvm

Dat is waar, ik geef alleen aan wat hijzelf op de site van Team Lotto Jumbo zegt:
Verbeteren

Roglic was zijn ploeggenoten na afloop dankbaar, want het kiezen van de juiste positie kost hem nog moeite. “Ik moest op tijd van voren zitten en daar hebben de mannen met goed bij geholpen”, zei hij. “Ik heb mijn ploeggenoten daar ook nog hard voor nodig. Op de klim zelf ging het vervolgens prima. Ik kon de kopmannen vrij makkelijk volgen. Aan het einde van de etappe ben ik gewoon blijven volgen. Daar had ik misschien meer aan de overwinning moeten denken. Dat is een punt om te verbeteren voor mij. Aan de andere kant denk ik ook aan het algemeen klassement en is het goed om zo min mogelijk energie te verspillen.”
12-03-2016 12:47
@tvm Dat gaat me nu ook weer wat ver. Roglic is nog maar een jonge renner, die nog nauwelijks op dit niveau gekoerst heeft. Kun je toch moeilijk van verwachten dat hij à la een Valverde precies zijn kansen ruikt. Hij ziet het in elk geval ook zelf in, dus laten we vooral hopen dat hij er van leert.
12-03-2016 13:48
Klimmetjes zijn denk ik niet iets voor Poels? Laatste klim is 15 km voor de finish en dan gaat het weer lichtjes vlak vals plat. Ik verwacht eerder een massasprint met een uitgedund peleton
12-03-2016 13:50
Gaviria voor Sagan en Hagen gok ik, al is Sagan zeker 2 :P
12-03-2016 15:39
Wie geven er nu commentaar op Eurosport?
Die Nederlandse co-commentator is namelijk niet te volgen met zijn gemompel :-(
Dan kan ik ze ff een twitter bericht sturen ;-)
12-03-2016 15:48
Dat is Michel Cornelisse. Ben nu niet aan het kijken, maar andere dagen was hij prima verstaanbaar.
12-03-2016 15:49
En wie is die Belg? Martijn berkhout?
12-03-2016 15:51
Veel van Lotto Jumbo van voren nu!
12-03-2016 15:54
Ha, ha.... Ik was niet de enige die er last van had zie ik nu op twitter :-)
12-03-2016 16:01
Heeft Trek Stuyven er nu net afgereden, of hangt ie er nog aan?
12-03-2016 16:02
Fabian is een eindbaas
12-03-2016 16:13
Die Belg is Jeroen van Belleghem
12-03-2016 16:20
Cummings pakt hem. Sagan wint weer de groepspurt.
12-03-2016 16:22
Zo, die Cummings, indrukwekkend.
12-03-2016 16:23
Mooi zege van Cummings.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.